Sivuperuutusvalo.....

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie kytkin ne sivuperuutusvalot ihan sähkökaavion mukaisesti ilman mitään lisä releitä tms. Pakkivalon kytkimeltä tuli tossa 900i -88:ssa piuha siihen sulakeboksin alapuolella olevaan liittimeen asti. 900S -92:ssa tosiaan oli johdot valmiina lampuille asti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kestääkö se pakkivalo kytkin 84w? sen takia ajattelin relettä ... nyt on tosin kytketty suoraan!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Onhan tuo kestänyt, jo pari talvea.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Tuon kytkimen tehonkesto kiinnostaisi tosiaan täälläkin. Onko kellään tietoa minkälainen sen rakenne on? Eli mitä se voisi teoreettisesti kestää maksimina.

On se minullakin kestänyt jo 5 vuotta kaikissa nurkissa.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

900turbo3d kirjoitti:
Dodii, tuollalailla siinä seisoopi
http://i11.photobucket.com/albums/a162/ ... ekkari.jpg

Rekisteriotteen jatkosivulla on sitten tuo LM päätöksen numero...
Niin. Mikä mahtoikaan olla sen LM:n päätöksen numero, jolla ne valot on hyväksytty?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

hups. Sori. unohdin ihan kokonaan.

päätöksellä no 4568/773-76

Simmonen
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Ke Helmi 01, 2006 22:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Nyt saan lailliset sivuperuutusvalot satkuun vai?
Jos joku katsastuksessa mussuttaa, niin sitten tuosta tulostettuna tuo rekisterikirjan kuva ja päätösnumero pöytään, niin valot ovat lailliset?
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ei nyt vielä hötkyillä. joku viisaampi vois avartaa mieltämme ja kertoa, mitä tuo päätös oikein pitää sisällään. Miksi tohon on erillesellä päätöksellä noi saanu laittaa. tahi jotain... Liittyykö tohon se kun on jatkettu, vai päteekö muihinkin, ja mihin malleihin... mä näistä mitään tiedä...osu vaan tuo teksti silmään..

Edit:
Netin syövereistä poimittua:



Ja ovat lailliset Suomessa ainakin autoissa, joiden rekisteriotteessa
lukee "etusuuntavalojen yhteydessä olevat ylimääräiset peruutusvalot
hyväksytty LM päätöksellä no 4568/773-76" (-77 GLE:n otteesta).
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Ke Helmi 01, 2006 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

akyttala kirjoitti:Nyt saan lailliset sivuperuutusvalot satkuun vai?
Jos joku katsastuksessa mussuttaa, niin sitten tuosta tulostettuna tuo rekisterikirjan kuva ja päätösnumero pöytään, niin valot ovat lailliset?
Tarkkaan tulkiten pätisi kait vain 99:iin, löysemmin tulkiten kait myös noppaan koska on samat umpiot. Oikein mukavan ja hyväntuulisen katsarin kohdalle sattuessa saattas tulkita myös satkuun päteväksi..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ottelin yhteyttä tonne liikenne ja viestintäministeriöön, jos vaikka saisi selville mitä päätös pitää sisällään.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyvä että joku ottaa asiasta selvää.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

900turbo3d kirjoitti:Ottelin yhteyttä tonne liikenne ja viestintäministeriöön, jos vaikka saisi selville mitä päätös pitää sisällään.
Heh,
Minäkin kyselin samaa tänä aamuna. Vastauskin tuli:
Hei,

Kyseinen päätösasiakirja on jo siirretty ministeriön arkistosta valtioneuvoston
arkistoon puh. 160 24002. Lähetän kyselynne myös valtioneuvoston arkistoon.

Ystävällisin terveisin

Anne Miettinen
Liikenne- ja viestintäministeriö
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kuka soittaa ja ottaa selvää....!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Olen käyttäny sivuperuutusvaloja viistokeulaiseksi muunnetussa OG;ssa yli 15v jo. Tosin olen ottanut maajohdot irti aina katsastukseen. Valot on erinomaiset avut käytössä!

Lisäksi olen johdottanut sivuvalot/keltaiset 5w äärivalot viistokeulan etuvilkkuihin. Siis siihen vilkun jatkeeseen. Ne on lisäksi apureleillä kytketty niin että aina kun vilkku syttyy, sammuu sivuvalo siksiaikaa. Tälläinen "nilkuttava" vilkku lienee ollut ankarasti kielletty jo ammoisista ajoista? Koskaan ei ole kyllä tien päällä pysäytetty moisen syyn vuoksi.

Mielestäni on helpompi tinata johdot kiinni lamppuun, kuin tehdä kantavirityksiä? Ne on ainakin toimintavarmempia hapettumisen kannalta!

Aikoinaan tinasin 99:iini kolmet takavalot: Komeeta. Sain ne jopa hyväksyttyä katsastuksessa, kun auto oli -79 mallia.
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie kattelin kans että mitkä valot niihin ,ainakin kirkkaissa vilkuissa paikka on eli se 4 kohta umpiossa siihen näytti sopivan sellanen parkkipolttimon kanta pieni malli suoraan!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin