900i 16V 88 nakuttaa
Nyt täytyy kyllä antaa tämän topikin yhteydessä antaa ylistys ja kunnioitus 8v koneille. Ei nakuta kylmällä vaikka olisi puoli milliä ajettu
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Eikö? Annin mittarissa ei ollu ku vähän yli 300tkm ja 48 asteen pakkasella naputti niin perkuleesti. Tosin tuolla säällä olis vaan pitänyt jäädä kotiinSuabisti kirjoitti:Nyt täytyy kyllä antaa tämän topikin yhteydessä antaa ylistys ja kunnioitus 8v koneille. Ei nakuta kylmällä vaikka olisi puoli milliä ajettu
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Minulla on 900S -92, joka on koko ajan nakuttanut mitä minulla on ollut, 5-6 vuotta ja 180 tkm.
Ensin yritin huuhtelemalla ja puolet venttiilinnostimista vaihtamalla, ja vanhoja ja uusia nostimia sekoittelemalla, mutta tuloksetta. Sitten ajattelin, että nakuttakoot jos niin haluaa. Lämpimänä käy kylläkin aivan hyvin, mutta seisoessa öljyjä valuu ilmeisesti pois joistakin venttiilinnostimista.
Eli kauneusvirhe se naputtelu lähinnä on.
Ensin yritin huuhtelemalla ja puolet venttiilinnostimista vaihtamalla, ja vanhoja ja uusia nostimia sekoittelemalla, mutta tuloksetta. Sitten ajattelin, että nakuttakoot jos niin haluaa. Lämpimänä käy kylläkin aivan hyvin, mutta seisoessa öljyjä valuu ilmeisesti pois joistakin venttiilinnostimista.
Eli kauneusvirhe se naputtelu lähinnä on.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Paljonko joutuu purkamaan kantta, että nostimet saa "pesulle".. Tarviiko mitään kikkoja ??Ja miten ne pestään ja millä ??jcarlson kirjoitti:Venttiilinpainimethan ne on likaiset kun tuota tekee, aika lailla "ominaisuus" enemmän ajetuissa 16v koneissa (myöskin kaikilla muilla merkeillä joilla hydrauliset painimet).
Tehokkain tapa on ottaa painimet irti ja pestä ne, mutta moottorinpesukin voi auttaa vaihtelevalla menestyksellä. Huomasin ainakin Fortella olevan tarjolla tuotteen joka on tarkoitettu nimenomaan painimien pesua varten (Forte Top End Treatment), sitä varmaan itse kokeilisin ensin jos painimet naputtaisivat. Eivät tosin naputa, koska ovat käyneet irtaallaan ja pesty.
Kiitos etukäteen....
Mikäs se on se männänhelmojen kalkatus satkuissa? Tuossa mun iivarissa on varmaan jotain semmosta, kun nimenomaan lämpimänä kuormitettaessa konetta, kuuluu semmonen "säksätys" kierrosten mukaan. En ole aiemmissa satkuissani (5kpl) ennen tuommosta havainnut. Ei kuulu nostimista vaan jostain ihan muualta -> alakerrasta??
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
tetammi kirjoitti:Eikös toi ole enempi lisäaine mitä suositellaan käytettäväksi Forten motor flushin jälkeen ettei paska ota heti uudestaan kiinni.jcarlson kirjoitti: Huomasin ainakin Fortella olevan tarjolla tuotteen joka on tarkoitettu nimenomaan painimien pesua varten (Forte Top End Treatment), sitä varmaan itse kokeilisin ensin jos painimet naputtaisivat.
Tuo ainakin kaadetaan öljyjen joukkoon ja jätetään.
Näin ainakin paikallisella korjaamolla ohjeistivat kun tuota flushia hain.
itse olen testannut tuota pesuainetta ja tuntui toimivan 400000 ajetussa koneessa,hiljeni venttiilin nostimet . tuntuikyllä siltäettä männänrenkaatkin olisi puhdistuneet koska tehoja tuntuitulevan lisää.
käyttöhelppoa ainesisään ennen öljyjen poislaskua
25min 2500kierrosta paikallaan
öljyt ja suodatin pois
ÄLÄ AJA aineetkoneessa,on meinaan aikalirua öljy.
900s vm90 rip ~220hp 340nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
900i vm86 rip
900glS vm86 kr turbo-cooler-mega-innovate-lessjöfors-bilstein racing +220hp +400nm
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Uusi suosiolla kaikki nostimet, pääset rallatteluista ja koneen käynnistä tulee kuin uudenpehmeä. Olen tämän itse tehnyt 2,1:een, kun kyllästyin naputuksiin, rykimiseen kylmäkäynnistyksen aikana ja nostinten järkyttävään paukutukseen. Naputus alkoi hiljalleen paheta siitä 100 tkm paikkeilta alkaen ja vaihdoin nostimet 250-270 tkm ajettuina. Talvi oli pahaa aikaa paukkeen kannalta! Pesut ym. eivät auttaneet mitään.
Motonetissa maksavat INA-nostimet á 18 euroa eli köyhdyt vajaat 300/satsi. Mutta kyllä kannattaa.
Motonetissa maksavat INA-nostimet á 18 euroa eli köyhdyt vajaat 300/satsi. Mutta kyllä kannattaa.
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
Senpuoleen, noista pesuaineista: uskon kyllä, että voivat hetkeksi hiljentää nostimia ja varmaan irrotella männärenkaitakin. Kokeilin STP:n moottoriöjyyn tarkoitetua pesuainetta ja varmaan kone sisäpuolelta puhdistui paljonkin. Tämän huomasi ölynvaihdon jälkeen: uusi öljy pysyi paljon kauemmin puhtaana, kun mittatikkua katseli.
Mun 2,1:ssä ei 0W-40 toiminut yhtään (olikohan Nesteen tuote). Kylmäkäynti oli ihan hiivatinmoista kalinaa ja rahinaa. Mutta kai tuo mun kone muutenkin kolajaa enemmän kuin kaksilitrainen. Vaihto 5W-40:iin lopetti kolinat heti, ja siinä olen pysynyt.
Mistä mahtaa johtua, että kun kerran kokeilin 5W-50:ä (valmistajan kuuman pään viskositeetin katto on se 40) kone ei ollut entiseen tapaan puhdikas suuremmilla kierroksilla! Useampi käyttäjä huomasi tämän. Taas vaihto 4-kymppiseen toi pirteyden takaisin. Kuvitteluako, vai olisko sakeampi öljy oikeasti jarrutellut konetta??
Mun 2,1:ssä ei 0W-40 toiminut yhtään (olikohan Nesteen tuote). Kylmäkäynti oli ihan hiivatinmoista kalinaa ja rahinaa. Mutta kai tuo mun kone muutenkin kolajaa enemmän kuin kaksilitrainen. Vaihto 5W-40:iin lopetti kolinat heti, ja siinä olen pysynyt.
Mistä mahtaa johtua, että kun kerran kokeilin 5W-50:ä (valmistajan kuuman pään viskositeetin katto on se 40) kone ei ollut entiseen tapaan puhdikas suuremmilla kierroksilla! Useampi käyttäjä huomasi tämän. Taas vaihto 4-kymppiseen toi pirteyden takaisin. Kuvitteluako, vai olisko sakeampi öljy oikeasti jarrutellut konetta??
Vihdin Pelle#2851
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki
900i2,1-16 ImolaRed MadeInUki