pohjaanlyöntikumien vulkanoinnin irtoaminen/ korjauskikka

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

pohjaanlyöntikumien vulkanoinnin irtoaminen/ korjauskikka

Viesti Kirjoittaja stara »

usein kun on se kumi ns. jäänyt käteen ja jos ei oo kotona tietenkään heti uutta niin oon pannu vanhan prikan putsattuna takasin ja sinne kumin sisään paksun tiukan prikan ja tarvittaessa pidemmän pultin. hyvin on sinne istunut ja ei oo enää irronnu.
Jonkunsortin kontruktiomoka tuokin.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hyvä idea..

Mä olen kanssa usein ihmetellyt, että minkä ihmeen takia se on pitänyt vulkanoida siihen prikkaan..

Lisäksi korin päästä on usein korrosiitti tehnyt pultista ja prikoista yhtä puuta. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Juu samaa mieltä.:D

Olen irrottanut neljä pulttia kun kumi on niistä kadonnut. Kaksi vain aukesi helpolla. Toiset kaksi pani hanttiin kunnolla varsinkin se oikeanpuoleinen, siinä meni viikko kun aina välillä kävin ruiskimassa WD-40 ja pieni edestakainen nutkaus avaimella. :lol:

Loppuviikosta rupes liike lisääntymään ja lopulta helppas.
Olen asentanut ne uudet siihen vanhaan malliin. Pitää tuo konsti muistaa jos on vielä kumi tallella eikä pudonnut maantielle. :oops: :oops:


Reijo
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

sikamassalla kiinni niin taas pysyy.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

hatami kirjoitti:sikamassalla kiinni niin taas pysyy.
Isän Saabiin laittoivat noin ja vielä merkkiliikkeessä monta vuotta sitten. Taitaa olla vieläkin kiinni.

Omaan Turboon laitatin torstaina uudet pohjaanlyöntikumet. Molemmat oli menny poikki juuri siitä prikan kohdalta. Molemmat pultit lähti räikällä auki, pultit putsattiin teräsharjalla puhtaiksi ja pantiin kiinni vaseliinin kera.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

kyl sikalla pysyy juu taas aikansa, kunhan saa sen vaan pysymään jotenkin paikoillaan sen aikaa kunnes se massa jysähtää.
ongelma onkin siinä kun haluaa panna sen pötkön heti takaisin eikä vasta sikan jysähdettyä.
Mä oon itse asiassa kyllä pannu yleensä sikalla entisöidyn vanhan ja lisäksi ton prikkakikan sisälle. mitä niitä ny joka vuosikymmen räpläileen.
:)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

kannattaa vaihtaa sen teräsrikan tilalle vastaava 3 mm alumiinista leikattu. Ei möngi ruoste väliin.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin