Satkun sytytyksestä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Satkun sytytyksestä?

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Joo. Eli satku tahtoi sammuilla ja sain neuvoksi vaihtaa ohjausyksikön (kiitokset avusta), ja sammuilu loppui siihen. Nyt on ilmennyt semmoinen ongelma että kylmänä sytytys on ihan ok ja kun kone/auto lämpenee niin alkaa sytyts mennä aina enemmän ja enemmän persiilleen, ja loppujen lopuksi tilanne on se ettei moottorijarrutusta kehtaa tehdä kun tuntuu että tulee tulta putkesta ja tasakaasulla/kiihdyttäessä räkii imusarjaan, ja luonnollisesti kulku vaikeutuu aika lailla. Voiko tämä johtua myös siitä ohjausyksiköstä? Se oli kyllä ihan toimiva, käytössä olleesta autosta otettu, jossa vastaavaa ongelmaa ei ollut. Mutta kun mihinkään muuhunkaan en oikein osaisi moista yhdistää. Notta puhelin käteen ja uusi ohjausyksikkökö?
Tosin saabista menee kilvet maanantaina konttorille ja pitäisi alkaa ähertämään sen kanssa oikein kunnolla ettei aina tarvitsisi olla korjailemassa...saas nähdä kuinka pitkä ostolista tulee tuonne motonetille... :?
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Olikohan nyt kyseessä 8 vai 16 venttiilinen? Toimiiko virranjakajan alipaine säädin?
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Katsos, eihän sitä kaikkea muista, eli auto oli 900 vm -84 turbo ja kahdeksan venttiilinen. Kalvo on kunnossa ja alipaineletkut on tarkastettu=>kunnossa. Sytytyskin säädettiin korjaamossa. Ja tämä ohjausyksikkö on lämmin kun ajon jälkeen kokeilee. Mimmi kun aiemmin kertoi että ohjausyksikkö lakkaa toimimasta kun kuumenee liikaa ajattelin että voiko sitten tulla tämmöisiä muita häiriöitä myös jos lämpenee liikaa. Sammunut ei ole kuitenkaan tällä yksiköllä. No, pitää käydä läpi sytytys osat ja jos ei muualta vikaa löydy niin ei muuta kuin uusi yksikkö.
Noh, nyt on sitten yksi saabi vähemmän rekisterissä, mutta tarkoitus olisi palata uusilla kilvillä ja entistä ehompana liikenteeseen... :wink:
Aika näyttää milloin... :roll:
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Muistitko laittaa lämmönjohdintahnan korin ja yksikön väliin?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Jaa mä kun ymmärsin että sen yksikön ja sitten sen levyn johon se yksikkö tulee kiinni, niin siinä välissä on kyllä tahnaa, ja osahan oli kaverin varaosa-autosta, jossa pelasi moitteettomasti, tosin ollut käyttämättömänä jonkun aikaa... mutta ilmeisesti vika siis on tässä yksikössä...onneksi ihan uusikaan ei paljoa kustanna...
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Onko se levy mihin se yksikkö tuli kiinni, ollut irti korista?
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Tuota on, se oli ostaessakin sillai kahella ruuvilla kiinni ja siihen oli lyöty jotain valojen maajohtoja kans kiinni kun edellinen omistaja oli tehnyt kasvojen kohotuksen viistokulan kilkkeillä. Maajohdot tuikkasin oikeille paikoille. pitäskös sen olla siis kiinteä 8O ?
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Tai Hajoamista!
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Taisi tulla mulle pieni väärinkäsitys...siis tokihan alumiinilevy irti on ollut kun osia on vaihdettu mutta vaihdon jälkeen on kyllä laitettu takaisin, siis moottorin käydessä on ollut tiukasti kiinni korissa. Ja siitä kuumuudesta, niin ihan vaan sillai hivenen lämmin tuo alumiinilevy oli kun sitä kokeilin. Se alumiinilevyn kosketuspinta on kyllä melko pieni auton koriin, kun se pelti on ilmeisesti kokenut väkivaltaa, siitä todennäköisesti johtuu, että lämpö ei sitten riittävän tehokkaasti siirry yksiköstyä pois. Pitää yrittää saada pellin pinta tasaiseksi jotta kosketuspinta olisi mahdollisimman suuri, jos siitä olisi vaikka jotain apua...
Vastaa Viestiin