i16:sta Bensapumpun rele missä ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Viltzu
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 23:42
Paikkakunta: Lappeenranta

i16:sta Bensapumpun rele missä ?

Viesti Kirjoittaja Viltzu »

Jaahas missäköhän mahtaa sijaita tollanen i16:sta 1988-1989 bensapumpun rele kun sulake rasiassa lukee sen kohdassa "Not in i16" täh :?
Kiinnostaa vaan sen pohjalta kun on ollut jo pitkään tarkoituksena jäykempien venannostimien ja parin muun jutun takia nostaa rajotinta tai viimoisena mahdollisuutena poistaa kierroksen rajoitin ja muutenkin kiinnostaa 8) kun eikös noissa Aeroissakin ole tuo rajotin about 7000rpm ??.
9-5 Aero -00 Wagon
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

rele

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

16-tappisessa rajoitin on ECU:ssa, ei releessä. Rele sijaitsee ainakin lucas-ruiskuissa (T16, S) siellä pelkääjän jalkatilassa ECU boksin vierellä. LH-jetillä taisi olla samoilla tienoilla, ellen väärin muista..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Viltzu
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Joulu 23, 2003 23:42
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Viltzu »

jaahas jotain tollasta muistelinkin perhana ku alkaa oleen niin paljon elektroniikkaa näis uudemmis vermeis... No onkohan tuohon rajottimen poistoon/säätöön minkaan laisia mahiksia kotikonstein :? joku sano kerran et katkasis jonku johon mikä lähtee virran jakajasta Jaa a... ei oo kiva kun on toistaseks vapari ja tiukempaa osaa heitetty ja rajotin iskee jo vastaan kun auto alkaa vasta kunnolla menemään :roll:
9-5 Aero -00 Wagon
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

viimein malttoi kädet irrottaa remontista.

voi olls että siihen rajottimen nostoon jokin konsti on :?: :!: :?:
minulla kun on tuommonen T16 niin siinä pätkäsee vasta 7000, mitä muut ovat sanoneet niin pätkäsee jo 6000 tai 6200. ja mitä itsekin rajoittimellisia muita olen ajanut niin on 6000 loppunut.
tuossa silti on luukkaan ruisku, ja se on alkuperäinen täyspaine..
markjuh
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 16:09
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja markjuh »

Hei,

Miten se apukuskin jalkatilassa oleva bensapumpun rele vaihdetaan? Kyseessä on vapari 16v vm.-89, eli varmaankin LH-ruisku? Yritin sitä hyppylanka testiä, mutta homma hyytyi siihen etten päässyt kunnolla releeseen käsiksi. Miten sen hansikaslokeron alla olevan verhousosan saa irti? Releet (2kpl) on sytytysboksin yläpuolella, eikä niitä mahdu hippelöimään verhouksen raosta sen enempää.

Rele kyllä naksuu, mutta pumppu (takakontissa) ei hyrise kun laittaa virrat. Kun pumppuun kytkee suoraan virtaa napoihin,niin pyörii.

Ongelmana on siis ettei auto lähde lainkaan käyntiin. Kipinää tulee tulpille ja bensa pöllähtää tulppien reijistä startatessa...jatkan kenttäkokeita huomenna.

Terv. Marko
# 2237
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Jos tolla suojalla tarkoitat polvisuojaa niin se lähtee 3 mutterilla auki.2 löytyy konehuoneen sivukaukaloista ja 1 tuhkakupin alta.mahdollinen keskikonsoli pitää purkaa kanssa poikkeen.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Täysin ongelmitta sain i16v -89 vaihdettua releen ja juurikin oikealla jalkatilassa.Eikä tarvi polvisuojaa pois ottaa. Millasilla työkaluilla on pojat asialla. Siellä on sitten 2kpl niitä releitä vierekkäin.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
markjuh
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 16:09
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja markjuh »

Polvisuoja on tiellä. Releet tuntee sormenpäällä, joita tosiaan on 2 kpl. Ovat ruiskuboksin yläpuolella. Siellä on niin ahdasta, ettei releitä saa irti. Selvitin, että rele toimii kun bensapumppu pyörii startatessa ja virtaa tulee takaluukkuun. Joten releisiin ei tarvitse koskea. Vaihdettua niitä ei ilman polvisuojan purkua onnistu.

Marko
# 2237
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Minkähän takia itse sain vaihdettua. Jos sillä takapaksista löytyvällä torx avaimella kokeilee niin ei ehkä joka paikaan sovi.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Mulla olisi kanssa tarve saada kierroksenrajoitin pois käytöstä (-89 16v 2.0) tai siirrettyä reippaasti suuremmille kierroksille. Vielä en ole haulla löytänyt vastausta. Pumpulle oma rele -systeemi ei toimi, koska rajoitin on ECU:ssa. Saako tämän ohitettua, vai löytyykö jostain piiri, jossa hommaa on muokattu?
900C -86
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eikö se lh editillä sitä rajoitinta saa nostettua, en nyt muutamaan vuoteen sen kanssa ole mitään pelannut niin ei muista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin