Kansiko halki???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tunkki
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Tammi 03, 2004 23:04

Kansiko halki???

Viesti Kirjoittaja Tunkki »

Jaahas...taas alkoi rakas sabukkani kiukuttelemaan. :? N.viikko sitten huomasin että paisuntasäiliössä on aika paljon ruskeeta mönjää eli varmaankin öljyä.Oljytikussa taasen näky jotain vaaleenharmaata eli vettä otaksun.Meneekö näistä yleensä kannentiiviste vai oiskohan kansi todennäkösemmin halki?Ja jos joku osais antaa vähän osviittaa paljonko kansiremontti tulee maksamaan?Auto on 900 2.1 16v -92 ja rullailtu on 319tkm.Kiitos jo etukäteen.
T:Tunkki
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Veikkaan , että kannentiiviste vuotaa maksaa noin 20e.
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Eli se on päässyt sekoittaan nesteet. Ei hyvä. Jos hyvä tuuri, niin selviää tosiaan kannentiivisteen vaihdolla, niinkuin Reijo jo totesi. Jos kansi on halki, niin se on sitten rahanmenoa. Jos et itse vaihda?
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Reijo kirjoitti:Veikkaan , että kannentiiviste vuotaa maksaa noin 20e.
Onko tää kovinkin suosittu tapa, että kannentiiviste vaihdetaan, mutta kantta ei oikaista?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Mertmi kirjoitti:
Reijo kirjoitti:Veikkaan , että kannentiiviste vuotaa maksaa noin 20e.
Onko tää kovinkin suosittu tapa, että kannentiiviste vaihdetaan, mutta kantta ei oikaista?
Eikös se kansi pitäis aina plaanata, varsinkaan kun ei maksa juuri mitään (20-50e)? Tommonen homma kannattaa kyllä tehdä itse, aikaavievää muttei kai mitään kovin vaikeaa joten tuntipalkkaa säästää korjaamoon verrattuna kivasti.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tätä minä juuri ajan takaa, että älkää ihmeessä tyytykö vaihtamaan pelkkää kansipahvia oikaisematta kantta. Se pahvi voi palaa uudestaan, tai kansi vuotaa öljyä/vettä ulos tai pahimmillaan tietysti sylinteriin, jos kansi on kierona pantu takaisin paikalleen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Tottahan se on että kansi olisi aina hyvä suoristaa, mutta käytäntö on osoittanut että Saabin kannet on niin tuhtia tavaraa että eipä ne juuri kieroksi mene.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
babar
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Helmi 18, 2004 16:05

Viesti Kirjoittaja babar »

Jos päätät hoitaa itse, niin kannattaa oikaista kansi, vaihtaa pahvi ja samalla, kun kansi on irti venat kantsii hioa ja vaihtaa gummi nupit.

Itse vaihdoin vaan pahvin ja rupes kuluttaa öljyy lähes kuin kakstahtinen.
No auto lojuu romiksella, mutta onnneksi ei ollut saabbi. :wink:
Vastaa Viestiin