Se siitä tupliksesta sitten (vesipumppu kettuilee)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

aiheuttaako muuten riittävän löysä ketju sellaista, että sytytys jotenkin hyppelehtii ja tasakaasulla auto nykii (mutta vain tasakaasulla)?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Breadfan86 kirjoitti:
lefa42 kirjoitti:Eiköhän tuossa bussiennakossa pari päivää ole viivettä?
Niinno, paketti oli noudettu viime perjantaina, eikä vielä näy rahoja. Pitäsköhän ruveta soittelemaan tuonne matkikseen.
kerran ostin matkahuollon välityksellä varaosia, ei näkynyt myyjälle kuukauteen rahoja, vaikka maksoin postiennakolla matkahuoltoon..en sitten tiedä ovatko maksaneet vielä tähän päivään mennessä.. :evil:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Autoremontteihin tarvitaan aikaa ja rahaa. Aikaa voi minimoida isommalla rahalla mutta eipä siinä ole mitään järkeä. Oma pirssi on seisonut parisen kuukautta, taisi olla jo enemmänkin.

Annin kansiremontin tähän astiset kustannukset (ei sisällä autoveroa ja osakaskoa):

- kannen koneistus (koeponnistus, oikaisu/lasku, hitsaus), venttiilityö ja venttiilisäätö; 340€
- kannen-, imusarjan- ja venttiilikopantiiviste; ~50€
- Boschin Super4-nelikärkitulpat; 21€

Eipä siinä auta olla :cry: , kun kerran on päättänyt ettei autoa ikinä myy/muuten hävitä. Olen oikeastaan 8) , että Anniin saa taas kivaa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Saabin omassa huoltosarjassa on korkeampi hiilitiiviste kuin vakiona on ollut. Luulis, että näin on Scantechinkin sarjassa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ne munuaisen muotoiset reiät on vesikanavia kaikki. Lohkon päässä ja toisessa on öljyreiät. Kansipahvissa olevilla pienemmillä reijillä on säädetty vedenkierto sopivaksi. Lisäksi reikien tarkoitus on laskea ilma nousemaan lohkosta venttiilikanteen ja sitä kautta pois, kun järjestelmä täytetään. Jos reikiä ei olisi, lohkoon jäisi isot ilmataskut. Niitä ei saa mennä ite muuttelemaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Breadfan86 kirjoitti: Ja vieläkään en saanut sitä vesipumppua pois :x Nyt olisi sitten vähän pakko jostain saada lainaan sitä ulosvetäjää. Paikallisella saab-korjaajalla olisi kuulemma joku omatekoinen, mutta kai se silläkin toimisi.
Soittivat muuten tänään sieltä Saabin tiskiltä. Vesipumpun huoltosarja, tilaustavaraa ovh 69€ ja myyvät kuuteenkymppiin. Taidan tilata motonetistä.
ymmärsinkö oikein että aherrat 76 vuosimallin vesipumpun kanssa, ja huoltosarjaa saa sekä saabilta että motonetista? missä on tapahtunut väärinkäsitys, minunko korvien välissä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
vakari
"Aero"
Viestit: 315
Liittynyt: La Loka 08, 2005 19:32
Paikkakunta: pirkanmaa

onkelma

Viesti Kirjoittaja vakari »

en kyllä tienä mikä vkana mutta itellä oli ihan sama onkelma ja sain koneen pyörimään hinauksessa ja se lähti käyntiin ja piti samaa meteliä mutta käinnistyi hyvin.olen ajanut ongelman kanssa noin 500km ei kummene :roll:
Vastaa Viestiin