nyt se sitten jätti saabi ekaa kertaa reissun päälle. virtalukko jumi keskelle ahdasta parkkipaikkaa ihmiset tuntuvat olevan kovin malttamattomia!
autona 900 -89 automaatti, niin autoa ei saa edes liikutettua kun keppi P-asennossa. on rynkytetty keppiä, hakattu koko pakkilukkovirtalukkovaihteensiirtäjähässäkkää, kokeiltu eri avaimia, öljyä, vääntää meisselillä väkisin jne....
miten saan sen purettua kun ei avain käänny että sen saisi patruunan irrotus asentoon!!!??
virtalukko jumii!!!
virtalukko jumii!!!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Ruuvimeisseli (sekä iso että pieni), vasara ja 10min urheilusuoritus.
Talttana ruuvaria käyttäen kaikki lukkopatruunaan liittyvä palasiksi ja sitten näkyykin jo virtalukon pohja, josta kääntyy meisselillä.
Ei viisain tapa, mutta käy noinkin..
Talttana ruuvaria käyttäen kaikki lukkopatruunaan liittyvä palasiksi ja sitten näkyykin jo virtalukon pohja, josta kääntyy meisselillä.
Ei viisain tapa, mutta käy noinkin..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jos ny ei kaikesta houkuttelusta huolimatta ei aukea, niin minä tekisin kyllä edelleenkin seuraavat jutut:
sen olen kokeillut ja toimi siitisti, tuossa ruuvarilla väkisin murjomisessa saattaa homma jäädä vaiheeseen tai koko pesä hajota tai se pohjanipukka.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=15
stara kirjoitti:
TUOTEKEHITYSTÄ:
hoituu tälleen, poraa auki 4 mm poralla se tulpan kohta ( jotain 5--8 mm on ainetta vaan siinä , äläkä sit survo poraa poikki), joka on samalla kohtaa kuin se reikä siellä pohjassa. Sit lyöt sellasella dia n. 3,5--4 mm tapilla sen nastan sieltä sisään,
TARKENNUSTA MITTOIHIN
porattava matka on n. 8mm, sitten tuleekin jo valmiiksi rei'itettyä osuutta, joka on dia n. 3,9 mm, eli vähän nihkee on 4 mm lyöntitapille, voipi olla tiukassa ottaa ulos.
haittatappi on 3 mm kamaa ja mielestäni liian kovaa porattavaksi. kokeessa käytin 3 mm lyöntituurnaa, 3,5--3.8 mm olis mielestäni paras. Toi mun oli 6cm pitkä , ei mitään tavallista rautalankaa, ja se jo tuppas taipumaan.esim. pätkä jotain pikkuruuvarin vartta, teräsnaula, jousilangan pätkä tms. kovempaa kamaa olis aika toimiva. Niin ja sen porauksen keskipiste on 3 mm siitä alareunan särmästä ylös.
sen olen kokeillut ja toimi siitisti, tuossa ruuvarilla väkisin murjomisessa saattaa homma jäädä vaiheeseen tai koko pesä hajota tai se pohjanipukka.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=15
stara kirjoitti:
TUOTEKEHITYSTÄ:
hoituu tälleen, poraa auki 4 mm poralla se tulpan kohta ( jotain 5--8 mm on ainetta vaan siinä , äläkä sit survo poraa poikki), joka on samalla kohtaa kuin se reikä siellä pohjassa. Sit lyöt sellasella dia n. 3,5--4 mm tapilla sen nastan sieltä sisään,
TARKENNUSTA MITTOIHIN
porattava matka on n. 8mm, sitten tuleekin jo valmiiksi rei'itettyä osuutta, joka on dia n. 3,9 mm, eli vähän nihkee on 4 mm lyöntitapille, voipi olla tiukassa ottaa ulos.
haittatappi on 3 mm kamaa ja mielestäni liian kovaa porattavaksi. kokeessa käytin 3 mm lyöntituurnaa, 3,5--3.8 mm olis mielestäni paras. Toi mun oli 6cm pitkä , ei mitään tavallista rautalankaa, ja se jo tuppas taipumaan.esim. pätkä jotain pikkuruuvarin vartta, teräsnaula, jousilangan pätkä tms. kovempaa kamaa olis aika toimiva. Niin ja sen porauksen keskipiste on 3 mm siitä alareunan särmästä ylös.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00