Limp home

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Limp home

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Luin oppaista että 900S -91:ssä olisi moinen toiminto, mutta minkä vian vuoksi se menee päälle?

Kertokaapas miten auto käytännössä "ontuu kotiin"?
Silloin ilmeisesti CE-valo palaa? Minulla ei pala koskaan ajossa!

Kas kun edelleen haen vikaa miksi kone ei ota yli 2400kierroksen, kuumana.

Turbon imupuolella lienee se musta muovinen by-pass-venttiili, sen vakuumilinjasta imien tulee ilma suhisten läpi. Eli rikki ainakin se?

Bensanpainemittari on ollut kuukauden asennettuna: ei vikaa paineissa.

Pystyykö ilmamassamittarin purkamaan, ihan vaan tarkastelua varten?
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Voisiko kierrosrajoitus 2400:n kohdalla kuumana johtua puolasta tai sytytyspääteasteesta. Kokeile vaihtaa nämä osat samanlaisiin ehjiksi tiedettyihin vaikka kaverin autosta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Itellä oli yhdessä -89 16v. "hoidossa" sama vika ja siinä oli ilmamassamittari sökö. Mittausten perusteella se oli ehyt mutta ku uuden käytetyn laitto niin rupes pelaan. Ei ottanut ajossa kuin 3000 rpm;n asti kierroksia ja sitte hyyty kuin bensa loppuis.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Pitäisi löytää länsisuomalainen -91 900S jonka kanssa kokeellisella osavaihdolla voisi haarukoida edullisemmin mikä tai mitkä osat on rikki!

Sytytyksen pääteasteen olen vaihtanut, ei vaikutusta.

Tuntuma on että kierrosrajoituksen hoitaa boxi, joka saa jonkun vikasignaalin ja rajoittaa kierrokset, että kaahaus loppuu?

Eikö kenelläkään ole tietoa vikalistasta mikä aiheuttaisi limp home toiminnon? Vai onko vikalista liian pitkä, eli mikä osa vaan voi olla syyllinen?
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

Jos kyseessä Lucas, niin ainakaan tuo CU14 kirja ei kertonut muuta syytä limp home toiminnon kytkeytymiseen kuin IMM signaalin puuttuminen.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

täälä olisi ässä... kumman värisillä suuttimilla sulla on? ilmeisesti jo keltaisilla? nulla vihreillä mutta silti jo 14.1 ihme välimalli...
kokeile ilman immua...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Siis Imm vain aiheuttaisi limp homen!

Hyvä!

Vai voiko niin sanoa, kun korjaus on kallis. Ehkä tutkin liittimen nastat vielä kerran ensiksi. Onkohan matkalla jossain väliliittimiä, ennen boxia?

Pöydällä odottaa se vuotava by-pass venttiili uuden noutoa, on vähän työkiireitä ollut. Tunnistiko joku sen osan selvityksestäni, että olen oikean venttiilin kimpussa?

Kerran tien päällä nykäisin imm-johdonkin irti kun alkoi hermot mennä. Tyhjäkäynti putosi niin paljon että kone sammuili, joten pistin takaisin kiinni. Olen kyllä ruuvaillut tyhjäkäyntiä, koska se on noussut 1400:aan jossain vaiheessa - tähän lienee syynä tuo by-passin vuoto?

"Vanhanaikaiset" mekaaniset viat voinee poistaa sillä perusteella että jos ajossa kierrosrajoittimen tullessa peliin, sammuttaa alamäessä koneen ja laskee viiteen (boxin rele naksahtaa?)- mäkistartin jälkeen saa taas painaa kaasu pohjassa muutaman minuutin!
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
Vastaa Viestiin