Oli........(saab ja pakkaset)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Aaviita
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 18:31
Paikkakunta: 33310

Oli........(saab ja pakkaset)

Viesti Kirjoittaja Aaviita »

tänä aamuna Saab-vanhuksessakin melko jämäkkä alusta, kun pakkasta 24 astetta.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Mulla on alusta jämäkkä sulallakin, mutta ohjaus sensijaan muistutti tehostamatonta, keveni kun lämpes. 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Olihan tuo, kun mittari näytti ulkolämpötilaksi -29.
Mutta hyvinhän tuo i8 vei kouluun ja takaisin.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

carimat kirjoitti:Aargh! -29 8O . Omassa ei oo lohkista olleska...riittää jo tuo eilinen -19, rupee oleen tommonen vanha kovettunu nahkapenkki melkosen kylmä kaveri ennesku lämpii :lol: . No onnex jossain vaiheessa pääsee vaihtaa ehyet harmaat nahat joissa toi nahka tuntuu pehmeemmältä :) . Vaikka taitaa tuo pakkanen nekin kylmettää riittävästi, voi sit heittää beigen sisustuksen kaatikselle, jollei sit joskus korjauta kuskin penkkii, tyyristä vaan moinen.
-22.3 oli tänään enkat, meikä kulkee taas vaihteeksi bussilla (joo, taloudessa nyt 1 toimiva Saba) joten eipä tuo pakkanen kamalasti vaikuta :lol:
Vaan vaimon 9-5 hörähti aamulla iloisesti piuhan päästä :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Kyl, taisi olla -23 aamulla ku töistä lähdin ja oli tolpat "kohtuullisen jämäkät" ensialkuun, pakostakin ajatteli säälinsekaisin tuntein madalletuilla Civiceillä ajavia teinejä. :D
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Haurastuukos/murtuukos kaikki auton kumiosat helpommin kun ajelee pakkasessa? Esim. vetonivelien kumit, jäähdytinletkut

Lohkolämmitin auttaa vaan ettei kannentiivisteet tms. kulu niin paljon kun kylmäkäynnistyksessä?
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Erästä foorumilaista lainaten: "Ei riemulla rajaa kun Saabilla ajaa!" Kunnossa oleva satku on omistajansa ilon ja ylpeyden aihe tällaisilla pakkasilla. Käy ja kukkuu, ja lämpöä riittää!
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

[quote="saab900c"]Haurastuukos/murtuukos kaikki auton kumiosat helpommin kun ajelee pakkasessa? Esim. vetonivelien kumit, jäähdytinletkut

Oli justiin yhden korjaajan kans puhetta tuosta ko. asiasta. Meinasi että noita Vetarien suojakumia ainakin menee helposti sökösi näillä kovilla pakkasilla. Tuohonkin asiaan toki itse pystyy vaikuttamaan ettei kylmällä autolla heti kovin kanttaile.

Iskunvaimentajatkin ovat kuulemma kans kovalla rasituksella näillä kovilla pakkasilla ja niitä tuntuu menevän tiuhaan tahtii näille keleillä.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
marcusn
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 20:28
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja marcusn »

Mitenkä ootte tehneet syylärin peittämisen kans tämmösillä ilmoilla? Huomasin vaan ettei mulla ainakaan lämpömittari kauhean ylös nuose.
900 2.1i 16V -93
9-3 SC 1.8T -06
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

marcusn kirjoitti:Mitenkä ootte tehneet syylärin peittämisen kans tämmösillä ilmoilla? Huomasin vaan ettei mulla ainakaan lämpömittari kauhean ylös nuose.
Itse olen ratkaissut syylarin peittämisen talvitermostaatilla. :D

Meinaan, että eikös nää syylarin peittämisen yleensä ole noiden ranskisten juttuja, tai sellaisen autojen, joissa jäähdytysvedenkierto on suunniteltu jotain Välimeren ilmastoa silmälläpitäen... 8O
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Pitkään ollu yli 20 asteen pakkasia ja Saabi lähti eilen kahden viikon seisomisen jälkeen nätisti käyntiin. Ei ollut riemulla rajaa! :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Scania
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 09:10
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Scania »

marcusn kirjoitti:Mitenkä ootte tehneet syylärin peittämisen kans tämmösillä ilmoilla? Huomasin vaan ettei mulla ainakaan lämpömittari kauhean ylös nuose.
Mulla taas lämpömittarin neula on kerrankin oikeassa paikassaan näillä ilmoilla :lol:
Homo Saabiens
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

marcusn kirjoitti:Mitenkä ootte tehneet syylärin peittämisen kans tämmösillä ilmoilla? Huomasin vaan ettei mulla ainakaan lämpömittari kauhean ylös nuose.
Itse laitoin 2-3mm läpinäkyvän pleksin siihe etumaskin eteen, en lämpenemisen mutta kytkimen vinkumisen takia, täällä kun mittari napotti -34 astetta... Oli muuten kaupungin hururinki yllättävän autio perjantai illaksi... :o :D
Keichi
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 21:34
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Keichi »

Hyvin on lähteny satku käymään -20 pakkasilla vaikkei ole piuhassa ja metri lunta päällä...

Kohmeessa se kyllä on ensimmäiset kilsat ja ikkunat kyllä menee umpeen välittömästi kun istahtaa ratin taakse :?
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Miksei se Saabi käyntii lähde, tossa lähti, naapurin Toiotakin ilman lämmitystä -29 kelissä eka startilla. Pikkasen kyllä miun saapissa oli ohjaus jäykkä, vaan seki siitä notkistui.
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
Vastaa Viestiin