Sytytyksen ajoitus ongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Sytytyksen ajoitus ongelma

Viesti Kirjoittaja hatami »

mikä neuvoksi kun ei saa säädettyä syttyä kohilleen,autossa h-turbo ja jakopää on kohillaan ja oikea jakajakin paikallaan myös säätäjä toimii.ennakkoa ei vaan tule tarpeeksi.
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Onko ajoituslampun anturi oikeassa tulpanjohdossa (1. syl.)? Jos lampussa on säädettävä "trimmi", niin katso että se on perusasennossa.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

kyllä kaikki on oikein ja monella eri lampulla testattu,kyseinen moottori aiemmin ollut 900 turbossa jossa oli apc kiinni joka nytten poistettu.siinä kone toimi oikein ja oli säädetty penkissä k-s autosäädössä missä tehot myöskin mitattu.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Keskipakoennakon jouset ok?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

jouset ok.myös jakajia vaihdettu ja kokeiltu myös nokka-akselin vaihtoa kun ajattelin loven olevan väljä ei auta sekään.Ei riitä säätövarat vaikka tekis mitä,moottoreita olen rakennellut n.20vuotta ja ongelmana tämä on uusi minulle ja muillekin säätäjille.
Penanen
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 18:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Penanen »

Kannattaa tarkastaa vielä, lähteekö ykkösen tulpanjohto oikeasta kohdasta. Ettei olis koko kierros pykälän pielessä.
-86 900 turbo ic 8v -86 Crescent 3v Mi
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

oliko muita hyviä ehdotuksia!!!!
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Alipainesäätäjän kalvo rikki, tai alipaineletkussa on vuoto, tai voi se olla imusarjassakin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

jos vika olisikin ollut noin yksinkertainen niin se olisi ollut kunnossa jo kauan aikaa sitten,päästöt myöskin on normaalit.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No sitten sen nokka akselin ajoitus on pielessä( ketju venynyt ) tai olisko venttiilivälykset
totaalisen pielessä..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niin kyseessähän on 8-venttiilinen moottori..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

joo venttiilit säädetty.nokka tarkastettu ja vaihdettukin,aikaisemmassa autossa toimi täysin oikein ennen avoon nostamista,avossa vaan ei ole apc systeemi paikallaan.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Eikös tämä APC juuri ohjaa polttoaineen syöttöä ja sytytystä ahtojen
mukaan..?

http://www.netikka.net/chenriks/apcsuomi/APC1_S.htm
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

aikaisemmassa tekstissäni oli maininta sen poistosta niin olisi kiva tietää laitanko takaisin vai annanko olla turboruuvin siellä vieläkin kun mankkuvena ei ollut mukana ennenkään.
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Noissa vanhoissa peleissä ei tuo APC vaikuta sytkään eikä bensaan mitenkään, laskee vaan ahtoja tarvittaessa.
Vastaa Viestiin