Kyllä lähtee 900..???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Kyllä lähtee 900..???

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Buickin vai Roverin kasi ? Pitäis passata Roverin kone saabin loovaan muuten suoraan .... Pitäiskö ruveta kokeileen... 8) KYLLÄ LÄHTEE !
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Ohhoh. 8O
toms kirjoitti:Buickin vai Roverin kasi ?
Eikös ne ole vähän niinku samaa lohkoa vai? :)

Ei kyllä, ei ne aikaisemmatkaan etuveto + V8 -kokeilut ole kovin hedelmällisiä olleet. :lol: Tuosta voi kyllä tehdä mitä mielenkiintoisimpia kokeiluja, jos on ylimääräinen Roverin kasi nurkissa. Eikös se yks jannu ollu tehny Escort Express -koppimoposta juuri Toronadon voimansiirrolla takamoottorisen kiihdytysauton? :D
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Olen aiemminkin mainostanut täällä lähiseudulla katukäyttöön rakennettua pyöreäkoppaista takaveto Escorttia, johon on asennettu Roverin V8 ja alusta muutettu nelivedoksi!
Ihan sleeperin näköinen, maavara ja rengaskoko hiukan antaa osviittaa sekä koneen höpinät! :D
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Taitaapi olla aikamoinen pulkka konepellin päällä jotta nuo saadaan piiloon!!! :roll:
tai sitten pirun pitkä reikä pellissä jotta pelti pääsee liukumaan kiinni (näytti orkkis systeemiltä toi avaus)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

AVO96_V6 kirjoitti:Olen aiemminkin mainostanut täällä lähiseudulla katukäyttöön rakennettua pyöreäkoppaista takaveto Escorttia, johon on asennettu Roverin V8 ja alusta muutettu nelivedoksi!
Ihan sleeperin näköinen, maavara ja rengaskoko hiukan antaa osviittaa sekä koneen höpinät! :D
Tuo olis kyllä hauska nähdä. :D Samaan tyyliin ku täällä Turussa oli ainakin joskus sellanen Kuplan kori nelivetoalustalla, en muista oliko Rangesta otettuja palikoita mutta hauskan näkönen laitos kuitenkin. :)

Jep, tuo V8-Saab vois olla kyllä mielenkiintoinen ajettava varsinkin näin talvisaikaan. :P
Turbo16 CD
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 20:49
Paikkakunta: IISALMI

Viesti Kirjoittaja Turbo16 CD »

toms kirjoitti:Buickin vai Roverin kasi ? Pitäis passata Roverin kone saabin loovaan muuten suoraan .... Pitäiskö ruveta kokeileen... 8) KYLLÄ LÄHTEE !
Vai oisko toi kuiteskin takaveto? Ei kai se Saabin vaiheloota tuohon sovi 8O Ei ainakaa tuossa kuvassa näy vaihelaatikkoo....

:)
-SAAB 900 Convertible T16 vm.86, Saab 900 Aero T16 -90
-SAAB 900 CD T16 vm. 85
-SAAB 96 V4 vm. 71
-SAAB 9-3 Aero
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Ja taitais vakio loota olla aika kovilla. :D
petteri
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 18:06
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja petteri »

Täältä löytyi se Monster-Kupla:

http://v-wauhtipiste.siteyard.net/proje ... p#4x4kupla
#2502
9000cs 2.0t -97
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

En tiiä tosta autosta onko saabin loova vai ei mut rooverin kasi passaa saabin loovan päälle = kampiakselin keskilinja ja kytkinakselin reikä laatikossa.
Laittaa ruikut niin ei tuu pattia peltiin ja sa imusarjan rakennettua samaan korkoon kuin venttiilikopat.... Kaverilla ois pari roverin kasia tallissa. sillä samalla kaiffarilla on Volvo Amazonissa ihan laillisesti se roverin kasi( muutettu 4,5 litraiseksi...) ... ja chopattuna koriversiona vielä... kyllä lähtee !
Siellä mää kattelin sitä sopivuutta ja on siitä ollut joskus jossain lehdessä ja netissä juttuakin. 8)
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Joo tuohan on takavetopirssi, sehän se onkin se modi mikä pitää tehdä jos tahtoo että satku lähtee, moottoria ei tarvitse vaihtaa. ;)
Aki Peltola #1132
P:n Vee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: To Touko 15, 2003 07:29
Paikkakunta: Ii

V8

Viesti Kirjoittaja P:n Vee »

Morjens!

Kyllä tuon täytyy olla takaveto. Moottori kun on kyseisessä kuvassa "oikein päin" ja satkuissa "takaperin", eli vaikka olisikin Roverin kasi, sopiva kampiakselilinja ja öljypohja oikean mallinen niin kytkinakselin paikka olisi väärässä päässä, eli tuliseinää vasten.

teevee P:n Vee
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Jep, tunnustan tyhmyyteni, tosin sokaistuuhan sitä jo vähemmistäkin sylintereistä. :lol:
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

En ota kantaa takavetoisuuteen, mutta onkohan tossa mitään järkeä laittaa joku roverin kivikauden kasi tohon og:hen. Piristetty T16 olisi vissin
kaikin puolin fiksumpi vaihtoehto. Vie yhtä paljon bensaa kuin
vakio iivari ja painaa puolet vähemmän kuin kasisylinterinen.
Makea ääni tosta Veekasista varmaan tulee. 8O
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

vjbremer kirjoitti:En ota kantaa takavetoisuuteen, mutta onkohan tossa mitään järkeä laittaa joku roverin kivikauden kasi tohon og:hen. Piristetty T16 olisi vissin
kaikin puolin fiksumpi vaihtoehto. Vie yhtä paljon bensaa kuin
vakio iivari ja painaa puolet vähemmän kuin kasisylinterinen.
Makea ääni tosta Veekasista varmaan tulee. 8O
Niin no tuskinpa tuolta kantilta katsottuna vanhassa matalatehoisessa kasissa mitään _järkeä_ on, enempi fiilisjuttuja nuo. :)
Vastaa Viestiin