Saab 90 vm86 sähköt ei toimi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Onhan kaasarille menevä imu'torvi' ehjä ettei hörsi ylimääräistä ilmaa mistään. Kaikki sulakkeet ehjät/kannat puhtaat (virtalukkoon/sytytykseen liittyvät), virtalukon pohjassa vikaa?. Sattuuko olemaan starttipilottipulloa, eli käynnistyssprayta/eetteriä/pollenpotkua, sama asia, sitä töhäyttää vähän vaikka jarrutehostimen letkun paikasta imusarjaan ja jos ei missään pytyssä tömähdä/lupaile, niin on kyllä syttypuolella jotain sit pimeänä. Ko. aineella lähtee vaikka pari talvea seissyt kone kuin palmun alta, jos kipinää vaan löytyy.

EDIT: otanpa silmän käteen, eli sulakkeet oli ok, sorgen :)
anttijh
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 13:32

a

Viesti Kirjoittaja anttijh »

Tulpat otin pois. Ne on jokanen pikimustia ja öljysiä :o
Ja kärkiväli ehkä yli millin ellei 2
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

putsaa tulpat kunnolla ja pyöritä konetta ilman tulppia hetki.....kuivaa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
anttijh
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 13:32

gfgf

Viesti Kirjoittaja anttijh »

JEEE saappi käynnistys!! Syynä oli tosiaan noi tulpat!!! Nyt kun pistin putsatut tulpat niin johan käynnisty kun pistin ryyppyy täysil ja ihan ilman kaasuu. :oops: 8) 8) 8) 8) 8) 8)


Mutta miksi renkaista kuuluu semmonen aivan älytön ulvonta ihanku olis sota tulossa vaikka ajaa 50 kmh :o
anttijh
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 13:32

afds

Viesti Kirjoittaja anttijh »

Eli vauhti kasvaa niin kasvaa möly eli laakerit paskat? Sellanen tärinä kokoajan
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm tai lunta vanteen sisäpuolella!!! mutta hyvä että lähti käyntiin....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
anttijh
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 13:32

a

Viesti Kirjoittaja anttijh »

No taas siitä että ei se ole siitä lumesta, seisotin sitä anttilan parkkihallissa lämpimässä ja silti sama murina. Ja se kuuluu takarenkaista. Ihme kyllä tossa toimii joka ikinen sähkövempain sun muut hyvin. Käynti on parempaa kun ruiskuvolvossa :o
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24013
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

no sitten laakeri vaihtoon.... oliko tää pirssi mitä vuosimallia ennen 86 saa pelkän laakerin ja jälkeen 86 kuuluu koko napa hela hoitoineen ja ymmärrettävästi kalliimpi!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
anttijh
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 13:32

f

Viesti Kirjoittaja anttijh »

No rekkarissa lukee kläyttöönotto 0.0.1986
eli 86? Ja se sytkämoduli on lokarin päällä ei kolossa tunnistaako siitä vuosmallin? Mitä hintaluokkaa noi on ku ei viittis 100 euron autoon hirveästi.. :)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

eikös laakeri/napa vuosimalliraja kulki jossain 82:n tietämillä eli ei koske 90 mallia?
motonetin luetteloista luntattua:

TAKAPYÖRÄN LAAKERISARJA SAAB 99
99 8.78--5.82 SKF-valmisteena. . . . . . . . . . . . . . . 21-3104 33.30
99 6.82--1984 (al nro C6009296-- /koko napa). . . . . . . . 21-1413 94.50

90 mallin kohdalla sitten:

TAKAPYÖRÄN LAAKERISARJA SAAB 90
90 84--87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21-1413 94.50
90 SKF 85--87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21-3071 128.00

TAKAPYÖRÄN LAAKERISARJA SAAB 900 79--93
900 1978--5.82 SKF-valmiste. . . . . . . . . . . . . . . . 21-3104 33.30
900 6.82--8.87 (koko napa/laakerin sisä-Ø 35mm). . . . . . 21-1413 94.50
900 1985--8.87 SKF-valmiste. . . . . . . . . . . . . . . . 21-3071 128.00


tuo 94 euron satsi on näköjään sama mitä ysiysiin tarjotaan, onko sitten niin että tuota 128 euron satsi ei sitten käy ysiysiin lainkaan?

romuttamoilla takapyörän navan hinta liikkuu 3-40 euron hujakoilla (lähde: http://www.varaosahaku.fi/)
mun ysiysissä toinen takapyörän napa on otettu purkuautosta, ja 25tkm sillä olen jo sujuvasti ajanut eikä ujella.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
cub
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Touko 23, 2005 13:23
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: afds

Viesti Kirjoittaja cub »

anttijh kirjoitti:Eli vauhti kasvaa niin kasvaa möly eli laakerit paskat? Sellanen tärinä kokoajan
Tärinä ja möly viittaisi minustakin näin talviaikaan vanteissa olevaan lumeen. Jos seisotit autoasi parkkihallissa tarpeeksi lyhyen aikaa, niin nyt siellä vanteissa on hienon lumen sijaan jäätä :arrow: täristää julmetusti.
Saab 900S -90
#2423
anttijh
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Helmi 02, 2006 13:32

jep

Viesti Kirjoittaja anttijh »

Oisko jollain kiinostusta ostaa tuo auto vaikka varaosiksi tai käyttöön. Nyt ei olis enää tarvetta. Hyvin siinä kaikki tekniikka toimii paitsi vetonivelet vähän naksuu.
Vastaa Viestiin