900i -89 16v, miksi ei käynnisty?
900i -89 16v, miksi ei käynnisty?
Hei,
Auto ei siis lähde käyntiin, ei edes lupaa.
Seuraavat on tarkistettu:
Sytytys: puolan johto antaa kipinää, jakaja, pyörijä ja tulpat uudet (kokeiltu 3 eri tulpilla) antaa kipinää joka sylinteriin. EOS onko kipinä hyvä vai ei, mutta säännöllinen kipinä tulee.
Polttoaine: rele (apukuskin jalkatilassa) naksuu ja antaa virtaa takakonttiin, pumppu pyörii startatessa (ei pelkät virrat päällä), konehuoneen jakotukille antaa bensaa startatessa paineella, tulpanreijistä tulee bensahöyryä startatessa (siis ilman tulppia).
Eli perusasiat pitäisi olla kunnossa, mutta ei edes lupaa vaikka reilun matkaa oli narun perässä toisen saapin vetäessä (kiitos, Jukka)
Epäilen edelleenkin sähköpuolen vikaa. Millainen on hyvä kipinä? Voiko ajoitus mennä itsestään niin pieleen, ettei lainkaan lupaa? Sytytyksen vahvistajaa en löytänyt, onko kaikki sytytysboksissa vas. lokarissa?
Ajosta tuo jäi omalle pihalle, aiemmin käynnistynyt todella hyvin, ei ole tarvinnut sahailla (ei paineongelmaa) eikä muutakaan oiretta. Tosin parina aamuna ennen stoppia sai jurnuttaa pidempään. Ja päivän levon jälkeen lähti kuin palmun alta (sen jälkeen kun ekan kerran jätti käynnistymättä). Mutta sen jälkeen ei juurikaan elon merkkejä. Pyörittää kyllä nätisti.
Nyt saa vapaasti heittää kaikki mitä seuraavaksi kannatta alkaa hipeltämään, sillä omat ideat on loppumaisillaan.
Terv. Marko
Auto ei siis lähde käyntiin, ei edes lupaa.
Seuraavat on tarkistettu:
Sytytys: puolan johto antaa kipinää, jakaja, pyörijä ja tulpat uudet (kokeiltu 3 eri tulpilla) antaa kipinää joka sylinteriin. EOS onko kipinä hyvä vai ei, mutta säännöllinen kipinä tulee.
Polttoaine: rele (apukuskin jalkatilassa) naksuu ja antaa virtaa takakonttiin, pumppu pyörii startatessa (ei pelkät virrat päällä), konehuoneen jakotukille antaa bensaa startatessa paineella, tulpanreijistä tulee bensahöyryä startatessa (siis ilman tulppia).
Eli perusasiat pitäisi olla kunnossa, mutta ei edes lupaa vaikka reilun matkaa oli narun perässä toisen saapin vetäessä (kiitos, Jukka)
Epäilen edelleenkin sähköpuolen vikaa. Millainen on hyvä kipinä? Voiko ajoitus mennä itsestään niin pieleen, ettei lainkaan lupaa? Sytytyksen vahvistajaa en löytänyt, onko kaikki sytytysboksissa vas. lokarissa?
Ajosta tuo jäi omalle pihalle, aiemmin käynnistynyt todella hyvin, ei ole tarvinnut sahailla (ei paineongelmaa) eikä muutakaan oiretta. Tosin parina aamuna ennen stoppia sai jurnuttaa pidempään. Ja päivän levon jälkeen lähti kuin palmun alta (sen jälkeen kun ekan kerran jätti käynnistymättä). Mutta sen jälkeen ei juurikaan elon merkkejä. Pyörittää kyllä nätisti.
Nyt saa vapaasti heittää kaikki mitä seuraavaksi kannatta alkaa hipeltämään, sillä omat ideat on loppumaisillaan.
Terv. Marko
# 2237
kato alipaineletkut ettei irti/ halki, jarrun alipaineletkun voi vaikka puristuspihdeillä eliminoida. ajoituslampulla kipinä. mittaa koko korkeajännitepiiri ettei oo liikaa vastuksia, pyörijä oli mulla ainakin uusi noin 1 kilo , vanha oli 10 kiloo ja kyllä silläkin kävi.
nyi vähän ilmamassamittarin liitintä ja miksei muitakin esim pääteaste ( mutta järjestyksessä) jos kontaktivikaa. koeta ilmamassamitskun piuha irti. maadoituksien mittaus.
koeta eri puolaa.
tilaa tohtorilta aika![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
nyi vähän ilmamassamittarin liitintä ja miksei muitakin esim pääteaste ( mutta järjestyksessä) jos kontaktivikaa. koeta ilmamassamitskun piuha irti. maadoituksien mittaus.
koeta eri puolaa.
tilaa tohtorilta aika
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Ei edelleenkään toivottua tulosta. Alipaineletkut on silmämääräisesti tarkistettu, ehjät on. Kaikkia mahdollisia liittimiä renkattu.
Löytyisiköhän keneltäkään Porvoosta puolaa tai sytytysyksikköä lainaksi ihan diagnoosia varten?
Minulle voipi myös soitella 050 5228655
Marko
P.S. Kohta pitää kyllä luouvuttaa saabi tohtorin käsiin...
Löytyisiköhän keneltäkään Porvoosta puolaa tai sytytysyksikköä lainaksi ihan diagnoosia varten?
Minulle voipi myös soitella 050 5228655
Marko
P.S. Kohta pitää kyllä luouvuttaa saabi tohtorin käsiin...
# 2237
Haiseeko bensa pakoputkenpäästä startatessa? Jos haisee, saa jo liikaa bensaa, jos ei haise, voi olla ettei saa riittävästi. Vanhan kansan konsteja voi kokeilla, jos se vaikuttais saavan liian vähän bensaa. Kippaa ruokalusikallisen bensaa imusarjan sisään jostain ilmaletkun reiästä ja kokeilee, rupeeko yskimään. Jos rupee, niin ruisku ei vaan anna tarpeeksi ainetta koneelle.
Yksi tipsi vois tulla kanssa kyseeseen, jos sen todetaan saavan liikaa ainetta. Bensapainesäätimiä on kuulemma rikkoutunut muutamilla tovereilla siten, että se säätää paineet tappiin. Kone see aivan liikaa bensaa ja vikaa etsitään pitkäänkin...
Yksi tipsi vois tulla kanssa kyseeseen, jos sen todetaan saavan liikaa ainetta. Bensapainesäätimiä on kuulemma rikkoutunut muutamilla tovereilla siten, että se säätää paineet tappiin. Kone see aivan liikaa bensaa ja vikaa etsitään pitkäänkin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01