Kytkinkysymys
Kytkinkysymys
Elikkäpäs mistäs sen tietää että onko vika kytkimessä vaiko lootassa kun vaihteet menee välillä ei maailman sulavimmin päälle? öljyt on hyvät ja autolla ajettu n.230tkm. kytkin kyllä tuntuu semmoselta vähän vieterimäiseltä kun sitä painaa. Kytkin ei luista. Ja saapissahan se vaihto on aika helppo homma kun sinne pääsee ilman suurempia purkutöitä vai???
Helppo on vaihtaa
Ei todellakaan ole paha rasti vaihtaa kytkintä. Satkussa helpompi kuin 90/99 mallisissa kun ei ole se jäähdyttäjä heti tiellä.
Kytkimen kuluneisuuden näet kun kurkkaat sen muovikopan alle ja näet minkä verran työsylinterin mäntä on tullut ulospäin. Oheisesta linkistä kuvallista selvitystä asiasta.
http://townsendimports.com/Web/transmis ... chwear.htm
Irrottaako autosi kytkin hyvin, eli kun polkaset kytkimen pohjaan niin lähteekö 1 vaihde helposti päältä auton ollessa paikoillaan, vai pitääkö vetää vähän voimakkaammin?
Vaihteiden satunnaiseen huonompaan kytkeytymiseen voisi hakea vikaa vaikka siitä vaihteensiirron kumisesta nivelestä. En kyllä nyt ole ihan varma onko satkussa sellaista, mutta ainakin 99:ssä on.
Kytkimen kuluneisuuden näet kun kurkkaat sen muovikopan alle ja näet minkä verran työsylinterin mäntä on tullut ulospäin. Oheisesta linkistä kuvallista selvitystä asiasta.
http://townsendimports.com/Web/transmis ... chwear.htm
Irrottaako autosi kytkin hyvin, eli kun polkaset kytkimen pohjaan niin lähteekö 1 vaihde helposti päältä auton ollessa paikoillaan, vai pitääkö vetää vähän voimakkaammin?
Vaihteiden satunnaiseen huonompaan kytkeytymiseen voisi hakea vikaa vaikka siitä vaihteensiirron kumisesta nivelestä. En kyllä nyt ole ihan varma onko satkussa sellaista, mutta ainakin 99:ssä on.
Re: Helppo on vaihtaa
90/900-malleissa on yksinkertaisempi ja kestävämpi nivel, mahdollisesti myös ihan viimeisimmissä ysiyseissä. Vanha nivelhän tosiaan oli sellainen rättinivel, jonka kumi haurastui helposti esim. koneesta vuotavasta öljystä ja saattoi sitten repsahtaa kokonaan.mike kirjoitti:Vaihteiden satunnaiseen huonompaan kytkeytymiseen voisi hakea vikaa vaikka siitä vaihteensiirron kumisesta nivelestä. En kyllä nyt ole ihan varma onko satkussa sellaista, mutta ainakin 99:ssä on.

NG 900S 3d 2.3i -98
Re: Kytkinkysymys
Jos poljin on semmonen "tahmea" ja kytkin irroittaa vasta ihan pohjassa, ainaskin meikäläisen kokemuksilla syyllinen voi olla turvonneissa työsylinterin tiivisteissä. Jos taasen polkimessa on tyhjää ihan tunnotonta liikettä alkumatka, ennenkuin vastusta tulee, tällöin poljinsylinterin sisällä oleva jousi on mitä ilmeisimmin poikki.tsephyr kirjoitti:Elikkäpäs mistäs sen tietää että onko vika kytkimessä vaiko lootassa kun vaihteet menee välillä ei maailman sulavimmin päälle? öljyt on hyvät ja autolla ajettu n.230tkm. kytkin kyllä tuntuu semmoselta vähän vieterimäiseltä kun sitä painaa. Kytkin ei luista. Ja saapissahan se vaihto on aika helppo homma kun sinne pääsee ilman suurempia purkutöitä vai???
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01