Yksi vaihtoehto on, ettei vauhtipyörän nollamerki olekaan ihan kohdallaan. Sen voisi tarkastaa esim. tekemällä sytytystulpasta työkalun, jolla estetään männän nousu ylös asti. Sitten pyöritetään varovasti moottori molempiin suuntiin työkalun stoppauskohtaan, merkataan vauhtipyörään esim tushikynällä merkit ja katsotaan onko vauhtipyörän nollamerkki noiden kahden saadun merkin tarkassa puolivälissä.
Ei tuokaan tulpanjohtojen järjestyksen tsekkaus mikään huono vihje ollut. Ja jos säätövara ei kerta riitä, niin saahan sitä johtojen järjestystä tahallaan muuttaa, joten saadaan jakajan asentoa sen 1/4 kierroksen verran toiseen suuntaan...
Sytytyksen ajoitus ongelma
ihmettelen suuresti miten merkit olisi muuttuneet kun moottori toimi täydellisesti omistamassani 900 turbossa ilman kyseistä ongelmaa.Moottori siirrettiin suoraan autostani toiseen ja siinä välissä apc systeemi poistettiin ainoastaan ja moottori oli säädetty k-s autosäädön penkissä rullilla ajaen kohilleen.