900i 16V 88 nakuttaa
900i 16V 88 nakuttaa
Kylmänä kun käynnistän, kone nakutta hieman kunnes lämpiää. Kun se on lämmin, ei nakuta enää. Miksi nakuttaa kylmänä?
Hydrauliset venttiilinnostimet. Luin juuri eilen Turbon käyttöohjekirjasta, että 16V-moottori voi kylmällä ja/tai pitkään seisoneella moottorilla naputtaa. Tuona aikana ei moottoria saa kuormittaa olikos yli 3000rpm.
Itsellä on tuo Turbo pari kertaa naputtanut aika lailla mutta olen antanut käydä tyhjäkäyntiä niin kauan, että ääni loppuu. Yleensä on naputtanut muutaman sekunnin kunnes nostaa koko moottorin kunnon öljynpaineet. Ja nyt ku sain roikankin autoon niin eipä ole naputellut. Mittarissa on Turbossa 246tkm.
Toivottavasti nyt siis tarkoitat naputusta etkä nakutusta. Sehän on sitten eri asia.
Itsellä on tuo Turbo pari kertaa naputtanut aika lailla mutta olen antanut käydä tyhjäkäyntiä niin kauan, että ääni loppuu. Yleensä on naputtanut muutaman sekunnin kunnes nostaa koko moottorin kunnon öljynpaineet. Ja nyt ku sain roikankin autoon niin eipä ole naputellut. Mittarissa on Turbossa 246tkm.
Toivottavasti nyt siis tarkoitat naputusta etkä nakutusta. Sehän on sitten eri asia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Mobilin 5w-50 ei ole minusta parasta öljyä talvella 16v Satkuissa. Ei kylmällä koneella voitele kunnolla noita Hydraulisia nostimia. Talvella on hyvää 0w-40 jos vaan tiivisteet pitää sen sisällään..
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
ÄLÄ anna hanaa kylmänä!!! Toivottavasti tuo oli vitsi. Kuten dimeback:kin totesi jopa ohjeissa sanotaa ettei saa kuormittaa konetta pitkän seisonnan / kylmänä yli 3000rpm!! On monta tapaa tuhota kone enkä enään ihmettele jos joillakin on aikaisia konekuolemia....anna hanaa...hohhoijjaa.
Vaimon 16V:ssä on naputtannut joku venttiili kylmänä jo 60tkm ajan ja aina on loppunut noin 4min rauhallisen ajon jälkeen. Ai niin: jos koneen lämmöt ovat "anna hanaa" tasolla eli puolessavälissä, se ei tarkoita vielä hetkeen että ÖLJYT olisi. Muistakaa tämä.
Toivottavasti kukaan ei ottanut tästä hernerokkaa nenään...se nyt vaan on tyhmää jakaa vääriä ohjeita.
Vaimon 16V:ssä on naputtannut joku venttiili kylmänä jo 60tkm ajan ja aina on loppunut noin 4min rauhallisen ajon jälkeen. Ai niin: jos koneen lämmöt ovat "anna hanaa" tasolla eli puolessavälissä, se ei tarkoita vielä hetkeen että ÖLJYT olisi. Muistakaa tämä.
Toivottavasti kukaan ei ottanut tästä hernerokkaa nenään...se nyt vaan on tyhmää jakaa vääriä ohjeita.
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Nooh, tungetaan lusikka tähänkin soppaan. Eli itse annan tonnarin (hydrauliset nostimet) käydä tyhjäkäyntiä ehkä max. puoli minuuttia ja sitten "hanaa". Eli kone lämpiää huomattavasti nopeammin, kun sillä ajaa. Aluksi kyllä ajelen ns. "sukkasillaan": vaihdot jossain 2000-2500rpm ja pedaalia painetaan minimaalisesti. Näin vähennetään koneen kylmäkäyntiaikaa verrattuna tyhjäkäynnillä louskuttamiseen. Sitten kun on lämmöt "tontilla", niin saa nastat kyytiä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tarkennusta omaan sopanluskikointiin : hanaa tarkoittaa meillä kaikkea 5000 rpm:n tuollapuolen....eli nastat lentää. Kyllähän nastat saa sinkiolla kun koneessa on lämpöjä hauska laji
Kuultua:
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Lentokaptenin kuulutus hiukka töyssyisen laskun jälkeen:
"Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just recived two landings for the price of one."
Venttiilinpainimethan ne on likaiset kun tuota tekee, aika lailla "ominaisuus" enemmän ajetuissa 16v koneissa (myöskin kaikilla muilla merkeillä joilla hydrauliset painimet).
Tehokkain tapa on ottaa painimet irti ja pestä ne, mutta moottorinpesukin voi auttaa vaihtelevalla menestyksellä. Huomasin ainakin Fortella olevan tarjolla tuotteen joka on tarkoitettu nimenomaan painimien pesua varten (Forte Top End Treatment), sitä varmaan itse kokeilisin ensin jos painimet naputtaisivat. Eivät tosin naputa, koska ovat käyneet irtaallaan ja pesty.
Tehokkain tapa on ottaa painimet irti ja pestä ne, mutta moottorinpesukin voi auttaa vaihtelevalla menestyksellä. Huomasin ainakin Fortella olevan tarjolla tuotteen joka on tarkoitettu nimenomaan painimien pesua varten (Forte Top End Treatment), sitä varmaan itse kokeilisin ensin jos painimet naputtaisivat. Eivät tosin naputa, koska ovat käyneet irtaallaan ja pesty.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Eikös toi ole enempi lisäaine mitä suositellaan käytettäväksi Forten motor flushin jälkeen ettei paska ota heti uudestaan kiinni.jcarlson kirjoitti: Huomasin ainakin Fortella olevan tarjolla tuotteen joka on tarkoitettu nimenomaan painimien pesua varten (Forte Top End Treatment), sitä varmaan itse kokeilisin ensin jos painimet naputtaisivat.
Tuo ainakin kaadetaan öljyjen joukkoon ja jätetään.
Näin ainakin paikallisella korjaamolla ohjeistivat kun tuota flushia hain.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Joo niin voi tosiaan olla kyllä, en ole ko. ainetta koskaan käyttänyt. Satuin vaan bongaamaan tuon pullon ja katsoin että painimista puhuttiin kyljessä.
Mulla on tosiaan irti ja osina käytetty nuo painimet eikä naputa kylmänäkään, kannattaa ainakin kansiremontin yhteydessä muistaa tehdä.
Mulla on tosiaan irti ja osina käytetty nuo painimet eikä naputa kylmänäkään, kannattaa ainakin kansiremontin yhteydessä muistaa tehdä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Juu, samaa sanoo Top End Treatmentin käyttöohje,tetammi kirjoitti:Eikös toi ole enempi lisäaine mitä suositellaan käytettäväksi Forten motor flushin jälkeen ettei paska ota heti uudestaan kiinni. Tuo ainakin kaadetaan öljyjen joukkoon ja jätetään.
http://www.forte-nwe.com/FIN/motor_TET.html
http://www.forte-nwe.com/FIN/gebruiksaa ... r_TET.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala