Eli potilas on 900i vm. 85 ja ongelmana toimimaton lämmitys laite.
En vielä ole kummemmin ehtinyt tutkia kun vasta eilen pihaan raahasin.
Edellisen omistajan kertoman mukaan: Moottori,kytkin ja vastukset on kunnossa. Itse tein senverran tekohengitystä että vedin suoraan moottorille +12 volttia ja hyvinhän se pyöri ja lämmintä tuli. Oliskohan maavikaa vai onkohan siellä välillä vielä jotain kikkuloita jotka vois olla särki?
Lämmityslaite "mykkänä"
Suurin nopeus saadaan ainoastaan ilmasuunnan valitsimella kääntämällä asentoon "isot nuolet sivuille". nopeusvalinta 1-3 kaikki menevät etuvastuksen kautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No niin nyt mittailtu ja ihmetelty. Ja katsos vaan IHME on tapahtunut sehän toimii...
Sitä en voi sanoa mitä tein mutta vahva epäilys on että moottorilta oli maa hukassa. Ainakin syylärin vieressä oleva maajohtonippu oli aika hapettunut ja sinne vihdoin uudet liittimet. Sitten sisälle taas mittailemaan mihin se jännite häviää, no virta päälle ja mitäs h....iä lämppärihän toimii ??? Anyway, pääasia että toimii

Sitä en voi sanoa mitä tein mutta vahva epäilys on että moottorilta oli maa hukassa. Ainakin syylärin vieressä oleva maajohtonippu oli aika hapettunut ja sinne vihdoin uudet liittimet. Sitten sisälle taas mittailemaan mihin se jännite häviää, no virta päälle ja mitäs h....iä lämppärihän toimii ??? Anyway, pääasia että toimii

Juuri tuon maapisteen hapettuminen on salakavala vika, koska maadoitus moottorista akkuun on suoralla kaapelilla ja akulta koriin maadoitus temppuilee. Auto siis starttaa hyvin ja akku latautuu jne, mutta oheislaitteet, niinkuin ajovalot, takalasinlämmitin ja sun tapauksessa lämppärin puhallinkin alkavat temppuilemaan oudosti. Kertoipa kaverini tuossa, että oli uusinut Volvo 240:een akun ja moottorin maakaapelit, jonka jälkeen keskuslukko alkoi toimimaan paljon paremmin ja starttikin pyörittää nopeammin. Maat siis pitää olla kunnossa 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01