lefa42,
Juuri tuonne yleinen- osioon pistin vinkkiä Espoon yhdestä Nesteestä.
Siellä kävin omaa tonnaria pesemässä ja huoltamassa. Tein konepesun CSään ja hyvin lähti tulille sen jälkeen.
Oletus on, että pesurissa on tarkka se vesisuihku ja pistooli toimii oikein. Monessa pesupaikassa olen huomannut, että pesuria käynnistettäessä alkaa heti pistooli pukkaamaan vettä.
En minäkään mitään kriittisiä paikkoja ihan paineella pessyt. Alakertaa ja sitten varmoja paikkoja. Turbo kylmänä, putsarin letku, chuulerin letkut ja muita helppoja paikkoja. Loput sitten liuottimen ja rätin kanssa.
Satkun kaasariversiota olen "lotkottanut"

menemään ihan surutta joka puolelta. Virranjakajaa olen sitten paineilmalla puhallellut ja sitten vähän kosteudenpoistajaa perään. Hyvin on käynnistynyt sitten.
Vanhempien iivari satkua saa sitten vähän enemmän jo varoa pestäessä. Sekin menee kyllä aika hyvin. Laturia olen varonut ja sitä sytkää. Muuten ole vedellyt moottoriliukkarilla ja painella.
Vetarikotelot olen juuri pessyt renkaiden ollessa linkussa. Ilmanputsarin ja akun alla olevat kotelot ovat kanssa moskan keräyspaikka satkuissa. Raidetanko on kanssa shaittimagneetti. Sitten myös öljytikun putken ympäristö on sellainen paikka, joka on aina mustana.
Pakosarjan takana on kanssa hyvä paikka, joka kantsii pestä. Sitä se katsari tziigaa aina. Ekan kerran kun sieltä pesin, niin tuli semmoisia koloja esille satkun lootasta. En edes tiennyt, että siellä on semmoisia
Moottorin pesu on jo paloturvallisuuden kannalta hyvä tehdä...
-Hessu-