Hellyyttävä tarina kuinka orpo sai kodin
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Hellyyttävä tarina kuinka orpo sai kodin
Hei, tässä on hellyyttävä tarina kuinka pieni hylätty orpolasku sai uuden kodin. Ihan tulee tippa silmään. Kiitokset pelastajalle.
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/HL654.html
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/HL654.html
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ja joka kerta, kun tarinan lukee, auto näyttää paremmalta. Todellinen helmi.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Tämä saabisti on liikuttunut Tuo ensimmäinen kuva ja teksti on loistava
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
Re: Hellyyttävä tarina kuinka orpo sai kodin
Kiitos kehuista, olen otettuHenna Makkonen kirjoitti:Hei, tässä on hellyyttävä tarina kuinka pieni hylätty orpolasku sai uuden kodin. Ihan tulee tippa silmään. Kiitokset pelastajalle.
http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/HL654.html
Lähiaikoina on tarkoitus ottaa kyseisen helmen jarrut kunnostuksen alle. Toiveena olisi että kesäksi kilvet...
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
Nessua tarvitaan...
Kerrassaan hieno auto, meidän perheen ensimmäinen 99 oli juuri samanlainen, kilpi oli OJ-926 ja auto tuli isälleni muistaakseni vuoden.kahden vanhana ja herättää paljon muistoja ajalta jolloin ei ollut turvavöitä eikä -pakkoja. Monet pohjoisen reissut on nukuttu takapenkillä ja nuorempi veli hattuhyllyllä sekä koira jalkatilassa. Jarrutuksissa veli tuli niskaani ja sai syyttä ja suotta nokkiinsa, koira kiipesi hattuhyllylle ja veli lattialle. Isältä auto sitten siirtyi v.-85 papalle ja konehuonepalo koitui kohtaloksi v.-88?
Jos siis joskus olet autosta luopumassa niin muista minut! Älä nyt ihan heti kuitenkaan...
teevee P:n Vee Iistä
Jos siis joskus olet autosta luopumassa niin muista minut! Älä nyt ihan heti kuitenkaan...
teevee P:n Vee Iistä
Voi vitsi, hei noi tarinat on herkkua! Kiva kuulla miten vanhat muistot herää esiin. Hienointa tässä projektissa oli se, että se oli ajokuntoinen hankintahetkellä (kunhan sai kutiteltua käyntiin). Pääsi heti fiilistelemään pihatielle...
Mun mielestä näitä on aivan liian vähän jäljellä....huomaahan kaikki että samanlainen vekotin on myös myytävänä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3792
Mun mielestä näitä on aivan liian vähän jäljellä....huomaahan kaikki että samanlainen vekotin on myös myytävänä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=3792
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Otsikon 33 vuotiaalle tuplaysille laitettiin eilen talvirenkaat ja autoa käytettiin vähän ajelulla. Ai että se tykkäsi! Ja myös kuljettajat tykkäsivät! Jarrujen kunto kartoitettiin ja todettiin että vain hantin puolen etusatula kaipaa syvällisempää huoltoa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Mukava, että joku pystyy toteuttamaan sen, mikä itsellä on mielessä... Käyttöautojen ylläpito on tähän asti vienyt kaiken ajan ja rahat, mutta ehkä vielä joskus.
Meillä oli sentään "uusi" tuohon verrattuna, vuonna 1979 isä hankki ruskean 4-ovisen 99 L:n vm.74 (kone 1.85), jolla ajoin korttini vielä vuonna 1988. Sitten ACO-423 meni vaihdossa uuteen Samaraan ja katosi sen sileän tien. Muistoiksi jäivät oikuttelevat jarrut, kansiremontti, ruostekorjaukset ja talvella ovet, jotka eivät menneet lukkoon ennenkuin auto lämpeni, tosin kovilla pakkasilla se ei tehnyt sitäkään. Mummolaan ajaessa (120 km) me lapset pidimme takapenkillä ovia kiinni käsin ensimmäiset 20-30 km ja lapasia tai pipoa ei tarvinnut riisua koko matkan aikana jos pakkasta oli enemmän kuin -10.
Silti, maailman paras auto. Ps. Isäkin palasi takaisin Saabiin Samaran jälkeen...
Meillä oli sentään "uusi" tuohon verrattuna, vuonna 1979 isä hankki ruskean 4-ovisen 99 L:n vm.74 (kone 1.85), jolla ajoin korttini vielä vuonna 1988. Sitten ACO-423 meni vaihdossa uuteen Samaraan ja katosi sen sileän tien. Muistoiksi jäivät oikuttelevat jarrut, kansiremontti, ruostekorjaukset ja talvella ovet, jotka eivät menneet lukkoon ennenkuin auto lämpeni, tosin kovilla pakkasilla se ei tehnyt sitäkään. Mummolaan ajaessa (120 km) me lapset pidimme takapenkillä ovia kiinni käsin ensimmäiset 20-30 km ja lapasia tai pipoa ei tarvinnut riisua koko matkan aikana jos pakkasta oli enemmän kuin -10.
Silti, maailman paras auto. Ps. Isäkin palasi takaisin Saabiin Samaran jälkeen...
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713