Vuotaa bensaa pakosarjan päälle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Vuotaa bensaa pakosarjan päälle

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Auto käy kolmella. 3 pytyn bensat näyttäis vuotavan pakosarjan päälle
Mistä vois johtua?

PS. mikä kärkiväli tulpissa pitää olla vai onko merkitystä?
Viimeksi muokannut eka9000, Ma Joulu 05, 2005 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Re: Vuotaa bensaa pakosarjan läpi

Viesti Kirjoittaja gls »

eka9000 kirjoitti:Auto käy kolmella. 3 pytyn bensat näyttäis vuotavan pakosarjan päälle
Mistä vois johtua?

PS. mikä kärkiväli tulpissa pitää olla vai onko merkitystä?
kansi halki..?

tulppien perus kärkiväli 0,6
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ei sytytä siinä sylinterissä. Eli tulppa -> johto -> jakajan kansi...
Aki Peltola #1132
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

mistä välistä sitä bensaa tulee?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

bensa tulee juurikin kannen ja lohkon välistä. aika erikoista.
tulpat, johdot, kansi ja pyörijä on vaihdettu kyllä

kansi on lähdössä irtipäin koko ajan saa nähdä mimmoset vauriot on

tää satku on kyllä ollu oikeen murheen ruumiillistuma :cry:

(niinkun kaikki muutkin mun saabit :wink: )

edit: se bensa tulee sumuna siitä kannen välistä
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

eka9000 kirjoitti:se bensa tulee sumuna siitä kannen välistä
sitten täytyy kannen ja lohkon välissä olla jotain rankasti pielessä.. 8O
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Veikataan kannen tiivisteen rikkoontumisen takia auto ei käynnistynyt. Bensaa tullut reippaasti koneeseen kun startattu,ja nyt se tulee pihalle sieltä.
Tai sitten se aine mikä sieltä tulee on jäähdytin nestettä.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

900i kirjoitti:Veikataan kannen tiivisteen rikkoontumisen takia auto ei käynnistynyt. Bensaa tullut reippaasti koneeseen kun startattu,ja nyt se tulee pihalle sieltä.
Tai sitten se aine mikä sieltä tulee on jäähdytin nestettä.
auto kyllä käynnityy jotakuinkin ok, mutta käy kolmella.
mietin kans oisko se jäähdytin nestettä mutta bensalta se haisee raakasti
ja se suihkii koko ajan käydessään

ollappa kunnon tilat :?
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

mulla oli vastaavat vaivat, ja kun avattiin kansi niin kolmospytyn pakovenahan se oli palasina, haljennut neljästä eri kohdasta. Mutta mulla ei kyllä bensaa tullut kannen välistä. Voi olla kansi halki tai tiiviste....
Ja jos vaihdat toisen kannen niin kannattaa plaanata, munkin vaihtokansi oli tosihyväkuntoisen näköinen mutta kummasti sitä tavaraa lähti plaanattaessa joten ne alumiiniset kannet taitaa elää kyllä jonkunverran kun ne otetaan pois. :?
Mä muuten sain sen hyväkuntoisen kannen 20 eurolla ja oliskohan plaanaaminen maksanu joku 35. joten ei se nyt niin kallista ollut tehdä se kansiremppa. Töitä se tietenkin teetti.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

kansi on irti, mutta kaikki näyttäis olevan ihan ok :roll:

tosin katsoin vain sillain pikaisesti kun teki mieli päästä nukkumaan :wink:

onko paha rasti purkaa tuo satkun 8v kansi osiin ja kasata se?
ajattelin jos hioisin venat yms :?:
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

eihän se oo paha rasti. toisekseen on hyväkin katsoa, että venttiilit on ehjät ja seetipinnat kunnossa, sekä että venttiilit ei oo kierot ja että välykset on kunnossa. Tarttet vaan sellaisen työkalun, jolla pystyy työntämään ne venttiilin jouset kasaan, jolloin saa ne lukitus kartion puolikkaat sieltä pois ja sittenhän ne venttiilit irtoaakin jo.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hmm jos se on bensaa niin eiköhän leimahtaisi aika pian jos pidempäänkin käyttää ja pakosarja kuumuu.. Kannattaa olla varovainen, aika paljon autoja on palanut bensan jouduttua syystä tai toisesta kuuman pakosarjan päälle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin