"SHIFT UP" merkkivalo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mulla näkyy kun laittaa parkit päälle ?
Baas 009
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 19:51
Paikkakunta: Ååbu

Viesti Kirjoittaja Baas 009 »

Tuosta oli listalla joskus aikanaan juttua. On Jenkkilän päästömittauksiin liittyvä juttu, jossain päin amerikkaa päästömittaus tehdään myös vauhdissa. Jos moista valoa ei ole ei vaihdeta ylöspäin ja päästöt otetaan jollain pienemmällä vaihteella ja suuremmilla kierroksilla kuin pitäisi jolloin ne luonnollisesti ovat suuremmat. Moista idioottivaloa ei kaikissa mittareissa edes ole ja niissäkin joissa on on se disabloitu euroopassa. Syttyy muistaakseni 5000 kierroksen kohdalla.

-Ville
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Olisko kenelläkään tietoa kuinka ko. valon saisi toimintaan. :) Ja jos se tosiaan syttyy siinä 5k kierroksilla.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jakke_ kirjoitti:Olisko kenelläkään tietoa kuinka ko. valon saisi toimintaan. :) Ja jos se tosiaan syttyy siinä 5k kierroksilla.
Ei hitto... :lol:
Rean
"Saabisti"
Viestit: 85
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 19:56
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rean »

Jakke_ kirjoitti:Olisko kenelläkään tietoa kuinka ko. valon saisi toimintaan. :) Ja jos se tosiaan syttyy siinä 5k kierroksilla.
Ei syty noilla kierroksilla.

Aerossani tuo valo palaa silloin kun ajaa epätaloudellisesti. Käytännössä syttyy jossain 2500 kierroksen jälkeen ja sammuu kun vaihtaa isommalle. Kierrosten ja ahtopaineen noustessa sammuu vaikka ei vaihdakkaan isommalle. Huvittavinta on että tuo valo palaa joskus myös 5-vaihteella, mille vaihteelle silloin vaihdetaan? :)
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
josipan
"Viggen"
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 13:10
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja josipan »

mullakin on tuo valo tuossa -89 satkussa, muttei oo ikinä toiminu vaikka on kierroksia saanutkin :lol: :lol: :D, mutta eipä tuon tarvii toimia.
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Rean kirjoitti:
Jakke_ kirjoitti:Olisko kenelläkään tietoa kuinka ko. valon saisi toimintaan. :) Ja jos se tosiaan syttyy siinä 5k kierroksilla.
Ei syty noilla kierroksilla...

... Huvittavinta on että tuo valo palaa joskus myös 5-vaihteella, mille vaihteelle silloin vaihdetaan? :)
Ei taida tuolloin olla meno mitään kaikkein taloudellisinta :lol:
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Idioottivaloa varten on USA-mallien laatikossa viitosvaihteen kohdalla kytkin, joka estää valon toiminnan suurimmalla vaihteella. Muuten siinä on vain peitetulppa.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Vastaa Viestiin