Tiiviste laatikon/koneen väliin? (ja mitä vessapytyn alle??)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Tiiviste laatikon/koneen väliin? (ja mitä vessapytyn alle??)

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Onhan näistä ollut juttua, nyt tuli kuitenkin epävarmuutta.. :?

On muistaakseni sanottu ettei sinne laiteta kuin liimaa, ja jopa ettei siellä ole ollut kuin liimaa tehtaalta? Kuitenkin, nostettuani koneen pois päältä tästä käyttöpelistä ilmestyi metallinen liimattu "tiiviste". Olen myös aika varma ettei tätä ole koskaan ennen aukaistu.

Eli, millä uuden laatikon päälle :?: :roll:

Motonettihan ilmoittaa seuraavasti:
ÖLJYPOHJAN TIIVISTE SAAB 900 79--93
8V-moott (vaihteiston/moottorin väliin) paperitiiv.. . . . 27-1508 3.00 ???
16V-moott teräksinen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27-1520 16.80 ???
..miksi 16V? Tämähän on kuitenkin i8. Ja eikö ne muuten ole samoja? :?

Kuva
Viimeksi muokannut Tri-Lo, La Tammi 28, 2006 02:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

tiiviste

Viesti Kirjoittaja hatami »

itse olen laittanut paperitiivisteen ja moottorisilikonin niin eipä vuoda öljyt pihalle sen jälkeen
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: tiiviste

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

hatami kirjoitti:itse olen laittanut paperitiivisteen ja moottorisilikonin niin eipä vuoda öljyt pihalle sen jälkeen
Niin, sehän jäi vielä pohtimatta tuossa..! :wink: Monihan (tai no ainakin joku..) on väittänyt tuota paperitiivistettä huonoksi, että kaikki aukaissut missä on ollut sellaista niin olisi vuotaneet? :?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: tiiviste

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
hatami kirjoitti:itse olen laittanut paperitiivisteen ja moottorisilikonin niin eipä vuoda öljyt pihalle sen jälkeen
Niin, sehän jäi vielä pohtimatta tuossa..! :wink: Monihan (tai no ainakin joku..) on väittänyt tuota paperitiivistettä huonoksi, että kaikki aukaissut missä on ollut sellaista niin olisi vuotaneet? :?
Laittaisin itse pelkästään Loctiten 510 tai 518 -tasotiivisteliimaa, silikonille en ole veilä keksinyt sopivaa käyttökohdetta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: tiiviste

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Laittaisin itse pelkästään Loctiten 510 tai 518 -tasotiivisteliimaa, silikonille en ole veilä keksinyt sopivaa käyttökohdetta.
Siis näitä vaihtoehtoja mietin lähinnä:

- samanlaisella uudella metallitiivisteellä+liimalla kasaan, sehän vaikuttaa alkuperäiseltä.. :roll: Mutta miksi m.netin sivuilla lukee toi 16V?? Lienee sama, vai mitä?

- pelkästään liimalla kasaan, mahdollisimman hyvällä tietty! Muutta.. Pikkasenhan se muuttaa tuota vauhtipyörän ja laatikon välistä suhdetta! :wink: Tuleeko siinä sitten laakereihin turhaa rasitusta? Ainahan täytyy ajatella "thulen" parasta.. :)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Muuttuisko niin paljon että vaikuttaisi? Kunkahan monta millin kymmenystä se peltitiivisteen paksuus voisi olla kiristettynä?
Ehkä kuitenkin paras ja varmin patentti voisi olla tuo ensimmäinen vaihtoehtosi eli peltitiiviste molemmin puolin liimalla kiinni. Mutta liimaa sinne joka tapauksessa ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

pelti ja liimat väliin, toimii...
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

tiiviste

Viesti Kirjoittaja hatami »

paperitiivisteen molemmille puolille hylosil moottorisilikoni eikä ole vuotanut kertaakaan öljyä sieltä välistä n.18v kokemuksella
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

saabracing kirjoitti:pelti ja liimat väliin, toimii...
Selvähän se, tuohan on jo näköjään pysynyt 18 vuotta vuotamatta..! :wink:
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

kyllä jos ei ole nytten ole sulattomoissa vehkeet
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

hatami kirjoitti:kyllä jos ei ole nytten ole sulattomoissa vehkeet
??
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tasotiivistetta vaan ,esim Locktite 510/518 tai Wurth DB300.

Ne silikooni pitoiset jättäisin kyllä vaikka vessanpytyn tiivistämiseen :wink:
Viimeksi muokannut Frostgrey, La Tammi 28, 2006 01:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Tastiivistetta vaan ,esim Locktite 510/518 tai Wurth DB300.

Ne silikooni pitoiset jättäisin kyllä vaikka vessanpytyn tiivistämiseen :wink:

Josta sainkin mainion aasinsillan; vessanpytty kannattaa sitten tiivistää esim. Sikaflexin Sikapondilla, on paljon sitkeämpää kuin silikoni ja pysyy kiinni, nykyäänhän pyttyjä ei enää ropata kiinni vaan liimataan ;)
nm. heiluva pytty odottelee Sikaflexiä :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Frostgrey kirjoitti:Tastiivistetta vaan ,esim Locktite 510/518 tai Wurth DB300.

Ne silikooni pitoiset jättäisin kyllä vaikka vessanpytyn tiivistämiseen :wink:
Eikä tiivistettä kannata laittaa, sekö on kantasi..?
(Autoon siis! :lol: )
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
Frostgrey kirjoitti:Tastiivistetta vaan ,esim Locktite 510/518 tai Wurth DB300.

Ne silikooni pitoiset jättäisin kyllä vaikka vessanpytyn tiivistämiseen :wink:
Eikä tiivistettä kannata laittaa, sekö on kantasi..?
(Autoon siis! :lol: )
Eikö keskustellakaan vessanpytyistä :lol:

Se (auton) metallitiiviste olisi varmasti viisas veto laittaa kerran on siellä ollutkin?
Mutta mihinkäs se mahdollinen muutaman kymmenyksen muutos vaikuttaisi, kytkimen akselin laakeriinko?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin