Paljonko kehtaa tarjota??

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tsephyr
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 18:17

Mitä?

Viesti Kirjoittaja tsephyr »

ai pitäiskö sinne bensaan lisätä vai jotain lyijylisäainetta? itellä on 900i -89 ja en oo mitään lisäilly.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä?

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

tsephyr kirjoitti:ai pitäiskö sinne bensaan lisätä vai jotain lyijylisäainetta? itellä on 900i -89 ja en oo mitään lisäilly.
-89:ssä ei tarvitsekaan. Kuten jo mainittiinkin, vm. -85 ja uudemmat eivät tarvitse lisäaineistusta käytettäessä lyijytöntä bensaa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Vanja-eno kirjoitti:Aloita tuosta 500 tarjoamaan. Mikäli naame menee norsunv*tulle, nosta summaa hiljalleen, mutten itse enempää kuin 700 maksaisi. Eli hyvä haarukka sulla on :D
Heh,
Satku on nyt vaimon koekäytössä viikon verran. Katsotaan nyt jos hän tykästyy uuteen peliin, niin kai siitä nyt on se 500 tarjottava. Toivottavasti ystävästäni ei tule entistä ystävää tuon tarjouksen jälkeen :lol:
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Tosta ruosteettomuudesta: ainakin 90 on 900 verrattuna kuin panssarivaunu. On meinaa peltiä sen verran, ettei pieni pintaruostekaan pääse heti tekemään reikää. Kyllä 90 on koriltaan vahvempi kuin 900. Katsotaan ketä tästä vetää palkokasvin nenään...
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

kheikkil kirjoitti:Tosta ruosteettomuudesta: ainakin 90 on 900 verrattuna kuin panssarivaunu. On meinaa peltiä sen verran, ettei pieni pintaruostekaan pääse heti tekemään reikää. Kyllä 90 on koriltaan vahvempi kuin 900. Katsotaan ketä tästä vetää palkokasvin nenään...
Ei nyt herneitä nenään :lol: , mutta ei ruostessa tai materiaaleissa ole mitään eroa. Ihan saman paksuiset pellit niissä on.
Jos ruostesuojaus on kunnossa niin ei molemmat on kunnossa, nyt ja vielä 5 vuodenkin päästä. :P
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Tarkotin yleisesti, että se 90 kori on tosiaan kuin panssarivaunu. Kestävä kuin mikä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

kheikkil kirjoitti:Tarkotin yleisesti, että se 90 kori on tosiaan kuin panssarivaunu. Kestävä kuin mikä.
Mistä kohtaa kestävä? :D

Kaiketi niistäkin irtoaa takatukivarret, tulee takaiskarit kontin läpi ja vetaritunnelit mätänee ihan yhtä lailla kuin satkuistakin :wink: Hoidostahan noiden kunto riippuu. Vai tarkoititko että kori olisi jotenkin vääntöjäykkä tai erityisen tukeva?

Minulla on ollut kaksi ysikymppiä, molemmat olivat kyllä pelleiltään erinomaisessa kunnossa, mutta olivat kummatkin maltillisen vähän ajettuja ja hyvin hoidettuja (siis edellisten omistajien toimesta ;) )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
kheikkil
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 10:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kheikkil »

Tarkoitin juuri tuota "jäykkyyttä" tai jykevyyttä. Esim kolari tilanteessa tai katolleen ajossa. Mitenkäs menee muuten autojen painot? Eikös sekin jotain kerro? :wink:
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Kyl on jäänyt mielikuva, että 99/90 keularakenne on aika eri maata kuin 900:ssa. Aika umpinainen ja yhtenäinen kehto, koko keula, 900 ei ollut niin vakuuttava rakenteeltaan.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ohan sen 99:n keula jäykempi rakenteinen.
Ensimmäinen 40 vuotta-kirja kertoo että kun 99:n keula oli liian jäykkä niin ruvettiin suunnitteleen jenkkimarkkinoille kokonaan uutta keulaa eli satkua.

Suurin ero tulee varmaan keulan pituudesta kun 99:ssä ei ole ollut tilaa tehä mitään vaimentavia vyöhykkeitä eli kyllä satkun on keulakolarissa turvallisempi olla kyydissä.

Pellit noissa kahdessa on kyllä ihan samaa kaliiberia, mitä niitä on tullu laikattua kappaleiksi.

Katolleen ajossa ei varmasti eroo juuri ole.

Autojen painotkin samalla ovimäärällä ja tekniikalla ovat lähes samat, 99 snadisti kevyempi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin