900 c vm 88 ei käynnisty?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

900 c vm 88 ei käynnisty?

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Kone pyörittää, mutta ei edes lupaa. Teki temput kun piti töihin lähteä. Pimeässä en pystynyt paljoa tutkimaan. Onko mitään paikka, joka kannattaisi ekaksi tutkia?
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: 900 c vm 88 ei käynnisty?

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

kheikkil kirjoitti:Kone pyörittää, mutta ei edes lupaa. Teki temput kun piti töihin lähteä. Pimeässä en pystynyt paljoa tutkimaan. Onko mitään paikka, joka kannattaisi ekaksi tutkia?
Imusarjaan tulevat alipaineletkut (mm. jarrutehostimelta tuleva), näiden tiivistekumit ovat vanhuuttaan entiset, jolloin pomppaavat helposti irti, tai muuten vaan vuotavat ilmaa välistä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Syitähän voi olla vaikka mitä, mutta tarkista ensin sytytys: -kaapelit, -pyörijä, -tulpat ja -puola. :(
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Letku oli ainakin kiinni, mutta voi olla, että vuotaa. Pitää hakea uusi ja kokeilla. JOs menee kaasarin kalvo, niin eikös sen pitäis kuitenkin jotenkin lähteä käyntiin?
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ja tietty bensapumppu voisi oikuta, siellä kun on käyttötangon päässä se hahlo?

Kyllähän kaasaripelin käyntiin pitäisi lähteä vaikka olisi kuinka susi kaasari, kun itsellä tuplis lähti kahdella kaasarilla, joista kumpikaan ei tiennyt seoksista mitään. :wink:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jos ei lupaa yhtään, voi kai se olla sytytysyksikkökin, siis sytytyksen ohjausyksikkö. eikös se ole jossain siellä lokasuojan välissä tuossa mallissa. jos nurkista löytyy samanlainen saab, lainaa siitä autosta hetkeksi varmasti-ehjää tilalle.
Viimeksi muokannut lucaf, Ma Joulu 19, 2005 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

lucaf kirjoitti:jos ei lupaa yhtään, voi kai se olla sytytysyksikkökin. eikös se ole jossain siellä lokasuojan välissä tuossa mallissa.
Jep, vasemman lokarin "kolossa", multa löytyy toimiva Bosch-yksikkö jos tarvetta.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Testataan töiden jälkeen ja raportoidaan
JuhaP
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 09:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Juu, ja virtalukon pohja voi olla yksi aiheuttaja. Mulla -86 ruiskussa antoi puola kipinää vain, kun alkoi startata ja toisen kerran kun lopetti starttaamisen = ei edes yrittänyt käyntiin.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Kaasarin luisti jumittunut auki
Ari 1622
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

toimiiko ryyppy oikein?
mulla ei sitten kyllä luvannutkaan näillä pakkasilla kun ryyppyvaijeri katkesi...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

No niin vika korjattu. Kipinää anto komeesti, mutta ei käynnistynyt. Ei edes luvannut. Kokeilin bensapumpusta ja ainettakin tuli. Ihmetys oli suuri kun luulin sähköpuolen ja bensapuolen olevan kunnossa, mutta ei edes lupaa käynnistyä? No, sitten tajusin avata kaasarin ja jäässähän se oli!!
Ei muuta kun loraus jäänestoainetta kaasariin, kokeilemaan ja laakista lähti. Sit tankki täyteen ja 0,5l jäänestoainetta ja hyvin on pelittänyt!
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

kheikkil kirjoitti:No niin vika korjattu. Kipinää anto komeesti, mutta ei käynnistynyt. Ei edes luvannut. Kokeilin bensapumpusta ja ainettakin tuli. Ihmetys oli suuri kun luulin sähköpuolen ja bensapuolen olevan kunnossa, mutta ei edes lupaa käynnistyä? No, sitten tajusin avata kaasarin ja jäässähän se oli!!
Jepsjoo, eipä tullut ainakaan mulle mieleen, että vois johtua kaasarin jäätymisestä koko käynnistymättömyys. Omassani on kyllä ollut välistä vedestä bensan seassa johtuneita käyntiongelmia plussakeleilläkin. Kerran oli jo varma, että koko sytkäpuoli olisi leviämässä, kun ei tahtonyt pysyä millään edes käynnissä, eikä ajamisesta tullut mitään. Jäänestolla tuli kuitenkin kuntoon.
anttijh
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 13:32

af

Viesti Kirjoittaja anttijh »

Voisko tää vika johtua myös mun 90, kun sama juttu ei edes lupaa vaikka olen rolauttanu bensaa suoraan kaasariin. Nyt olen jo vaihtamassa puolaa...
Vastaa Viestiin