Miksi 90 on aliarvostettu
Siis oliko kysymys minun 90:stä?
Onko -87 vuosimalli tosiaan harvinainen?
Olen ostanut auton sedältäni vuosia sitten. Hän myi sen tarpeettomana, kun oli ostamassa ng900:sta. Auto oli hänellä viimeiset viisi vuotta tallissa, ja autolla ajettin tällöin noin 5000/vuosi.
Auto on kitinvärinen, voisin pistää kuviakin muttei ole kameraa...
Onko -87 vuosimalli tosiaan harvinainen?
Olen ostanut auton sedältäni vuosia sitten. Hän myi sen tarpeettomana, kun oli ostamassa ng900:sta. Auto oli hänellä viimeiset viisi vuotta tallissa, ja autolla ajettin tällöin noin 5000/vuosi.
Auto on kitinvärinen, voisin pistää kuviakin muttei ole kameraa...
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Itselläni on 1984 99GL ja 1985 90. Jälkimmäinen on 99- malliin nähden aika riisuttu: ovien verhoilut täysin muovia, tässä yksilössä neljä vaihdetta,ei kierroslukumittaria, ei tehdasasennettua radiota ja kaiuttimia.
Auton joskus ostanut on ruksannut kuitenkin takaniskatuet lisävarustelistasta. Olettaisin niiden olevan lisävaruste, koska harvoissa 90- malleissa niitä näkee.
Ajaminen 90:llä on jotenkin köykäisempää. Tilaa on enemmän kontin puolella ja 900 sedanin perä tekee autosta aika linjakkaan. Mallina auto on piristävä, mutta mielestäni täysin edullisen perusauton kaavan mukaan rakennettu.
Eräs toinenkin aiheeseen kuulumaton vertailukohta autoissa on: moottorissa on aivan erilainen soundi kuin vuotta vanhemmassa 99- mallissa (rotke).
Kuulee ainakin konkreettisesti kuluneen ja vähemmän kuluneen moottorin äänen eron. Suorittaa paljon paremmin kuin 99, luonnollisesta syystä.
Auton joskus ostanut on ruksannut kuitenkin takaniskatuet lisävarustelistasta. Olettaisin niiden olevan lisävaruste, koska harvoissa 90- malleissa niitä näkee.
Ajaminen 90:llä on jotenkin köykäisempää. Tilaa on enemmän kontin puolella ja 900 sedanin perä tekee autosta aika linjakkaan. Mallina auto on piristävä, mutta mielestäni täysin edullisen perusauton kaavan mukaan rakennettu.
Eräs toinenkin aiheeseen kuulumaton vertailukohta autoissa on: moottorissa on aivan erilainen soundi kuin vuotta vanhemmassa 99- mallissa (rotke).
Kuulee ainakin konkreettisesti kuluneen ja vähemmän kuluneen moottorin äänen eron. Suorittaa paljon paremmin kuin 99, luonnollisesta syystä.
Jep jep. Karujahan nuo 90:set ovat.
Minun ysikymppini on myös nelivaihteinen, kierroslukumittaria ei löydy, eikä takaniskatukia.
Radio sentään löytyy, ja hattuhyllyllä on pari ihan ok kaiuttimia.
Ja asia mitä joskus kaipaa sateella; tihkukytkintä. Se puuttuu...tai sitten viiksi ei toimi oikein...
Kaikenkaikkiaan pätevä auto, Talviauto isolla Teellä!
Minun ysikymppini on myös nelivaihteinen, kierroslukumittaria ei löydy, eikä takaniskatukia.
Radio sentään löytyy, ja hattuhyllyllä on pari ihan ok kaiuttimia.
Ja asia mitä joskus kaipaa sateella; tihkukytkintä. Se puuttuu...tai sitten viiksi ei toimi oikein...
Kaikenkaikkiaan pätevä auto, Talviauto isolla Teellä!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Oma 90:ni on minulla nyt suoraan 3. polvessa oleva "perintökalu", joka on palvellut loistavasti koko sen ajan kuin muistan v.86 lähtien. Kertaakaan ei ole minua tielle jättänyt (mutsin tosin pari kertaa). Mutta kauhulla odotan sitä päivää että siltä loppuu menohalut kokonaan. On ollut meinaan todella luotettava ja hyvä kumppani sekä melko "opiskelijaystävällinen" tähän asti vähine vikoineen. Muuta ei ole vikaa, kuin kytkimen rutinat (toimii kuitenkin) ja kojetaulun sähköt (valot syttyy, jos syttyy). Nopeusmittari tosin hyytyi viime kesänä, mutta eipähän ole kilsojakaan enää mittariin kertynyt ;D
Aivan loistava peli ja kiva ajaa, varsinkin talvella ajo-ominaisuuksiltaan tasapainoisempaa saa hakea.
Omaani en aliarvosta, koska on tullut todettua 90:n olevan huomattavasti varmempi auto kuin kaverin 900 -84, joka sillä on joka viikonloppu jossain korjauksessa.
Aivan loistava peli ja kiva ajaa, varsinkin talvella ajo-ominaisuuksiltaan tasapainoisempaa saa hakea.
Omaani en aliarvosta, koska on tullut todettua 90:n olevan huomattavasti varmempi auto kuin kaverin 900 -84, joka sillä on joka viikonloppu jossain korjauksessa.
"SaabAna"
Kyllä 90 on erittäin hyvä talviauto!
Hyvin on toiminut ja 240 000 km meni juuri rikki.
Tässä on viisi vaihdetta, kiekkamittari ja ruostetta.
Onko näissä kaikissa vakiona nämä automaattiset penkinlämmittimet ?
Muuten todella hyvässä kunnossa, mutta se ruoste. Alkaa pohja olemaan jo aika rapea. Nopeusmittari ei välillä tahdo tulla alas, pitänee sorkkia vaijeria.
Paljonko muuten teillä näyttää mittari vaikkapa kolmosella ja kierrokset siinä parissa tonnissa ?
Hyvin on toiminut ja 240 000 km meni juuri rikki.
Tässä on viisi vaihdetta, kiekkamittari ja ruostetta.
Onko näissä kaikissa vakiona nämä automaattiset penkinlämmittimet ?
Muuten todella hyvässä kunnossa, mutta se ruoste. Alkaa pohja olemaan jo aika rapea. Nopeusmittari ei välillä tahdo tulla alas, pitänee sorkkia vaijeria.
Paljonko muuten teillä näyttää mittari vaikkapa kolmosella ja kierrokset siinä parissa tonnissa ?
[Sikäli, että KALETERIVUODEN -87 aikana on tehty vain 1400 autoa enää. Montako ko. vuosimallia, sitä en tiedä mutta tosi vähän, joten mustapa tämä, kun joskus aiot autosi hukata.]
Oho! Enpä tiennytkään että Saabini on noin harvinainen! Todella mielenkiintoista. Itse olen elänyt käsityksessä että kaikkina vuosina -85, -86, ja -87 Uudenkaupungin autotehdas pukkasi joka vuosi sen saman parikymmentätuhatta autoa vuodessa.
Ja ei ole pelkoa että myisin ysikymppini! Ennemmin myyn ysisatkuni jos tarve tulee, siihen minulla ei ole yhtä vahvoja tunnesiteitä.
Oho! Enpä tiennytkään että Saabini on noin harvinainen! Todella mielenkiintoista. Itse olen elänyt käsityksessä että kaikkina vuosina -85, -86, ja -87 Uudenkaupungin autotehdas pukkasi joka vuosi sen saman parikymmentätuhatta autoa vuodessa.
Ja ei ole pelkoa että myisin ysikymppini! Ennemmin myyn ysisatkuni jos tarve tulee, siihen minulla ei ole yhtä vahvoja tunnesiteitä.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Rekisterissä olevat 90:t vuosimalleittain
1984: 535kpl
1985: 2023kpl
1986: 1682kpl
1987: 565kpl
1988: 5kpl
Huomatkaa että nuo ake:n tiedot perustunevat tietysti käyttöönottopäivän mukaan, eikä "saab-vuosimallin" mukaan joka vaihtui aina syksyisin.
Tuo oli minullekin uusi tieto että nelivaihteisessa kympissä ei ole jenkamittaria. Viisivaihteisen erottaa ulkoisesti etuspoilerin näköisestä hökötyksestä.
Ovipahvien muovisuus on taas kaikkien kaksiovisten sedanien juttu eikös vain? Myös 2door sedan 99:ssa on samanlaiset ovipahvit, entäs 900?
Itselläni oli pari päivää eräs yksilö (http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/BAN933.html) ja se muutti täysin asennettani mallia kohtaan. Auto kulki todella hyvin ja oli muutenkin oikein miellyttävä ja mukava ajettava.
1984: 535kpl
1985: 2023kpl
1986: 1682kpl
1987: 565kpl
1988: 5kpl
Huomatkaa että nuo ake:n tiedot perustunevat tietysti käyttöönottopäivän mukaan, eikä "saab-vuosimallin" mukaan joka vaihtui aina syksyisin.
Tuo oli minullekin uusi tieto että nelivaihteisessa kympissä ei ole jenkamittaria. Viisivaihteisen erottaa ulkoisesti etuspoilerin näköisestä hökötyksestä.
Ovipahvien muovisuus on taas kaikkien kaksiovisten sedanien juttu eikös vain? Myös 2door sedan 99:ssa on samanlaiset ovipahvit, entäs 900?
Itselläni oli pari päivää eräs yksilö (http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/BAN933.html) ja se muutti täysin asennettani mallia kohtaan. Auto kulki todella hyvin ja oli muutenkin oikein miellyttävä ja mukava ajettava.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Eikä tämä raumalla oleva 85 yksilökään ole hinnalla pilattu, 45 eur lähtöhuuto
"koko autolla ajettu 180 tkm eli ei savuttele...takana kyljessä painauma..ei papereita.jäälle tai varaosiksi.lähtee käymään -30 pakkasella ilman apujohtoja puh 040 5180429 "
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=7113315
"koko autolla ajettu 180 tkm eli ei savuttele...takana kyljessä painauma..ei papereita.jäälle tai varaosiksi.lähtee käymään -30 pakkasella ilman apujohtoja puh 040 5180429 "
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=7113315
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)