nopan ongelmat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

nopan ongelmat

Viesti Kirjoittaja vakari »

niin tuo minun noppa ei käynisty ennenkuin ottaa yhden tulpanjohdon irti apua :!: niin ja tarttis renkaat tohon noppaan ja vippaan onko ylimääräisiä
saa olla vanhat ja mielellään essot...
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Onkohan johdot oikeassa järjestyksessä? Myynti osastolla varmaan löytyy renkaita.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

noppa

Viesti Kirjoittaja vakari »

johdot on järjestyksessä ja ennakko on khdallaan :P
ja noita vanhoja renkaita harvoin myynnissä 8)
ja saati halvalla :P
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Tuossa olisi 96:sen vanhat essot myytävänä, myös pelkät renkaat voin myydä, ei tosin koko pakettinakaan kauhean hintaiset.

Yks pari pinnattuja saattais löytyy noppaankin. Ovat reilulla pinnalla ja isoilla vanhoilla nastoilla. Kumi saattaa olla jo aika kovaa...

Ja tutulla kaiketi edelleen myynnis:
165/15 talvirenkaat, michelinin xm+s 260.
Tuttu oli ostanut pari vuotta
sitten syksyllä ja vuoden vaihteessa hän osti ng900 johon noita ei viittiny sovitella eli kilsoja
kuulemma korkeintaan 3000.

Ovat satkun vanhan jaon vanteilla, ilman vanteita hinta nousee rengastyön verta.
170eur/tarjous.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

renkaat

Viesti Kirjoittaja vakari »

jaa että tuommosia :roll:
onko mitkään alle 40E :?:
onko tuo koko sininen auto ostettavissa :?:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kunhan vaan ei olis joku muu johto poikki, ja se tärähtää saaden kontaktin, kun irroitat sitä tulpanjohtoa? Esim. puolanjohto tms. Tai virranjakajan hall-anturin johto tms.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

noppa

Viesti Kirjoittaja vakari »

ei se kyllä siitä johdu koska jos se on paikoillaan ja vaikka kuinka sitä heiluttaa.ja sen käynnistää kolmella ja sitten laittaa johdon takasin niin on ihan ok!
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onko kokeiltu vaihtaa jo jotain sytty osia?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: renkaat

Viesti Kirjoittaja tetammi »

vakari kirjoitti:jaa että tuommosia :roll:
onko mitkään alle 40E :?:
onko tuo koko sininen auto ostettavissa :?:
Kyllähän tuon sinisen melkein voisi myydä kun on "pari" muutakin projektii vielä kesken.

Tässä jonkinlainen kuva:
http://office.vippet.net/servlet/genera ... mage=46664

Penkkejä ja puskureita en mielellään myy kun sitä varten tarttis tyhjentää yks varasto kokonaisuudessaan kun ovat perimmäisinä. :D

Tuo ei olisi ihan huono projektin lähtökohdaksi, esim kontti on ehjä.
Pahimmat paikat on konehuoneen vasen etukulma mikä nyt on helppo laittaa jos jostain varaosa-autosta ottaa vastaavan palasen.
Lisäksi oikean puoleinen helma etummaisesta roiskeläpästä taaksepäin on pehko. On ilmeisesti ajettu ojaan joskus ja jääny ruostesuojaus heikoksi.
Mutta lokarit ja ovet tosiaan kohtuullisia.

Kone tuossa oli jumissa mutta mukaan saa toisen joskus kuulemma läpikäydyn koneen.

Paperitkin löytyy.

Noi ruskean renkaat vanteineen ilman noita kapseleita saa kyllä tuohon neljään kymppiin.

Sinisestä voi tehdä tarjouksen, ei kumminkaan kauhean kallis.
Vaihdossa voi tyrkyttää myös 900/9000 osaa.

Mielellään YV:nä kun taitaa mennä aika tavalla off topikiksi...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: noppa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

vakari kirjoitti:ei se kyllä siitä johdu koska jos se on paikoillaan ja vaikka kuinka sitä heiluttaa.ja sen käynnistää kolmella ja sitten laittaa johdon takasin niin on ihan ok!
Vaikka se siun yksi tulpanjohto olisi täysin oikarissa koriin, tai totaalisen sökönä, se ei yksinkertaisesti voi estää muita tulpanjohtoja tai sytystulppia toimimasta. Toimintaperiaate on sellainen. Uskallan edelleen väittää, että jotakin muutosta tapahtuu, kun irroitat johtoa. Tönäiset jotakin osaa, käännät jakajaa, jakajan kantta tms, joka korjaa vian tilapäisesti. Esimerkkinä voisi olla esim. jakajan kannen vika, jossa kipinä pomppaa siihen ulkopuolen metalliklipsuun. Toinen vastaava on ollut, että kipinä hyppää pyörijässä jakajan akseliin. Kolmas vaihtoehto on pyörijän sisäinen vastus, joka on kärähtänyt. Sen kuuluisi olla n. 1kohmi. Neljäs vaihtoehto voisi olla puolan johto, joka ei yhdistäkään, tai laskee kipinän suoraan koriin.

Kaverillani oli vaan vastaavanlainen jo melkein taikuutta muistuttava korjausmetodi corollaansa. Kaveri selitti, että auto saattoi sammua minne vaan, esim. liikennevaloihin, eikä lähtenyt millään käyntiin. Sitten kun pyöritti yhdestä sylinteristä sytystulpan pois ja käynnisti moottorin ilman sytytystulppaa, se aina lähti käyntiin. Kaveri pyöritti tulpan reikäänsä ja laittoi johdon paikalleen koneen käydessä. Tämän kertoi olevan ainoa korjaus. Asiaa sitten tutkittiin useamman miehen voimin ja syylliseksi osoittautuikin puolan miinuksen ja virranjakajassa olevien katkojankärkien välinen johto. Kaveri ilmeisesti sitä yhtä sytytystulppaa irroittaessaan mesoi aina sopivasti konehuoneessa saaden katkenneen johdon yhdistymään ja kone lähti pelaamaan. Sen pituinen se tarina. :roll:

ps. yksi näppärä etenkin talvisin helposti toteutettava sytkän vianhakumetodi on sammuttaa kaikki valot koneen käydessä ja tarkkailla hyppiikö konehuoneessa kipinöitä sytytysjohdoista, puolalta tms.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

noppa

Viesti Kirjoittaja vakari »

ei ole kokeiltu sytytys osien vaihtoa :roll:
Vastaa Viestiin