Ruosteviat katsastuksessa ja koneen peseminen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
gls
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja gls »

Voikos muuten sen pellin siitä sytytystulppien altakin pestä ihan vaan liuottimella ja vedellä?
tulpanjohdot syrjään ja harjaa ja painepesuria kehiin..! :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Menee muuten ohi oikean alueeen, mutta mitenkäs tuon tonnarin konehuoneen pesu, siellä kun on kaikkea vierasta ja omituista, uskaltaako sinne edes kaataa tuota Covar 5:sta?

En viitsi ottaa riskiä, ettei starttaa, nyt olisi vaan hyvät mahdollisuudet pestä talven aikana lämpimässä pesuhallissa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ng900aero kirjoitti:
Ei noissa ole mitään kiperiä paikkoja, tietty jokaisella tyylinsä mutta konehuone likaantuu aikas tehokkaasti jo 3-5kk:n ajon jälkeen mielestäni siivottomaan kuntoon.
Heh. Meikäläisen 900i:n pata on varamaan "järkyttävässä kunnossa" tuolla mitta-asteikolla. Sitähän ei ole pesty ainakaan viiteen vuoteen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

lefa42,

Juuri tuonne yleinen- osioon pistin vinkkiä Espoon yhdestä Nesteestä.

Siellä kävin omaa tonnaria pesemässä ja huoltamassa. Tein konepesun CSään ja hyvin lähti tulille sen jälkeen.

Oletus on, että pesurissa on tarkka se vesisuihku ja pistooli toimii oikein. Monessa pesupaikassa olen huomannut, että pesuria käynnistettäessä alkaa heti pistooli pukkaamaan vettä.

En minäkään mitään kriittisiä paikkoja ihan paineella pessyt. Alakertaa ja sitten varmoja paikkoja. Turbo kylmänä, putsarin letku, chuulerin letkut ja muita helppoja paikkoja. Loput sitten liuottimen ja rätin kanssa.

Satkun kaasariversiota olen "lotkottanut" :lol: menemään ihan surutta joka puolelta. Virranjakajaa olen sitten paineilmalla puhallellut ja sitten vähän kosteudenpoistajaa perään. Hyvin on käynnistynyt sitten.

Vanhempien iivari satkua saa sitten vähän enemmän jo varoa pestäessä. Sekin menee kyllä aika hyvin. Laturia olen varonut ja sitä sytkää. Muuten ole vedellyt moottoriliukkarilla ja painella.

Vetarikotelot olen juuri pessyt renkaiden ollessa linkussa. Ilmanputsarin ja akun alla olevat kotelot ovat kanssa moskan keräyspaikka satkuissa. Raidetanko on kanssa shaittimagneetti. Sitten myös öljytikun putken ympäristö on sellainen paikka, joka on aina mustana.
Pakosarjan takana on kanssa hyvä paikka, joka kantsii pestä. Sitä se katsari tziigaa aina. Ekan kerran kun sieltä pesin, niin tuli semmoisia koloja esille satkun lootasta. En edes tiennyt, että siellä on semmoisia 8O

Moottorin pesu on jo paloturvallisuuden kannalta hyvä tehdä...

-Hessu-
Vastaa Viestiin