Missä vika?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Missä vika?

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Auto on 900S -91 Matalapaine turbo Lucaksen ruiskulla ja ongelma on seuraavanlainen. Auto nykii ajaessa ajoittain ja tyhjä käynti aaltoilee melkein sammuu ja välillä sammuukin . Kuumpaa kaan ei tapahdu kuitenkaan kokoajan vaan ajoittain. Kylmänä auto toimii aivan moitteettomasti ei nyi ja käy hyvin tyhjä käynti on kuitenkin jo kauan aaltoillut jonkin verran 800-1200 ja välillä käy aivan tasaisesti. Ajossa kun auto nykii niin se ei ole mitään pitkää rykimistä vaan sellaisia teräviä nykäyksiä. Nykii täyskaasulla ja taisaisessa ajossa ja yleensä heti moottori jarrutuksen jälkeen kun painaa kaasua. ja kiihdytyksessä herkemmin. Nyt viime matkallakin kun nykiminen yltyi niin pysäytin ja annoin käydä paikallaan tyhjäkäyntiä ja muutaman kerran kierrätin moottoria vähän reippaammin niin meni varmaan 20km taas aivan :evil: tasasesti.

Missähän vois vika olla KIITOS jo etukäteen :D
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Viesti Kirjoittaja kostape »

Minulla huojuu joutokäynti niin, että pyrkii sammumaankin. Vaikuttaa siltä, että polttoaineenpaineensäädin (venttiilikopan sivussa) vuotaa ja suhiseekin. Isommilla kierroksilla ja tehoilla ei haittaa.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Syttyosat ei oo kovin vanhat pistin kaikki uutta. voisko olla joku anturivika esim lämpötila-anturi. kun ei se pätki yhtä pyttyä vaan ihan selkeesti kaikkia. Chek engine valo ei ainakaan syty. mä oon ajanu sillä 200 km eikä oo ainakaan pahentunu.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Subonaattori kirjoitti:Syttyosat ei oo kovin vanhat pistin kaikki uutta. voisko olla joku anturivika esim lämpötila-anturi. kun ei se pätki yhtä pyttyä vaan ihan selkeesti kaikkia. Chek engine valo ei ainakaan syty. mä oon ajanu sillä 200 km eikä oo ainakaan pahentunu.
Tarkasta virranjakajan alipainekellon kunto.
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Kuntoon tuli

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

No nyt käy taas niiku kello! En vaan voi sanoo missä se vika oli. Vaihdoin kaikki syttyosat, polttoaineen suodattimen ja lämpötila-anturin ja nykiminen loppu! :D
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Kuntoon tuli

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Subonaattori kirjoitti:No nyt käy taas niiku kello! En vaan voi sanoo missä se vika oli. Vaihdoin kaikki syttyosat, polttoaineen suodattimen ja lämpötila-anturin ja nykiminen loppu! :D
Pääasia :)
dragoo
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 11:38
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja dragoo »

Mimmi kirjoitti:Tyhjäkäyntimoottori (lisäilmaluisti) kaipaa puhdistusta.

Sytytysosien vaihtoa.
Mulla on samanlaisia ongelmia 83 vuoden 99. Ennen pätki mutta tulppien ja johtojen vaihdon jälkeen pätkiminen lopui. Kierrokset kuitenkin vaeltaa vielä aika paljon Päteekö sama homma eli tyhjäkäyntimoottorin puhdistus? (onko kuin vaikee homma). Hyvät neuvot on tarpeen :)
Vastaa Viestiin