Metallikoteloinen polttoaineensuodatin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

Metallikoteloinen polttoaineensuodatin

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo tässä taas yksi vinkki (no tietysti kommentoida saa).

Niin ite oon tässä jo ajat sitten ostanut Motonetista sellaisen ruiskuautoihin tarkoitetun bensansuodattimen. Asensin sen autooni, ja ainakin auto toimii.

Sellasta SAABiin sopivaa, en ostanut. SAABissahan on ne sellaiset liittimet, joita minulla ei silloin ollut varastossa (siis kun minun autoni on kaasari).

Mutta ainakin se toinen Boschin malli sopii, se joka on tarkoitettu oliko se nyt ainakin BMW ja Opel. Kumminkin siinä on sellaset liittimet että ne sopii suoraan kumiletkuun.

Joo SAAB on kyllä hyvin suunniteltu ja tehty, ei oo ihmekkään että tulee kalliiksi tehdä. Olis varmaan tullu halvemmaksi laittaa sellainen bensansuodatin alunperinkin autoihin, ettei tarvii sellasia ihme liittimiä käyttää. Ne SAABin bensaletkuliittimet on kyllä lujaa tekoa, 9000-mallista sellaset purin.
SAAB
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis mitkä on ihmeliittimiä? Nekö ruiskusaabin suodattimessa olevat banjo-liittimet?

Olen muuten huomannut, että kaikista parhaat tiiivisteet niihin banjoihin olisivat Usit-tiivisteet. Kupariprikoilla en meinannut saada tiivistymään, kun viimeksi vaihdoin. Sitä edellisillä kerroilla läjäsin sen vanhoilla tiivisteillä, jotka olivat Usit-tyyppiä. (Usit-tiivisteessä on vulganoitu teräsprikan sisäkehälle kuminen tiivistysosa.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Usitille myös yksi ääni täältäpäin, saattavat kestää useammankin kiristyksen. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Saapas
"Saabisti"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Saako noita usitteja jostakin järkevämmälläkin hinnalla kuin Saabin tiskiltä? Olivat siellä meinaan aika rapeen hintasia, 2 kpl pienempiä ja 2 kpl isompia makso yhteensä jotain kympin luokkaa. Niillä kuparisilla en ees yrittäny, kun vaikuttivat niin hempuloilta ja muistelin, että mertmi on joskus aikasemminkin maininnu noista tiivistys ongelmista..
KTM SD
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Saapas kirjoitti:Saako noita usitteja jostakin järkevämmälläkin hinnalla kuin Saabin tiskiltä? Olivat siellä meinaan aika rapeen hintasia, 2 kpl pienempiä ja 2 kpl isompia makso yhteensä jotain kympin luokkaa. Niillä kuparisilla en ees yrittäny, kun vaikuttivat niin hempuloilta ja muistelin, että mertmi on joskus aikasemminkin maininnu noista tiivistys ongelmista..
Niitä saa kaikista liikkeistä, jotka myyvät hydrauliikkarojuja. Useimmista laakeriliikkeistä ja tiivistekaupoistakin taitaa saada.

Ongelma on vain siinä että niitä on hyllyssä yleensä vain BSP-kierteitä varten ja milliset ovat harvinaisempaa tavaraa, mutta kyllä niitäkin on.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Re: Metallikoteloinen polttoaineensuodatin

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

kimmoisa kirjoitti:
Joo SAAB on kyllä hyvin suunniteltu ja tehty, ei oo ihmekkään että tulee kalliiksi tehdä. Olis varmaan tullu halvemmaksi laittaa sellainen bensansuodatin alunperinkin autoihin, ettei tarvii sellasia ihme liittimiä käyttää. Ne SAABin bensaletkuliittimet on kyllä lujaa tekoa, 9000-mallista sellaset purin.
Jos tosiaan on kyseessä tämä ruiskumallissakin oleva banjoilla kiinni oleva suodatin, on varsinkin ruiskuautossa sellaisten liitosten käyttö vain hyvä. Varsinkin K-jetin järjestelmäpaineet ovat sitä luokkaa että voi karaliitosten tiiviys olla kyllä vähän mitä sattuu, varsinkin kun painevaraaja pitää paineet ylhäällä aina. Kaasarivehkeet nyt sitten ovat asia erikseen.

-Ville
Vastaa Viestiin