Sivuperuutusvalo.....
Mie kytkin ne sivuperuutusvalot ihan sähkökaavion mukaisesti ilman mitään lisä releitä tms. Pakkivalon kytkimeltä tuli tossa 900i -88:ssa piuha siihen sulakeboksin alapuolella olevaan liittimeen asti. 900S -92:ssa tosiaan oli johdot valmiina lampuille asti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Niin. Mikä mahtoikaan olla sen LM:n päätöksen numero, jolla ne valot on hyväksytty?900turbo3d kirjoitti:
Dodii, tuollalailla siinä seisoopi
http://i11.photobucket.com/albums/a162/ ... ekkari.jpg
Rekisteriotteen jatkosivulla on sitten tuo LM päätöksen numero...
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
hups. Sori. unohdin ihan kokonaan.
päätöksellä no 4568/773-76
Simmonen
päätöksellä no 4568/773-76
Simmonen
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Ke Helmi 01, 2006 22:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Ei nyt vielä hötkyillä. joku viisaampi vois avartaa mieltämme ja kertoa, mitä tuo päätös oikein pitää sisällään. Miksi tohon on erillesellä päätöksellä noi saanu laittaa. tahi jotain... Liittyykö tohon se kun on jatkettu, vai päteekö muihinkin, ja mihin malleihin... mä näistä mitään tiedä...osu vaan tuo teksti silmään..
Edit:
Netin syövereistä poimittua:
Ja ovat lailliset Suomessa ainakin autoissa, joiden rekisteriotteessa
lukee "etusuuntavalojen yhteydessä olevat ylimääräiset peruutusvalot
hyväksytty LM päätöksellä no 4568/773-76" (-77 GLE:n otteesta).
Edit:
Netin syövereistä poimittua:
Ja ovat lailliset Suomessa ainakin autoissa, joiden rekisteriotteessa
lukee "etusuuntavalojen yhteydessä olevat ylimääräiset peruutusvalot
hyväksytty LM päätöksellä no 4568/773-76" (-77 GLE:n otteesta).
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Ke Helmi 01, 2006 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Tarkkaan tulkiten pätisi kait vain 99:iin, löysemmin tulkiten kait myös noppaan koska on samat umpiot. Oikein mukavan ja hyväntuulisen katsarin kohdalle sattuessa saattas tulkita myös satkuun päteväksi..akyttala kirjoitti:Nyt saan lailliset sivuperuutusvalot satkuun vai?
Jos joku katsastuksessa mussuttaa, niin sitten tuosta tulostettuna tuo rekisterikirjan kuva ja päätösnumero pöytään, niin valot ovat lailliset?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Heh,900turbo3d kirjoitti:Ottelin yhteyttä tonne liikenne ja viestintäministeriöön, jos vaikka saisi selville mitä päätös pitää sisällään.
Minäkin kyselin samaa tänä aamuna. Vastauskin tuli:
Hei,
Kyseinen päätösasiakirja on jo siirretty ministeriön arkistosta valtioneuvoston
arkistoon puh. 160 24002. Lähetän kyselynne myös valtioneuvoston arkistoon.
Ystävällisin terveisin
Anne Miettinen
Liikenne- ja viestintäministeriö
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Olen käyttäny sivuperuutusvaloja viistokeulaiseksi muunnetussa OG;ssa yli 15v jo. Tosin olen ottanut maajohdot irti aina katsastukseen. Valot on erinomaiset avut käytössä!
Lisäksi olen johdottanut sivuvalot/keltaiset 5w äärivalot viistokeulan etuvilkkuihin. Siis siihen vilkun jatkeeseen. Ne on lisäksi apureleillä kytketty niin että aina kun vilkku syttyy, sammuu sivuvalo siksiaikaa. Tälläinen "nilkuttava" vilkku lienee ollut ankarasti kielletty jo ammoisista ajoista? Koskaan ei ole kyllä tien päällä pysäytetty moisen syyn vuoksi.
Mielestäni on helpompi tinata johdot kiinni lamppuun, kuin tehdä kantavirityksiä? Ne on ainakin toimintavarmempia hapettumisen kannalta!
Aikoinaan tinasin 99:iini kolmet takavalot: Komeeta. Sain ne jopa hyväksyttyä katsastuksessa, kun auto oli -79 mallia.
Lisäksi olen johdottanut sivuvalot/keltaiset 5w äärivalot viistokeulan etuvilkkuihin. Siis siihen vilkun jatkeeseen. Ne on lisäksi apureleillä kytketty niin että aina kun vilkku syttyy, sammuu sivuvalo siksiaikaa. Tälläinen "nilkuttava" vilkku lienee ollut ankarasti kielletty jo ammoisista ajoista? Koskaan ei ole kyllä tien päällä pysäytetty moisen syyn vuoksi.
Mielestäni on helpompi tinata johdot kiinni lamppuun, kuin tehdä kantavirityksiä? Ne on ainakin toimintavarmempia hapettumisen kannalta!
Aikoinaan tinasin 99:iini kolmet takavalot: Komeeta. Sain ne jopa hyväksyttyä katsastuksessa, kun auto oli -79 mallia.
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425