Mitenkäs säädetään OG900:n käsijarrua?
Jarru ottaa takapyöriin ja auto on vm.92. Takapenkin alla on vaijerin kuorissa säätömutterit. Joku joskus väitti että noista ei kuitenkaan saa säätää jarrua
Vika on sellainen, että vasen puoli ei pidä yhtään, mutta oikea toimii ok.
irroita takajarrusatulan säätöruuvia peittävä kierretulppa, kierrä säätöruuvi sisään, sitten takaisin 1/4 tai 1/2 kierrosta.
kato että jarru ei laahaa.
laita 1 mm liuskamitta jarruvivun ja rajoittajan väliin, kierrä seisontajarrukahvan yhteydessä olvaa säätömutteria hitaasti kunnes liuskamitta putoaa, säädä toinen puoli samanlailla
[kopioin korjausoppaasta] eihän sulla ole toinen vaijeri poikki tai jumissa?
Kiitos ohjeesta. Kokeilin vaijerin päitä käsikopelolla ja huomasinkin, että vasemman puolen vaijeri on irti käsijarrukahvasta!
Siinä tuntuu olevan kierreosa ihan ehjä, mutta mutteri on ilmeisesti päässyt irtoamaan.
Noh, täytynee irroittaa keskikonsoli (mitenkähän tuokin irtoaa ehjänä) ja kiinnitää vaijerin pää uudestaan. Sen jälkeen täytyy tuo säätökin sitten tehdä tuon ohjeen mukaan.
Sitä kuskin puoleista vaijeria saa koplattua luukusta takapenkin jalkatilasta, mutta helpommalla pääset jos heivaat kuskin jakkaran pois tieltä. Keskikonsoli rupee irtoon kun otat ensiks vaihdekepin palkeen pois ja tuhkakupin pohjalta ruuvit auki. Tulee ehjänä pois penkki paikallaankin, mutta nopeampi tapa on irroittaa penkki.
Muuten kannattaa toimia aiemmin esitetyt ohjeiden mukaan.
Ennen suurempaa purkamista kannattaa kokeilla liikkuuko se vaijeri kunnolla vai kannattaako se vaihtaa samalla.
Jos vaihdat vaijerin samalla, niin "kardaanitunnelin" kohdalla on peltiläpyskä maton alla mikä pitää vaijereita paikallaan.
Keskikonsolin purku lyhyesti. Väännä haitarin näköinen kumipala pois siitä vaihdekepin etupuolelta. Kepin haitariylös. Takapenkkiläisten tuhkakuppi auki. Nyt pitäis näkyä ruuveja, jotka veivataan veke. Penkkejä ei ole pakko irroittaa, kunhan on malttia tehdä homma. Konsoli sopii kyllä nousemaan, kun kääntää käppärin ylös. Vaihdekepin voi nostaa veke irroittamalla 3ruuvia. Kepin mukana ei tipu mitään outoja osia, joten sen voi irroittaa turvallisesti ja sen saa jopa koottuakin
Kokoamisvaiheessa on hyvä muistaa kytkeä sisävalon pistoke takaisin ja avaimen valolamppu pitää muistaa pujottaa takaisin reikäänsä.
Jihuu, purin eilen noilla ohjeilla keskikonsolin. Toisesta käsijarruvaijerista oli tosiaankin lähtenyt "mutteri" päästä. Mitenköhän tuokin on mahdollista?
No osakin oli tallella siellä verhoilun alla ja ruuvasin sen takaisin. Avot käsijarru toimii. Melkoisen ahtaat paikat, mutta onnistui kuskin penkki paikallaan.
Suurkiitos kaikille vastaneille asiantuntevista neuvoista!
Siellä keskikonsolin alla oli irtonaisena semmoinen moninapaliitin, about 15 johtoa. Mikähän tuo on? Joku lisävarustejuttu?