Eipä ne venat nyt niin kalliita ole, motonetistä:Sami kirjoitti:Mulla oli hinta-arvio T8 kannen koneistamisesta 700e.
Olisi pitänyt sisällään:
-Kaikki pakoventtiilit (kalliita kapistuksia T8:ssa. Venttiilivarren sisällä nestemäistä ainetta. Tarkoitus vissiin siirtää lämpöä ja järjestää hitautta lämmönvaihteluille, kuten lentokoneissa)
-Venttiilien hiomisen kanteen ja uudet istukat
-Venttiilien trimmilevyt
-Kannen suoraksi hiomisen
-Koeponnistuksen.
No, auto oli sen verran halpa, että otin venttiilin toisesta kannesta ja hioin itse paikoilleen. Jos nykyisessä autossa tulee vast. ongelmia, niin olen valmis viemään sen koneistamolle varsinkin kun pakoventtiilit ovat halvempia.
Tonni kyllä kuullostaa melko kalliilta tosiaan.
VENTTIILIT SAAB 900 79--93
Hinta / 1 kpl
900/i IMU. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-2080 5.40 ???
900/i PAKO. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-2280 12.61 ???
900i-16V 2,0 Katso Turbo-16
Turbo-16 PAKO. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-2102 14.80 ???
Turbo-16 84--88 IMU. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-2101 10.90 ???
Turbo-16 88--93 IMU. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-2753 16.40 ???
Tuossa 700e hinta-arviossa melkeinpä ainoa ns. kallis operaatio on tuo uusien seetipintojen tekeminen.
Pakovenat ovat natriumjäähdytteiset.