Sytytyksen ajoitus ongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10295
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Yksi vaihtoehto on, ettei vauhtipyörän nollamerki olekaan ihan kohdallaan. Sen voisi tarkastaa esim. tekemällä sytytystulpasta työkalun, jolla estetään männän nousu ylös asti. Sitten pyöritetään varovasti moottori molempiin suuntiin työkalun stoppauskohtaan, merkataan vauhtipyörään esim tushikynällä merkit ja katsotaan onko vauhtipyörän nollamerkki noiden kahden saadun merkin tarkassa puolivälissä.

Ei tuokaan tulpanjohtojen järjestyksen tsekkaus mikään huono vihje ollut. Ja jos säätövara ei kerta riitä, niin saahan sitä johtojen järjestystä tahallaan muuttaa, joten saadaan jakajan asentoa sen 1/4 kierroksen verran toiseen suuntaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

ihmettelen suuresti miten merkit olisi muuttuneet kun moottori toimi täydellisesti omistamassani 900 turbossa ilman kyseistä ongelmaa.Moottori siirrettiin suoraan autostani toiseen ja siinä välissä apc systeemi poistettiin ainoastaan ja moottori oli säädetty k-s autosäädön penkissä rullilla ajaen kohilleen.
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

ennakot on noin 10 astetta pielessä kaikilla kierrosaluilla mitä tehtaan säätöarvot pitäisi olla.
Vastaa Viestiin