Heippa,
Taas joutuu turvautumaan foorumin raadin asiantuntemukseen.
-85´900i:n jarrupolkimen "toimintapiste" on nyt parina pakkaspäivänä muuttunut turhan syvälle. Jarru kyllä tuntuu ottavan hyvin, mutta kun on tottunut jarrun ottavan heti pedaalia painettaessa, niin "löysien" painamiseen tuntuu kuluvan melkoinen kauhusekunti!
Onko tietoa johtuuko pakkasesta (ei ole ennen vaikuttanut)? Missä vika? Pääsylinteri/ tehostin? Oirehan on hivenen sama kun jos on ilmaa piirissä, mutta mistä se sinne yhtäkkiä siunaantuisi? Jarrunesteen pinta normaali. Tutkimuksia hivenen rajoittaa tuo Siperiamainen pakkanen!
-Antti
Jarruharmia
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 10:45
- Paikkakunta: Siuntio
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 10:45
- Paikkakunta: Siuntio
Jarrunesteet on pääosin vaihtuneet kuukausi sitten kumiletkujen vaihdon yhteydessä. Muutenkin olen noita jarrunesteitä vaihtanut vuoden parin välein.
Kelien lämpiäminen ei auttanut, joten jäätymisteoria alkaa olla poissuljettu.
Enempi alan uskoa ilmavaivoihin, monta nopeaa polkaisua paikoillaan saa polkimen "toiminta pisteen" nousemaan.
Täytyy viikonloppuna kaivaa talli tyhjäksi Foordin romuista ja aloittaa tutkimukset.
Jos ilmaaminen auttaa, huolestuttaa kuplien aiheuttaja. Yhdessä vanhassa kinnerissäni pääsylinteri syötti jarrunesteen lisäksi runsaasti ilmaa. Liekö tässäkin tapauksessa n.4 vuotias Biltema pääsylkky pääsyyllinen?
-Antti
Kelien lämpiäminen ei auttanut, joten jäätymisteoria alkaa olla poissuljettu.
Enempi alan uskoa ilmavaivoihin, monta nopeaa polkaisua paikoillaan saa polkimen "toiminta pisteen" nousemaan.
Täytyy viikonloppuna kaivaa talli tyhjäksi Foordin romuista ja aloittaa tutkimukset.
Jos ilmaaminen auttaa, huolestuttaa kuplien aiheuttaja. Yhdessä vanhassa kinnerissäni pääsylinteri syötti jarrunesteen lisäksi runsaasti ilmaa. Liekö tässäkin tapauksessa n.4 vuotias Biltema pääsylkky pääsyyllinen?
-Antti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 10:45
- Paikkakunta: Siuntio
Viikonloppu ohi, ja kädet syvähoidettu jarrunesteellä.
Aluksi vika korjaantui ilmaamisella. Ilmaa tuli vain vänkärin etujarrusta. Mutta n.20km ajon jälkeen pedaali painui taas toimimaan lähemmäs lattiaa... ...Korjaussarja pitää saada, Motonetin sulkemisaikaan n.1tunti. No puolijarrullisella autollahan matka taittuu nopeasti! Kotona kokeilin ilmata taas tuon vänkärinpuolen etujarrun, vika korjaantui taas. Purin mielenkiinnosta pääsylinterin; kaikkein syvimmällä oleva kumi oli hivenen kulunut. Muuten sylkky näytti olevan ok? Tosin nähdäkseen sylinterin seinämien kunnon, henkilö tarvitsisi naisentautien erikoislääkärin välineistön sekä tutkinnon!
Korjaussarjan asennuksen jlk. jarru pelittää kuin uusi, ainakin toistaiseksi.
Noinkohan pääsylinteri voi syöttää muutaman kuplan aina yhteen etujarruun? Miksi ilmaa ei kertynyt sitten kokoajan enempää? Länsimaiseen tieteeseen uskovana kaipaisin jonkinlaista fysikaalista selitystä tähän muuten niin henkimaailman ilmiöön!
-Antti
Aluksi vika korjaantui ilmaamisella. Ilmaa tuli vain vänkärin etujarrusta. Mutta n.20km ajon jälkeen pedaali painui taas toimimaan lähemmäs lattiaa... ...Korjaussarja pitää saada, Motonetin sulkemisaikaan n.1tunti. No puolijarrullisella autollahan matka taittuu nopeasti! Kotona kokeilin ilmata taas tuon vänkärinpuolen etujarrun, vika korjaantui taas. Purin mielenkiinnosta pääsylinterin; kaikkein syvimmällä oleva kumi oli hivenen kulunut. Muuten sylkky näytti olevan ok? Tosin nähdäkseen sylinterin seinämien kunnon, henkilö tarvitsisi naisentautien erikoislääkärin välineistön sekä tutkinnon!
Korjaussarjan asennuksen jlk. jarru pelittää kuin uusi, ainakin toistaiseksi.
Noinkohan pääsylinteri voi syöttää muutaman kuplan aina yhteen etujarruun? Miksi ilmaa ei kertynyt sitten kokoajan enempää? Länsimaiseen tieteeseen uskovana kaipaisin jonkinlaista fysikaalista selitystä tähän muuten niin henkimaailman ilmiöön!
-Antti
Itsellä ilmeni etujarrusatuloiden vaihdon /huollon jälkeen samanlainen ongelma (900 -86). Jarruneste ei näytä katoavan, eli kovin suurta vuotoa ei voi olla. Jostakin tuntuu kuitenkin järjestelmään ilmaa kehittyvän ilmauksen jälkeen.
Onko muilla vastaavia kokemuksia tai ratkaisuehdotuksia ko. ongelmaan?? Jarrupääsylinterin tiivisteet ajattelin ainakin vaihtaa josko se auttaisi.. Muita ehdotuksia?
Onko muilla vastaavia kokemuksia tai ratkaisuehdotuksia ko. ongelmaan?? Jarrupääsylinterin tiivisteet ajattelin ainakin vaihtaa josko se auttaisi.. Muita ehdotuksia?
Omassa jarrupiiri vuoti toiseen piiriin ja aiheutti samanlaisen ongelman. Pahimmillaan poljin meni lattiaan asti parikin kertaa, että välissä hätää myydä asti. Pääsylinteriin vaihdoin tiivisteet ja polkimesta tuli paljon jämäkämpi sekä jarrutuntuma on paljon parempi. Tiivisteitä vaihtaessa katsoin sylinterin sisälle lampulla ja tiirasin kulumia mutta hurjempia jälkiä ei näkynyt, joten uuden hankinnan jätin tekemättä. Loppujen lopuksi halpa remontti, kun Scan-techin tiivisteet PCS:ltä maksoi 7€.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001