Käynnistys ongelmia!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
@teemu
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: La Loka 18, 2003 10:46
Paikkakunta: Turenki

Käynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja @teemu »

Elikkäs auto on saab 900i 8v -87 ,lähtee kylmänä hienosti käyntiin
mut lämpösenä saa staaaaartata kotvasen aikaa!
Missä VIKA?
Vaihdettu:tulpat,vir.jak.kansi,pyörijä,johdot,tulpat,säädetty ajotus ja
massamittari(termari kotelossa kiinni).
Mikä on nimeltään imusarjan keskellä oleva anturi, vaikutus mihin, mistä
saa(klubilaisilta?)!? Omassa autossani siihen tulee 2 putkea ja vara koneessa tulee sähköliitin.
Apuja kaivataan.
T: 8)
@teemu
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: La Loka 18, 2003 10:46
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja @teemu »

Onko liian epäselvästi kirjotettu?
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Kuvia tai tarkennusta. Ei tule mieleen!
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Mulla oireili just tuolleen, aihettu kovasti harmaita hiuksia.
Vika hävisi kuin vaihdoin sytytyspuolan. :idea:

Oliskos se EGR ohjaukselle ?
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face? :)
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Jos tulee 2 kumiletkua, taitaa olla nimeltään EGR:n lämpöventtiilin ohjaus tmv. , vaikuttaa pakokaasujen takaisinkierrätysventtiilin toimintaan. EGR:n tulppaamisesta löytyy tarinaa haulla. Ei pitäisi käynnistyvyyteen vaikuttaa kovin paljoa, eppäilisin.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: Käynnistys ongelmia!

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

@teemu kirjoitti:Vaihdettu:tulpat,vir.jak.kansi,pyörijä,johdot,tulpat,säädetty ajotus ja massamittari(termari kotelossa kiinni).
Mikä on nimeltään imusarjan keskellä oleva anturi, vaikutus mihin, mistä
saa(klubilaisilta?)!? Omassa autossani siihen tulee 2 putkea ja vara koneessa tulee sähköliitin.
Apuja kaivataan.
T: 8)
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=32890

Tosta linkistä kannattaa tutkia juttuja. Siinä termarikotelossa on ohjauspaineventtiili. Ilmamassamittari on suodattimen päällä, jossa sisällä se lautanen joka menee helposti säädöistään poskelleen. Se lämpöaikakytkimen paikka vaihtuu termostaattikoteloon jos moottorissa on se EGR systeemi. Mun -87:sta on poistettu ja tulpattu ko. systeemi. Eli imusarjassa on tulpat.
Kuinka lämpöisenä, 85 astettako vai 40 astettako? Ilmavuodot tulis mulla ensimmäiseksi mieleen, ei saa tarpeeksi seosta, laihalla ei käynnisty. Kylmänä lämpöaikakytkin antaa ryyppysuuttimelle virtaa ja enemmän soppaa koneelle.

Tulppien kärkiväli kannattaa säätää oikeaksi, yleensä uudet on liian suurella välillä. Tarkistan kun vaihdan tulppia. :wink: :roll:
Tuossa linkissä yllä on kuva ja osaluettelo vanhemmasta mallista.
Lämpökytkin no:13 tarkoittaa lämpömittarin anturia. Nuoremmassa mallissa ne ovat rinnakkain samassa paikassa lämpöaikakytkimen kanssa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Veikkaan starttiongelman viaksi lämpöaikakytkintä. Ota ryyppysuuttimen sähköliitin pois, kun moottori on lämmin, ja yritä käynnistää. Jos lähtee heti, vika on lämpöaikakytkimessä. Motonetissä osan hinta 50-60e.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Vastaa Viestiin