Harraste auton arvo (oli mitä tästä...)?
Harraste auton arvo (oli mitä tästä...)?
Eli mitä tämmösellä silmänterällä on arvoa jos innostuisi myymään.
Saab 90i vm 86, 4 vaihetta + pakki. Ajettu 165000km. Kilometrit pitävät paikkansa, auto ollut aiemmin vanhalla pariskunnalla vaalassa, eli käyty kesäisin lähi kaupassa ja kunto on sen mukainen. . Ruosteeton yksilö 99,5 prosenttisesti. Ainoa sanominen löytyy peräkontista vararenkaan vierestä "se perinteinen paikka" sekin lähtisi vielä kunnon hiomavehkeellä ei tarvitse edes hitsata, tosin ainahan tämmönen kannattaa terveellä pellillä paikata. Ulkoisina muutoksina us-turbo vanteet ja 90:n etuspoileri maalattu korinväriseksi.
Autoon vaihdettu mekaaninen ruisku + kokkolan moottorikoneistamon tekemä viritys kansi (polttoaineen kulutus väheni matka-ajossa) + RR-exhaustin peltipakosarja ja putkisto uusittu hieman avaremman mallisella. Nykyiset hevosvoimat voi jokainen kuvitella itse. Sisustaan lisätty niskatuet taakse, keskikonsoliin alkuperäinen lisämittaristo "kulutus ja öljynpaine" sekä tilauksena tehdyt kuvissakin näkyvät penkipäälliset.Autoa olen kiillottanut ja korjannut isolla määrällä rahaa. Tätä on pidetty siis todella tunteella
"Huoltokirja/ajopäiväkirja".
Mittarilukema
126570 maalipinnan myllytys, helmojen massaus.
128500 öljyt, suodatin, ilmansuodatin
130900 ruiskun tankki ja pa. linjat asennettu
133015 k-jet asennettu, uudet yläpään tiivisteet, RR-exhaustin peltipakosarja + 2 tuuman putki og turbon takapönttö, simonsin etupönttö
136000 vesipumppu hajosi -> kansi väänty, kansiremontti noin 450€. uusittu vesipumppu, nesteet,öljyt, tiivisteet.
137000 kytkin temppuilee, poljin sylinterin tiivistesarja
139000 päästöt säädetty, suodattimet + öljyt
141000 kytkin temppuilee taas. Täysi kytkinremppa levy, laakeri,sylinteri, asetelma uusittu.
144000 kytkin temppuilee, uusittu kytkin poljinsylinteri, loppuu se temppuilu.
145950 vaihteisto öljyt vaihdettu mobil 10w40 + vaihteiston huoltoluukkujen tiivisteet uusittu.
146215 moottori öljyt vaihdettu mobil super synt s + suodattimet
148364 sytyksen osat uusittu. pyörijä, virranjakajan kansi, tulpat, johdot.
150150 Kannenvaihto 170tkm ajetusta autosta. Kansi täysin koneistettu.
80% portatut kanavat, pakoventtiilit sorvattu, laskettu 1,3mm -> puristukset 10,5. Uudet nesteet, öljyt super synt s + suodattimet.
160000 Uudet suuttimet Bosch + seosten ja ennakon säätö. Kulutus matka-ajossa 6,8l/100km paraslukema suutinten vaihdon jälkeen.
164000 öljyt super synt s + suodattimet, uudet jarrupalat joka kulmaan, pyyhkijän moottori + vivusto vaihdettu.
Ainoa järkevä syy tämän mahdolliseen myyntiin on jonkin kivan turbo saabin tilalle löytäminen, joten heittääkäpä jotain asiallisia hinta ehdotuksia niin tietää meneekö pumpuliin ja varastoon, vaiko myyntiin sitten kevään mittaan. Kiitos jo etukäteen.
kuvia autosta http://students.oamk.fi/~pyjaan00/saab
edit: yksi talvikuva lisätty.
Saab 90i vm 86, 4 vaihetta + pakki. Ajettu 165000km. Kilometrit pitävät paikkansa, auto ollut aiemmin vanhalla pariskunnalla vaalassa, eli käyty kesäisin lähi kaupassa ja kunto on sen mukainen. . Ruosteeton yksilö 99,5 prosenttisesti. Ainoa sanominen löytyy peräkontista vararenkaan vierestä "se perinteinen paikka" sekin lähtisi vielä kunnon hiomavehkeellä ei tarvitse edes hitsata, tosin ainahan tämmönen kannattaa terveellä pellillä paikata. Ulkoisina muutoksina us-turbo vanteet ja 90:n etuspoileri maalattu korinväriseksi.
Autoon vaihdettu mekaaninen ruisku + kokkolan moottorikoneistamon tekemä viritys kansi (polttoaineen kulutus väheni matka-ajossa) + RR-exhaustin peltipakosarja ja putkisto uusittu hieman avaremman mallisella. Nykyiset hevosvoimat voi jokainen kuvitella itse. Sisustaan lisätty niskatuet taakse, keskikonsoliin alkuperäinen lisämittaristo "kulutus ja öljynpaine" sekä tilauksena tehdyt kuvissakin näkyvät penkipäälliset.Autoa olen kiillottanut ja korjannut isolla määrällä rahaa. Tätä on pidetty siis todella tunteella
"Huoltokirja/ajopäiväkirja".
Mittarilukema
126570 maalipinnan myllytys, helmojen massaus.
128500 öljyt, suodatin, ilmansuodatin
130900 ruiskun tankki ja pa. linjat asennettu
133015 k-jet asennettu, uudet yläpään tiivisteet, RR-exhaustin peltipakosarja + 2 tuuman putki og turbon takapönttö, simonsin etupönttö
136000 vesipumppu hajosi -> kansi väänty, kansiremontti noin 450€. uusittu vesipumppu, nesteet,öljyt, tiivisteet.
137000 kytkin temppuilee, poljin sylinterin tiivistesarja
139000 päästöt säädetty, suodattimet + öljyt
141000 kytkin temppuilee taas. Täysi kytkinremppa levy, laakeri,sylinteri, asetelma uusittu.
144000 kytkin temppuilee, uusittu kytkin poljinsylinteri, loppuu se temppuilu.
145950 vaihteisto öljyt vaihdettu mobil 10w40 + vaihteiston huoltoluukkujen tiivisteet uusittu.
146215 moottori öljyt vaihdettu mobil super synt s + suodattimet
148364 sytyksen osat uusittu. pyörijä, virranjakajan kansi, tulpat, johdot.
150150 Kannenvaihto 170tkm ajetusta autosta. Kansi täysin koneistettu.
80% portatut kanavat, pakoventtiilit sorvattu, laskettu 1,3mm -> puristukset 10,5. Uudet nesteet, öljyt super synt s + suodattimet.
160000 Uudet suuttimet Bosch + seosten ja ennakon säätö. Kulutus matka-ajossa 6,8l/100km paraslukema suutinten vaihdon jälkeen.
164000 öljyt super synt s + suodattimet, uudet jarrupalat joka kulmaan, pyyhkijän moottori + vivusto vaihdettu.
Ainoa järkevä syy tämän mahdolliseen myyntiin on jonkin kivan turbo saabin tilalle löytäminen, joten heittääkäpä jotain asiallisia hinta ehdotuksia niin tietää meneekö pumpuliin ja varastoon, vaiko myyntiin sitten kevään mittaan. Kiitos jo etukäteen.
kuvia autosta http://students.oamk.fi/~pyjaan00/saab
edit: yksi talvikuva lisätty.
Viimeksi muokannut J-ani, Ke Helmi 22, 2006 13:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#1890
Tuon kuntoisesta maksaisin minä ainakin pirusti jos olisi vara maksaa, on hienokuntoisin noppa mitä olen nähnyt vaikkei omakaan ole ihan sulattokuntoinen romu(niinikään ruisku, mutta viistokeula satkun takapään helyillä).
Tuosta ei varmaan maksa tarpeeksi kuin saab-harrastaja, normaali pulliinenhan varmaan lukisi tuon huippukuntoisenkin sulattotavaraksi.. mut mie sanoisin että jos ois vara, niin kepillä kokeilisin jäätä ja tarjoaisin naurettavan alakanttiin eli 500eur. Tuon kunnon perusteella jos ne kuvat ei valehtele, olisin valmis kolminkertaistamaan alunperäisen tarjoukseni.
Tuosta ei varmaan maksa tarpeeksi kuin saab-harrastaja, normaali pulliinenhan varmaan lukisi tuon huippukuntoisenkin sulattotavaraksi.. mut mie sanoisin että jos ois vara, niin kepillä kokeilisin jäätä ja tarjoaisin naurettavan alakanttiin eli 500eur. Tuon kunnon perusteella jos ne kuvat ei valehtele, olisin valmis kolminkertaistamaan alunperäisen tarjoukseni.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Autolla pienen lenkin ajaneena voin sanoa, että kuvat eivät edes tee oikeutta tälle autolle. Se on aivan käsittämättömän hiljainen, siisti ja hyväkäytöksinen. Totesin pienen ajolenkin jälkeen, että "nyt olen ajananut uudella Saabilla" ja kaksi kuukautta sen jälkeen etsin itselleni siistiä noppaa, sellaista kuitenkaan löytämättä.
Mutta, kun hintaa kysyt, niin täytyy muistuttaa, että kyse on harrastuksesta, johon olet laittanut varmasti paljon rahaa. Sinun täytyy miettiä, kuinka paljon turbo Saabin hankkimiseen tarvitset "käsirahaa", mutta jos et tätä käsirahaa tarvitse tai autosta ei tarpeeksi tarjota, niin pidä itse. Autohan ei tästä ainakaan parane, vaikka turbolliseen vaihtaisitkin.
Mutta, kun hintaa kysyt, niin täytyy muistuttaa, että kyse on harrastuksesta, johon olet laittanut varmasti paljon rahaa. Sinun täytyy miettiä, kuinka paljon turbo Saabin hankkimiseen tarvitset "käsirahaa", mutta jos et tätä käsirahaa tarvitse tai autosta ei tarpeeksi tarjota, niin pidä itse. Autohan ei tästä ainakaan parane, vaikka turbolliseen vaihtaisitkin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
hiton hieno. itse ainakin pistäisin talliin ja ajelisin aurinkoisina kesäpäivinä. ehdottomasti hienokuntoisin noppa näkemistäni, jo pelkkien kuvien perusteella.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Kokemuksen perusteella voi sanoa, että lähes jokaisen hyvän auton (lue: SAABin) myyminen kaduttaa jälkeenpäin hetken aikaa, mutta sen kanssa oppii elämäänJ-ani kirjoitti:Taidan laittaa auton pumpuliin jos sopiva turbo jostain eteen löytyy. Saattaisi kaduttaa myyminen jossain vaiheessa aikas paljon. Totta on ettei näistä omiaan saa takaisin ja hintaa ei saa kuin harrastajalta, muut luokittelee ongelma jätteeksi.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Mitä tästä kannattaisi maksaa?
En huomannut että kukaan olisi kertonut halaistua sanaa hinta-arviostaan.J-ani kirjoitti:Eli mitä tämmösellä silmänterällä on arvoa jos innostuisi myymään.
kuvia autosta http://students.oamk.fi/~pyjaan00/saab
edit: yksi talvikuva lisätty.
Jokainen Saabisti sekos pirssin nähdessään.
Mielestäni 3000 Eeroa on minimi, millä tuollaisen vois myydä. Itse en edes sillä summalla luopuisi, paitsi rahatilanteen ollessa huono.
Tuollaisessa kunnossa olevasta autosta voi pyytää ihan mitä vain.
Itse maksaisin mitä myyjä pyytää, jos tuon haluaisin.
Mun on tyydyttävä kuiteskin rakenteluun.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3