Paljonko 2,1 kestää ?
Paljonko 2,1 kestää ?
Minulla on 2,1-vm92 ajettu n. 298tkm. Kyselin muutamista liikkeistä vaihtotarjouksia ja niiden perusteella autoni vaihtoarvo on negatiivinen. Kun en siitä löydä karkean kylmäkäynnin lisäksi muuta vikaa, niin olen kyseenalaistanut vaihtamisen järkevyyden. Taidan ajella sillä jatkossakin.
Kuinka paljon te muut 2,1:n omistajat olette autoillanne ajaneet ja mitä on mahdollisesti odotettavissa 300 - 350tkm:n välillä ? Oman auton vikahistoriasta muistan :
- kansipahvi 144tkm
- ruiskupumppu 175tkm, aikaisessa vaiheessa ?
- jäähdytin 290tkm
Jos öljynkulutus on jonkinlainen hyvyyden mittari, niin sitä kuluu 1-1,5l vaihtovälillä 10 - 14tkm. Toki kuluvia osia on vaihdettu ja huollot tehty viimeisen päälle hyvin.
Ns. hyvityshinnat olivat 1000e tuntumassa laskettuna lähtöhinnasta. Jos tuolla hinnalla pitäisi auto hankkia, niin minkälaisen raadon sillä saisi ? Tuskin sellaisella uskaltaisi maantielle mennä.
JMi
Kuinka paljon te muut 2,1:n omistajat olette autoillanne ajaneet ja mitä on mahdollisesti odotettavissa 300 - 350tkm:n välillä ? Oman auton vikahistoriasta muistan :
- kansipahvi 144tkm
- ruiskupumppu 175tkm, aikaisessa vaiheessa ?
- jäähdytin 290tkm
Jos öljynkulutus on jonkinlainen hyvyyden mittari, niin sitä kuluu 1-1,5l vaihtovälillä 10 - 14tkm. Toki kuluvia osia on vaihdettu ja huollot tehty viimeisen päälle hyvin.
Ns. hyvityshinnat olivat 1000e tuntumassa laskettuna lähtöhinnasta. Jos tuolla hinnalla pitäisi auto hankkia, niin minkälaisen raadon sillä saisi ? Tuskin sellaisella uskaltaisi maantielle mennä.
JMi
Joo no, negatiivinen vaihtoarvo!
On taas rosvot skraka kaulassa puhumassa paskaa.
Eiköhän sillä kannata ajaa niin kauan kunnes, niin kallis remontti tulee eteen ettei kannata korjata. Siinä vaihessa sen voi pistää osiksi ja saada sen vajaan tonnin.
Ruoste ja katsastus-korjaukset ovat varmasti tulevia ongelmia.
Kuluvat osat esim pallonivelet ja vetonivelet, ehkä laakeri tai jarruremppa.
Kansipahvi tai sähköviat ovat myös mahdollsia.
Riittävällä huoltopanostuksilla autosi on lähes ikuinen
On taas rosvot skraka kaulassa puhumassa paskaa.
Eiköhän sillä kannata ajaa niin kauan kunnes, niin kallis remontti tulee eteen ettei kannata korjata. Siinä vaihessa sen voi pistää osiksi ja saada sen vajaan tonnin.
Ruoste ja katsastus-korjaukset ovat varmasti tulevia ongelmia.
Kuluvat osat esim pallonivelet ja vetonivelet, ehkä laakeri tai jarruremppa.
Kansipahvi tai sähköviat ovat myös mahdollsia.
Riittävällä huoltopanostuksilla autosi on lähes ikuinen
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
Ei tuossa hintaluokassa kovin suuria yllätyksiä enää pääse tulemaan. Luulis et kuluvia osia tyyliin vesipumppu, pakoputki joutuu ehkä vaihtamaan. Paljon riippuu käytöstä et minkälaisessa kunnossa on esim. sisusta.
Ruoste noissa taitaa olla suurin peikko. Ei tuo öljynkulutus kuulosta ollenkaan pahalta, jos kasvaa niin ei muuta kuin halvempaa öljyä kehiin.
Ruoste noissa taitaa olla suurin peikko. Ei tuo öljynkulutus kuulosta ollenkaan pahalta, jos kasvaa niin ei muuta kuin halvempaa öljyä kehiin.
9-5 2,3t -03
#2514
#2514
Tuossa omassa yksilössä on vasta 389tkm. Eipä tuo ole vielä millänsäkään, käy ja kukkuu. Öljy laskee tikussa vajaan senttimetrin 10tkm vaihtovälillä. Sen kolmen vuoden aikana mitä tuon olen omistanut ei mitään normaalista poikkeavaa ole tarvinut laittaa, kuluvia osia vain silloin tällöin.
Taas pääsin liputtamaan 2.1:n puolesta
Taas pääsin liputtamaan 2.1:n puolesta
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Tuosta mun vaparista tarjosivat delta-autossa 1800e vaihossa Kia Ceratoon. Kävin kojeajamassakin ja ihan asialliselta vaikuttikin, mutta kyllä silti Aerotonttua tuli ikävä. Sain sentään vaivan palkaksi Vikinglinen risteilyn...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
mulle tuli sama tarjous ja myös tuli risteily haettuaAhtopaine kirjoitti:Tuosta mun vaparista tarjosivat delta-autossa 1800e vaihossa Kia Ceratoon. Kävin kojeajamassakin ja ihan asialliselta vaikuttikin, mutta kyllä silti Aerotonttua tuli ikävä. Sain sentään vaivan palkaksi Vikinglinen risteilyn...
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Tuo vaihtoauton arvokkuushan on tunnetusti vain hinnoittelutekninen juttu. Saadaan ostaja suorastaan hämilleen siitä, kuinka hyvä ja arvokas hänen vanha autonsa on. Kaveri vaihtoi 84´Masukkansa Fiat Puntoon ja Masukasta hyvitettiin osapuilleen 1500.
Itse kävin vilkasemassa yhtä NG-satkua, jonka hintalapussa luki 6900. Kysyin myyjältä mikä olisi lopullinen hinta, jos en edes yrittäisi tarjota vanhaa vaihdossa. Näppäili kalkulaattoria ja totesi hinnaksi 5500 €
Ainiin. Omalla 2,1:sellä ajettu kohtsillään 378 tkm. Kansiremppa ja kuluvaa osaa. Öljyä tippuu pari pisaraa maahan, mutta vaihtovälillä ei näy
Itse kävin vilkasemassa yhtä NG-satkua, jonka hintalapussa luki 6900. Kysyin myyjältä mikä olisi lopullinen hinta, jos en edes yrittäisi tarjota vanhaa vaihdossa. Näppäili kalkulaattoria ja totesi hinnaksi 5500 €
Ainiin. Omalla 2,1:sellä ajettu kohtsillään 378 tkm. Kansiremppa ja kuluvaa osaa. Öljyä tippuu pari pisaraa maahan, mutta vaihtovälillä ei näy
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Mullekin tarjottiin sama mun kaasaripelistä, jossa oli kuukausi leimaa jäljellä.Ahtopaine kirjoitti:Tuosta mun vaparista tarjosivat delta-autossa 1800e vaihossa Kia Ceratoon. Kävin kojeajamassakin ja ihan asialliselta vaikuttikin, mutta kyllä silti Aerotonttua tuli ikävä. Sain sentään vaivan palkaksi Vikinglinen risteilyn...
Itse maksoin autosta n. 800e vähemmän 35tkm ja 2v sitten.
Öljyhän ei sitten tikussa laske, eikä tielle tipu.
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
Mites tuo kesto nyt sitten määritellään?
Ei kai runko sentään vielä 500tkm jälkeen velttoonnu..? Peltiä voi hitsata aina uutta. ja koneeseen vaihtaa uusia kaluja. Ajetaanhan mersuillakin miljoon(i)a ja sillä pohjois-suomen postivolvolla (240) ajettiin ylli 2 miljoonaa...
Ai että on mahtavaa kun on kaks ruosteetonta satkua omanain
(lue: yks 99.5% ruosteeton ja toinen jossa tosi vähän ruosteita)
vähän kun kultaan sijoittais
Ei kai runko sentään vielä 500tkm jälkeen velttoonnu..? Peltiä voi hitsata aina uutta. ja koneeseen vaihtaa uusia kaluja. Ajetaanhan mersuillakin miljoon(i)a ja sillä pohjois-suomen postivolvolla (240) ajettiin ylli 2 miljoonaa...
Ai että on mahtavaa kun on kaks ruosteetonta satkua omanain
(lue: yks 99.5% ruosteeton ja toinen jossa tosi vähän ruosteita)
vähän kun kultaan sijoittais
Jokke A kirjoitti:Itsellä on kokemusta vain 2.0-litraisista, omilla 16-tappisilla (turboilla tosin) on ajettu 470-475 tkm ja hyvin ovat kestäneet. Eiköhän tuollakin ole vielä huolettomia kilometrejä edessään.
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Re: Paljonko 2,1 kestää ?
Ostin 3 viikkoa sitten 431 tkm ajetun 2.1 satkun ko. 11/91.C900 kirjoitti:Minulla on 2,1-vm92 ajettu n. 298tkm. Kyselin muutamista liikkeistä vaihtotarjouksia ja niiden perusteella autoni vaihtoarvo on negatiivinen. Kun en siitä löydä karkean kylmäkäynnin lisäksi muuta vikaa, niin olen kyseenalaistanut vaihtamisen järkevyyden. Taidan ajella sillä jatkossakin.
Kuinka paljon te muut 2,1:n omistajat olette autoillanne ajaneet ja mitä on mahdollisesti odotettavissa 300 - 350tkm:n välillä ? Oman auton vikahistoriasta muistan :
- kansipahvi 144tkm
- ruiskupumppu 175tkm, aikaisessa vaiheessa ?
- jäähdytin 290tkm
Jos öljynkulutus on jonkinlainen hyvyyden mittari, niin sitä kuluu 1-1,5l vaihtovälillä 10 - 14tkm. Toki kuluvia osia on vaihdettu ja huollot tehty viimeisen päälle hyvin.
Ns. hyvityshinnat olivat 1000e tuntumassa laskettuna lähtöhinnasta. Jos tuolla hinnalla pitäisi auto hankkia, niin minkälaisen raadon sillä saisi ? Tuskin sellaisella uskaltaisi maantielle mennä.
JMi
Ed. omistajalla ollessa siitä oli mennyt syyläri ja nesteen vajauksesta johtuen kansipahvi. Pahvi uus, ventt.varren kumit uudet, ventt. hiottu ja koppa kiinni ja menoks. Muuta ei ole koneelle tehty. Jo tutuksi tullut karkea käyntiääni kylmänä tässäkin. Koppa er. hyvin säilynyt.
Maksoin 750 eur 2 renkailla. Kitkarenkaat uudenkarheat. On nätti peli. :lol
Ja luottamus säilyy!
2,1
Ok. Kommenteista päätellen ei tässä ole kiirus autokauppaan ainakaan sen vuoksi, että 2,1:n taival uhkaisi päättyä. Jos ei tule sössittyä, niin 100tkm voisi olettaa vielä olevan edessä.
Kiitokset vastauksista,
JMi
Kiitokset vastauksista,
JMi
Re: Paljonko 2,1 kestää ?
heh.. aika jännä juttu, mut tos mun 2,1:ses samoissa kilometreissä kuin sulla pahvi ja pumppu.. hassua. Mutta, nyt 317tkm ja matka jatkuuC900 kirjoitti:
- kansipahvi 144tkm
- ruiskupumppu 175tkm, aikaisessa vaiheessa ?
- jäähdytin 290tkm
JMi
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534