Mun 900i:ssä SPL Dynamics 4" kaksitie-erillissarja edessä. Niihin ilmasuuttimien vieressä oleviin rinkilöihin sahasin reiät diskanteille. Moni ei edes tajua, ettei ole vakiona tollaiset. Takana on halvimmat 6x9:t mitä sattui löytymään, eli SPL Pro:t. Niihin tein pienen muutoksen, eli katkaisin diskantin ja keskiäänisen johdot ja väliin kytkimet. Näin stereokuva yksin ajaessa on hieman parempi, kun diskantit tulee edestä. (Tämmönen karvalakkiviritys tosiaan, 6x9:t alkaa olla jo historiaa). Takapään äänistä vastaa Autostudion 2x50W vahvistin (takapenkin alla). AutoCDsoitin on Blaupunkt Casablanca CD50, johon on liitetty kannettava MP3 soitin AUX-inputtiin. Takapaksin kytkennät on tehty pikaliittimin, eli hattuhyllyn voi ottaa irti ja ilman hyllyä ajettaessa voi johdot kytkeä vakio paikoilla oleviin 4" kaiuttimiin. Auton alkuperäiseen johtosarjaan laitoin myös nuo liittimet, joten voin käyttää autosoittimen kaiutin lähtöjäkin takapään ääniin, jos niin haluan.
Kokemuspohjalta voin sanoa, että 6x9:t soi paremmin vahvistimen kanssa. Väitänpä että jos kajarien koko alkaa olla 6,5" tai isompaa, niin vahvistimella saa paremman saundin. Bassot eivät nimittäin toistuneet kunnolla tuolla Blaupunktin omalla teholla, joten basso säätöjä ja "loudnessia" tuli käännettyä isolle. Kun laitoin vahvistimen käyttöön, täytyi säädöt tehdä uudestaan, kun ääni meni ihan puuroksi
Yleisesti ottaen nuo automankkojen ilmoitetut tehot "4x50W" on jotakin utopiaa. Todellisempi lukema voisi olla 4x12W tai 4x8W jatkuvaa tehoa. Pieneltä vaikuttava 2x50W vahvistin on kuitenkin jopa 5x tehokkaampi, kuin autoradion oma pääteaste. Tämän eron huomaa parhaiten bassotoiston parantumisena.
Jos lähtisi tekemään tuollaista monien suosimaa nelikanavaista systeemiä ilman subbaria, paras tulos voisi syntyä esim. 4x50W rms tai vastaavalla vahvarilla. Eli kaikki kaiuttimet syötetään vahvistimen kautta. Loppujen lopuksi kyse ei ole kovemmasta äänestä, vaan paremmasta äänenlaadusta.