Käynti ongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 526
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

vahvasti viittaa kyllä siihen että pensapumppu on entinen
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

korpijaakko kirjoitti:vahvasti viittaa kyllä siihen että pensapumppu on entinen
Jos pumppu pumppaa ja suhina käy, niin mikäs tässä sanoo, että pumppu olisi entinen?

Jos irrottaa suuttimet ja testaa sumut, näkee kyllä tuleeko sitä bensaa vähän vai paljon vai ei ollenkaan. Pienellä nostolla pitäisi tulla hyvin vähän. Jos paineet on liian kovat, tulee pienellä nostollakin liikaa.

Ohjauspaineventtiili?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31708
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
korpijaakko
"Viggen"
Viestit: 526
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja korpijaakko »

Yleensä pumppu kuluu väljäksi. Pumppu kyllä pumppaa ja suhina kuuluu, mutta tilavuusvirta jää pieneksi. Ts. ei tule tarpeeksi litroja. seos jää armotta laihaksi. Tänä talvena hinasin juuri yhden tielle hyytyneen satkun pajalle, jossa oireet oli tismalleen samanlaiset. Pumpun uusiks ja taas toimi.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

Jos siinä pumpussa vika niin miten se auto sit käy korkeillakierroksilla ihan hyvin. Eikös se pumppu työnnä kokoajan samalla lailla. Yleensä autoissa on että enempi se ainetta tarttee isoilla kierroksilla kuin pienillä vai onko satkuun tehty joku uudenlainen viritys..

Ei olla vielä kokeiltu noita suutin hommeleita.
Mistä ja miten niitä paineita nostetaan ja paljonko?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

olli siekkinen kirjoitti:Mistä ja miten niitä paineita nostetaan ja paljonko?
Jos viittaat tuohon minun kirjoitukseeni, ja siinä esillä olleeseen nostamiseen, niin tarkoitin määräjakajan lautasen nostamista. Otat lautasen keskeltä muutterista sormilla kiinni ja vedät kättä ylöspäin niin että lautanen nousee.

Normaalistihan ilmavirta puhaltaa lautasta ylöspäin ja avaa bensan annostelun suuttimille, mutta tässä testissä ei ilma virtaa, ja lautasta nostetaan ihan manuaalisesti ylöspäin.

Siis nostat tuota alumiinipyörylää, joka näkyy tämän kuvan alareunassa:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/ruisku/ ... 1978_3.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ettei olisi iso imuvuoto?
kun kierroksia saa tarpeeksi niin on sen verran imua että alkaa jo lautastakin nostamaan ja auto pysyy jotenkin käynnissä.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

Aikas oikeessa olit ton vuodon kassa. Omaviritteiset ic putket vähän löystyneet.
Enää ei oo kun se vika ettei lähe aina puolilämpösenä käyntiin kun hirveellä viilauksella.
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Viesti Kirjoittaja Jermu »

Haastattelin erästä huoltomiestä,ja kertoili tapauksia kun käyntihäiriöinen auto tuodaan verstaalle.Tarkastaa ensimmäiseksi,että öljytikku,ja öljyntäyttökorkki on kunnolla kiinni.Paljon asioita jotka toimivat alipaineella,eli tärkeää että imut riittää.
Vastaa Viestiin