Saabissa talvinopeusrajoitin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Saabissa talvinopeusrajoitin

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Syksyn vianhakuprojekti etenee?
OG 900S -91, kone asennettu -84 Gli:hin.
Aiemmin jo vaivasin arvon kolleegoita käynnistys/nykimisvian kanssa.

Eipä ole vieläkään kunnossa :cry:


Auto ei ylitä rikesakon kynnystä pikatiellä: 84km/h tai 2500 kierrosta!


Mitä erikoista tuossa vaiheessa tapahtuu moottorissa, ahdotko nousevat maksimiin, vai mitä?

Salama iski: muistin perukoilta löytyi tapaus että entisen ruiskukoneen bensapumppu hajosi kesken ralliauton hinausreissun. Oireet olivat samat, ajamaan pystyi, mutta vain n. kahdeksaakymppiä.

Bensanpaineiden mittaus kotikonsteilla tuntuu aika vastenmieliseltä lutraamiselta ja vastaavasti uuden pumpun osto vain kokeilumielessä hirvittää.

Varsinainen kysymys on kannattaako minun jo tässä yhteydessä ostaa oikea S:n tankki ja siihen kuuluva pumppu?
Olen nimittäin ajanut S:ää 11vuotta ruiskukoneen pumpulla, siinähän on kovempi paine? Hyvin on kulkenut! Kulutus 8-10 l/100km.
Asian huomasi koneenvaihdon jälkeen, kun konehuoneesta kuului kova ulina ja pärinä, todennäköisesti bensan paineensäädin mukautui uusiin paineisiin, ääni hiljeni muutaman sadan km jälkeen. :oops:

Jos olen vuosia ajanut liian kovilla paineilla lienee säätimen jousi liian pehmeä matalapaineisemmalle pumpulle?

Yst.terv.nimim: Kohta 20vuotta samalla Saabilla!
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Eli sulla on ilmeisesti 900i 8v tankki ja siihen k-jettiin kuuluva pumppu..
Mielestäni K-Jetissä on melkein parempi bensampumppu kun esim. tuollaisessa ässässä vakiona.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

8 valvessa aito "Bossi" ja 16v.S walbro = 200 000 km = jää tienpäälle...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin