Äkillinen polttoaineen kulutuksen kasvu.
Äkillinen polttoaineen kulutuksen kasvu.
Tankkasin ja kauhistuin.
Vanha uskollinen -86 900T APC on alkanut kuluttaa bensaa!
Kahden vuoden ajan on Saab kuluttanut tasaisesti työmatkoillani 9-10L/100km.
Nyt yhtäkkiä 12,5-13L Samalla reitillä.
Mikä voi yllättäin särkyä ilman, että auton käytös muuttuu, mutta polttoaineenkulutus kasvaa roimasti?
Mitään muutosta en ole huomannut missään ominaisuudessa. (Kylmä/kuumakäynistys, kiihtyvyys, vääntö, ahdot, savutus)
Teemu
Vanha uskollinen -86 900T APC on alkanut kuluttaa bensaa!
Kahden vuoden ajan on Saab kuluttanut tasaisesti työmatkoillani 9-10L/100km.
Nyt yhtäkkiä 12,5-13L Samalla reitillä.
Mikä voi yllättäin särkyä ilman, että auton käytös muuttuu, mutta polttoaineenkulutus kasvaa roimasti?
Mitään muutosta en ole huomannut missään ominaisuudessa. (Kylmä/kuumakäynistys, kiihtyvyys, vääntö, ahdot, savutus)
Teemu
Ilmanputsari tuskin menee tukkoon yhtäkkiä. Sytkää en ole mitannut, mutta kaikki sytkäosat on suht uusia suurinpiirtein vaihtovälinsä puolivälissä. Mikä voi heittää sytkän poskelleen kerrasta?
Tankkaan noin viiden päivän välein tankin täyteen ja merkitsen kaikki tankkaukset ylös+ ajetun kilsamäärän.
Nyt on mennyt kuukausi ja tankillisella on päässyt sata kilsaa lyhemmän matkan kun ennen.
Epälin jo Öljy-yhtiöiden salajuonen pienentäneen polttaineen tehoa..
Kylmäkäynti suuttimen tarkastin samalla kun kokeilin alipainekellonkin.
Alipaine/ilmaputket on korjattu vuosi sitten enkä äkkiä löytänyt ko. vikoja.
Tankkaan noin viiden päivän välein tankin täyteen ja merkitsen kaikki tankkaukset ylös+ ajetun kilsamäärän.
Nyt on mennyt kuukausi ja tankillisella on päässyt sata kilsaa lyhemmän matkan kun ennen.
Epälin jo Öljy-yhtiöiden salajuonen pienentäneen polttaineen tehoa..
Kylmäkäynti suuttimen tarkastin samalla kun kokeilin alipainekellonkin.
Alipaine/ilmaputket on korjattu vuosi sitten enkä äkkiä löytänyt ko. vikoja.
Termostaatin kunto? Miullahan pahin bensankulutuksen lisäys tuli 900i:ssä heikkotehoiseksi heittäytyneen puolan kanssa. Auto kävi ok, mutta pidemmässä ajossa alkoi röpöttämään tyhjäkäynnillä. Sitä vikaa sitten etsinkin kissojen ja koirien kanssa. Meinasi vainoharha tulla, kunnes tajusin ainoan vaihtamatta olevan sytkäosan olevan puola. Sillähän se sitten korjautuikin... Kulutuksen nousu oli luokkaa 1-2litraa sadalle niin pätkäajossa, kuin maantielläkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ohjauspainesäätimen lämpövastus?
Sen maadoitusjohdin tulee ainakin -83-mallisessa turbossa laturin kupeeseen.
Miten lie -86-mallissa?
Tuo johdin kun katkesi liittimen juuresta niin johan kulutti.
Kannattaa myös mitata, että lämpövastus on ehjä.
Jos lämpövastus ei toimi, ohjauspainesäädin käy kylmempänä
ja seos on silloin rikkaammalla kuin pitäisi.
Sen maadoitusjohdin tulee ainakin -83-mallisessa turbossa laturin kupeeseen.
Miten lie -86-mallissa?
Tuo johdin kun katkesi liittimen juuresta niin johan kulutti.
Kannattaa myös mitata, että lämpövastus on ehjä.
Jos lämpövastus ei toimi, ohjauspainesäädin käy kylmempänä
ja seos on silloin rikkaammalla kuin pitäisi.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."