Motonetin Lesjöforsit noppaan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Sehän tässä onki pelottavaa että mikä jousi nyt katsastusmiehen mielestä istuu hyvin sinne.. Kyllä ne aivan hyvin pysyi siellä, se jousen yläpää on vaan vähän terävä, ne on nääs 2 kierrosta katkastu ja VAIN yläpäästä.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tänään kävin kysymässä muutoskatsastus asiaa, kun Turboon laitatin keväällä Kilenin madallussarjan (joka on muuten sama kuin Lesjöfors). Sanoivat, että 1992 ja vanhemmat ei tarvi muutoskatsastusta. Jotku tyyppihyväksytyt ajoneuvot tarvii.

Anni on taas muutoskatsastettu josta on aikaa sitten yli 4 vuotta. Silloin piti kaikki alustaltaan muutetut katsastaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Re: Motonetin Lesjöforsit noppaan

Viesti Kirjoittaja sponde »

JanneR kirjoitti: Ottakaa huomioon että "kääntyvien etupyörien takia" pyöränaukot
ovat edessä isommat kuin takana. Älkää siis verratko pyörän yläpuolella
olevaa tyhjää edessä ja takana vaan mittakaa jostain listasta, tai
vastaavasta, etäisyys maahan niin näette madalluksen edessä/takana.
Katos joo, nyt kun tarkemmin katsoin niin etukaari on ainakin kyljen "viivaan" (pokkaus/konepellin alareuna) nähden reilun sentin ylempänä. Mutta ei tuo auto silti silmää miellytä tuollaisena. Harmittaa kun tuli turhaan ostettua kalliit jouset :(

Tai on nuo takajouset aivan hyvät, ei se satsi ihan turha ostos ollut :) Perä on paljon jäykempi kuin ennen.
dimebak kirjoitti:Anni on taas muutoskatsastettu josta on aikaa sitten yli 4 vuotta. Silloin piti kaikki alustaltaan muutetut katsastaa.
Mun pitäs varmaan kans keksiä rakkaalle nimi.. :D Vai onko se jo liian myöhästä, yli puoli vuotta ja 30tkm tullut jo ajeltua :?:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie korotin perää 900i:stä, kun uudet kuormajouset eivät nostaneet perää yhtään ylemmäs, kuin katkenneet vanhat kuormajouset! Ostin eurolla paikallisesta kumialan liikkeestä hukkapalan 10mm paksua kumilevyä ja leikkasin siitä kiekot jousien alapään kumin ja tukivarren väliin. Kylläpä tuli hyvä. :D
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Mertmi kirjoitti:Mie korotin perää 900i:stä, kun uudet kuormajouset eivät nostaneet perää yhtään ylemmäs, kuin katkenneet vanhat kuormajouset! Ostin eurolla paikallisesta kumialan liikkeestä hukkapalan 10mm paksua kumilevyä ja leikkasin siitä kiekot jousien alapään kumin ja tukivarren väliin. Kylläpä tuli hyvä. :D
Puhutko NIISTÄ jousista? :) Olitko se sinä joka ne osti?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

sponde kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Mie korotin perää 900i:stä, kun uudet kuormajouset eivät nostaneet perää yhtään ylemmäs, kuin katkenneet vanhat kuormajouset! Ostin eurolla paikallisesta kumialan liikkeestä hukkapalan 10mm paksua kumilevyä ja leikkasin siitä kiekot jousien alapään kumin ja tukivarren väliin. Kylläpä tuli hyvä. :D
Puhutko NIISTÄ jousista? :) Olitko se sinä joka ne osti?


Öö, Motonetistä ostin ihan uudet tohon 900i:hin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

Eipä sitten mitään :D Myin tuossa syksyllä kuormajouset jollekin, enkä enää muista kenelle ne meni.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos möit sportti-etujousetkin samalla, niin miehän ne ostin. Sportit meni 99cc:n keulaan ja combin kuormajouset meni toiseen projektiin...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

pistä sponde laikkajouset takaisin eteen jos silmää mielyttää ja myy mulle ne madallusjouset edestä halvalla. :D
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
sponde
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: To Elo 18, 2005 20:29

Viesti Kirjoittaja sponde »

moksu kirjoitti:pistä sponde laikkajouset takaisin eteen jos silmää mielyttää ja myy mulle ne madallusjouset edestä halvalla. :D
Enpä tiedä.. Se oli vähän liian jäykkä ja matala niillä laikkajousilla. Mutta jos nyt päätän laittaa ne takaisin niin yritän muistaa ilmottaa :)
tomu
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 07:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tomu »

On tätäkin mietitty ja pähkätty monet kerrat, eipä tullut mieleen että kaaret tosiaan erikokoiset. Piti oikein käydä mittaamassa :D
M93 9000 CS Aero (KA)
Vastaa Viestiin