T8 vai T16 satkun nokalle
T8 vai T16 satkun nokalle
Eli tämmöstä olen miettinyt aivot riekaleiksi viimeiset 3kk!!
Kesällä alkaa siis satkun laitto liikenteeseen ja tekniikka vaihtuu näillä näkymin jompaan kumpaan.
Laatikoksi ajattelin ainakin aluksi laittaa tuon vakio 4-pykäläisen...jaa miksikö? Ei ulise, ei rutise eikä vuoda öljyä.
1.Vai onko tämä ihan tyhmä idea pitäisikö sittenkin laittaa jo heti 5-pykäläinen?
Entäs miten vaikea se on vaihtaa se kepistö(4v-->5v)?
2.Toisekseen onko nuo sähköhommat kuinka vaikeat tehdä tumpelolle sähkömiehelle, joka osaa kytkeä vain valot ja soittimet? Tekniikan vaihto kyllä onnistuu helposti, mutta sähkötyöt pelottaa.
3.Juuri näiden sähkötöiden takia tekisi mieli ostaa 8-venanen koska tuntuu vaan siltä, että säästyisi tosi paljon sähköhommilta. Pitääkö paikkaansa?
4.Ja mites on kumpi se kannattaa enemmän(8v vai 16v), kumpi sopii paremmin auton luonteeseen, ja kenties tuohon 4-pykäläiseen lootaan?
Tehoa olisi tarkotus pumpata 150-200, mutta ei kyllä tuon rajan yli.
Tämmösiä kysymyksiä...voisihan sitä hakua koittaa, mutta harvoin löytää suoria vastauksia niin laitoin uuden topicin....Vastailkaahan!
Kesällä alkaa siis satkun laitto liikenteeseen ja tekniikka vaihtuu näillä näkymin jompaan kumpaan.
Laatikoksi ajattelin ainakin aluksi laittaa tuon vakio 4-pykäläisen...jaa miksikö? Ei ulise, ei rutise eikä vuoda öljyä.
1.Vai onko tämä ihan tyhmä idea pitäisikö sittenkin laittaa jo heti 5-pykäläinen?
Entäs miten vaikea se on vaihtaa se kepistö(4v-->5v)?
2.Toisekseen onko nuo sähköhommat kuinka vaikeat tehdä tumpelolle sähkömiehelle, joka osaa kytkeä vain valot ja soittimet? Tekniikan vaihto kyllä onnistuu helposti, mutta sähkötyöt pelottaa.
3.Juuri näiden sähkötöiden takia tekisi mieli ostaa 8-venanen koska tuntuu vaan siltä, että säästyisi tosi paljon sähköhommilta. Pitääkö paikkaansa?
4.Ja mites on kumpi se kannattaa enemmän(8v vai 16v), kumpi sopii paremmin auton luonteeseen, ja kenties tuohon 4-pykäläiseen lootaan?
Tehoa olisi tarkotus pumpata 150-200, mutta ei kyllä tuon rajan yli.
Tämmösiä kysymyksiä...voisihan sitä hakua koittaa, mutta harvoin löytää suoria vastauksia niin laitoin uuden topicin....Vastailkaahan!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Laitat siihen t-8 koneen coolerilla.Jos mahdollista vaihdat turbon esim mitsun te-05:seen niin tulee vielä ihan mukava ajettavakin.T:8 koneesta saa kuitenkin sen 200 hv helposti ja säästyt pahoilta sähkötöiltä.Kyllähän laatikoksi voi hyvin jättää sen vanhan 4 vaihteisen mutta ainakin enska olisi hyvä olla 6.Toisaalta jos ostat koneen missä on valmiina 5-v laatikko niin miksikäs ei.Itse laitoin tuohon -79 alkuperäisen 4v.laatikon vaikka autossa jonka ostin tekniikanluovuttajaksi oli 5v.laatikko.Alkuperäisen 4:sen enskan muutin 6:seksi.Tuossa vuosimallissa kun on hivenen kestävämpi laatikko.
Itsellä muuten oli tossa S:ssä muutaman viikon kiinni 4 v laatikko 7 enskalla.Laatikko oli vielä sillä pisimmällä perällä ja autosta tuli aivan hirveä ajaa.Tuntui kun joku olisi potkassut 50 hv koneesta pois.Nyt on taas 5v. laatikko 6 enskalla ja on hyvä ja urheilullinen.
Jos asuisin saksassa niin sitten se 4v laatikko 7 tai jopa 8 enskalla voisi olla asiaa.
Itsellä muuten oli tossa S:ssä muutaman viikon kiinni 4 v laatikko 7 enskalla.Laatikko oli vielä sillä pisimmällä perällä ja autosta tuli aivan hirveä ajaa.Tuntui kun joku olisi potkassut 50 hv koneesta pois.Nyt on taas 5v. laatikko 6 enskalla ja on hyvä ja urheilullinen.
Jos asuisin saksassa niin sitten se 4v laatikko 7 tai jopa 8 enskalla voisi olla asiaa.
Hmm, no riippuu vähän paljonko on rahaa laittaa osiin.
Jos 16 venttiilistä aikoo rakentaa niin kannattaa melkein ostaa
koko tekniikka. Eli kaapelisarjat ruiskuboksista ja sulakeboksi
kaapeleineen. On aikalailla plug and play hommaa silloin.
Ilman kaapeleita joutuu vähän säveltämään, mutta onnistuuhan se
tietty myöskin.
Itse suosittelisin 16 venttiilistä, on vaan pirun paljon
modernimpi. Itsellä Lucas ruiskulla, ja punaisella apc:llä, ja toimii
todella hyvin, ja vie vähemmän bensaa kuin i8, ainakin minun
ajotavallani. ~10l/100 (paljon kaasua! seka-ajoa pk-seudulla )
Minun satkussa muuten t8 alakerta eli korkeat puristukset mutta ei
haittaa. Mahtava "get up and go" kun painaa kaasua, eli regoi
heti, kiitos mitsun Te04. En sitten tiedä mitä 5v laatikko kuuden
enskalla tykkää siitä pidemmän päälle.
No kestää minkä kestää..
Jos 16 venttiilistä aikoo rakentaa niin kannattaa melkein ostaa
koko tekniikka. Eli kaapelisarjat ruiskuboksista ja sulakeboksi
kaapeleineen. On aikalailla plug and play hommaa silloin.
Ilman kaapeleita joutuu vähän säveltämään, mutta onnistuuhan se
tietty myöskin.
Itse suosittelisin 16 venttiilistä, on vaan pirun paljon
modernimpi. Itsellä Lucas ruiskulla, ja punaisella apc:llä, ja toimii
todella hyvin, ja vie vähemmän bensaa kuin i8, ainakin minun
ajotavallani. ~10l/100 (paljon kaasua! seka-ajoa pk-seudulla )
Minun satkussa muuten t8 alakerta eli korkeat puristukset mutta ei
haittaa. Mahtava "get up and go" kun painaa kaasua, eli regoi
heti, kiitos mitsun Te04. En sitten tiedä mitä 5v laatikko kuuden
enskalla tykkää siitä pidemmän päälle.
No kestää minkä kestää..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Tuossa sinulle moottori halvalla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 884#270884
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 884#270884
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Vähän halvempikin vaihtoehto löytyi.Kapaleino kirjoitti:Tuossa sinulle moottori halvalla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 884#270884
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34022
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
hewidero kirjoitti:Vähän halvempikin vaihtoehto löytyi.Kapaleino kirjoitti:Tuossa sinulle moottori halvalla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 884#270884
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34022
Minun moottorilla ajettu 170 000 km ja annan sille takuun
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Miten musta tuntuu että kaikilla myytävillä on ajettu aina se alle 200 tkm..Kapaleino kirjoitti:hewidero kirjoitti:Vähän halvempikin vaihtoehto löytyi.Kapaleino kirjoitti:Tuossa sinulle moottori halvalla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 884#270884
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34022
Minun moottorilla ajettu 170 000 km ja annan sille takuun
Varsinkin jos motti on irti autosta.
Hehe. Voin minäkin tuolle koneelle takuun antaa, saa tulla valittamaan jos hajoaa parin kuukauden sisään johonkin muuhun kuin omaan tyhmyyteen, mäntäpistiäiseen tms. Turbolle takuu on perävalot mutta koko paketilla onkin vaihdelaatikkoineen ja apulaitteineen hurja 150 euron kokonaishinta.
Jos käytettyä parikymmentä vuotta vanhaa konetta olisin asentamassa niin kilometreistä huolimatta varmaan vaihtaisin siihen jokatapauksessa vähintään uudet laakerit ja jos siltä tuntuu niin hoonauksen kera uudet männänrenkaatkin. Eipä maksa paljon mitään. Mutta tehköön jokainen niinkuin tahtoo.
Jos käytettyä parikymmentä vuotta vanhaa konetta olisin asentamassa niin kilometreistä huolimatta varmaan vaihtaisin siihen jokatapauksessa vähintään uudet laakerit ja jos siltä tuntuu niin hoonauksen kera uudet männänrenkaatkin. Eipä maksa paljon mitään. Mutta tehköön jokainen niinkuin tahtoo.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Minulla on se auto kyllä tallessa ja jos joku epäileen sen korin nähtyään niitä kilometrejä niin sitten ei ole perillä Saabeista lainkaan.tomaatti kirjoitti:Miten musta tuntuu että kaikilla myytävillä on ajettu aina se alle 200 tkm..Kapaleino kirjoitti:hewidero kirjoitti:Vähän halvempikin vaihtoehto löytyi.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=34022
Minun moottorilla ajettu 170 000 km ja annan sille takuun
Varsinkin jos motti on irti autosta.
He he eikös se ole jokaisen oma asia millaisen takuun antaa myymilleen tavaroille jos tietää mitä myy.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Itsellä nyt ei hirveästi niitä ollut kun tuon -79 muutin kaasarista turboksi.Eli kun sulla on kaikki tarvittavat hilut paikallaan niin autosta pitäisi löytyä johdotukset valmiina.Itsellä oli vielä lisäksi se että kärjellinen sytkä piti muuttaa kärjettömäksi.Sullahan on jo tuossa sekin valmiina.
Eli muistin mukaan pistoke kiinni bensapumpulle tankkiin ja sulakkeita paikalleen ja polttoainepumpun rele kiinni.Helppoa kuin mikä
Tietysti jos meinaat apc:n laittaa niin sekin vielä.Mullahan ei kummasakaan turbossa mokomaa murheenkryyniä ole.
Eli muistin mukaan pistoke kiinni bensapumpulle tankkiin ja sulakkeita paikalleen ja polttoainepumpun rele kiinni.Helppoa kuin mikä
Tietysti jos meinaat apc:n laittaa niin sekin vielä.Mullahan ei kummasakaan turbossa mokomaa murheenkryyniä ole.
Joo tätä just ajattelin, että APCista tulee vaan murheita.
Kyllä se T8 sitten siihen tulee ehkä tänä kesänä, pitää laittaa projekti osioon juttua...
Kyllä se T8 sitten siihen tulee ehkä tänä kesänä, pitää laittaa projekti osioon juttua...
Viimeksi muokannut Saabinsti, Ti Syys 05, 2006 10:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713