Harraste auton arvo (oli mitä tästä...)?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Harraste auton arvo (oli mitä tästä...)?

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Eli mitä tämmösellä silmänterällä on arvoa jos innostuisi myymään.

Saab 90i vm 86, 4 vaihetta + pakki. Ajettu 165000km. Kilometrit pitävät paikkansa, auto ollut aiemmin vanhalla pariskunnalla vaalassa, eli käyty kesäisin lähi kaupassa ja kunto on sen mukainen. :) . Ruosteeton yksilö 99,5 prosenttisesti. Ainoa sanominen löytyy peräkontista vararenkaan vierestä "se perinteinen paikka" sekin lähtisi vielä kunnon hiomavehkeellä ei tarvitse edes hitsata, tosin ainahan tämmönen kannattaa terveellä pellillä paikata. Ulkoisina muutoksina us-turbo vanteet ja 90:n etuspoileri maalattu korinväriseksi.

Autoon vaihdettu mekaaninen ruisku + kokkolan moottorikoneistamon tekemä viritys kansi (polttoaineen kulutus väheni matka-ajossa) + RR-exhaustin peltipakosarja ja putkisto uusittu hieman avaremman mallisella. Nykyiset hevosvoimat voi jokainen kuvitella itse. Sisustaan lisätty niskatuet taakse, keskikonsoliin alkuperäinen lisämittaristo "kulutus ja öljynpaine" sekä tilauksena tehdyt kuvissakin näkyvät penkipäälliset.Autoa olen kiillottanut ja korjannut isolla määrällä rahaa. Tätä on pidetty siis todella tunteella :)

"Huoltokirja/ajopäiväkirja".
Mittarilukema

126570 maalipinnan myllytys, helmojen massaus.
128500 öljyt, suodatin, ilmansuodatin
130900 ruiskun tankki ja pa. linjat asennettu
133015 k-jet asennettu, uudet yläpään tiivisteet, RR-exhaustin peltipakosarja + 2 tuuman putki og turbon takapönttö, simonsin etupönttö

136000 vesipumppu hajosi -> kansi väänty, kansiremontti noin 450€. uusittu vesipumppu, nesteet,öljyt, tiivisteet.
137000 kytkin temppuilee, poljin sylinterin tiivistesarja
139000 päästöt säädetty, suodattimet + öljyt
141000 kytkin temppuilee taas. Täysi kytkinremppa levy, laakeri,sylinteri, asetelma uusittu.

144000 kytkin temppuilee, uusittu kytkin poljinsylinteri, loppuu se temppuilu.
145950 vaihteisto öljyt vaihdettu mobil 10w40 + vaihteiston huoltoluukkujen tiivisteet uusittu.
146215 moottori öljyt vaihdettu mobil super synt s + suodattimet
148364 sytyksen osat uusittu. pyörijä, virranjakajan kansi, tulpat, johdot.

150150 Kannenvaihto 170tkm ajetusta autosta. Kansi täysin koneistettu.
80% portatut kanavat, pakoventtiilit sorvattu, laskettu 1,3mm -> puristukset 10,5. Uudet nesteet, öljyt super synt s + suodattimet.
160000 Uudet suuttimet Bosch + seosten ja ennakon säätö. Kulutus matka-ajossa 6,8l/100km paraslukema suutinten vaihdon jälkeen.
164000 öljyt super synt s + suodattimet, uudet jarrupalat joka kulmaan, pyyhkijän moottori + vivusto vaihdettu.


Ainoa järkevä syy tämän mahdolliseen myyntiin on jonkin kivan turbo saabin tilalle löytäminen, joten heittääkäpä jotain asiallisia hinta ehdotuksia niin tietää meneekö pumpuliin ja varastoon, vaiko myyntiin sitten kevään mittaan. Kiitos jo etukäteen. :)

kuvia autosta http://students.oamk.fi/~pyjaan00/saab

edit: yksi talvikuva lisätty.
Viimeksi muokannut J-ani, Ke Helmi 22, 2006 13:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#1890
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Pistä pumpuliin.
Muutama vuosi eteenpoäin ja arvo eikun nousee....
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tuon kuntoisesta maksaisin minä ainakin pirusti jos olisi vara maksaa, on hienokuntoisin noppa mitä olen nähnyt vaikkei omakaan ole ihan sulattokuntoinen romu(niinikään ruisku, mutta viistokeula satkun takapään helyillä).

Tuosta ei varmaan maksa tarpeeksi kuin saab-harrastaja, normaali pulliinenhan varmaan lukisi tuon huippukuntoisenkin sulattotavaraksi.. mut mie sanoisin että jos ois vara, niin kepillä kokeilisin jäätä ja tarjoaisin naurettavan alakanttiin eli 500eur. Tuon kunnon perusteella jos ne kuvat ei valehtele, olisin valmis kolminkertaistamaan alunperäisen tarjoukseni.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Autolla pienen lenkin ajaneena voin sanoa, että kuvat eivät edes tee oikeutta tälle autolle. Se on aivan käsittämättömän hiljainen, siisti ja hyväkäytöksinen. Totesin pienen ajolenkin jälkeen, että "nyt olen ajananut uudella Saabilla" ja kaksi kuukautta sen jälkeen etsin itselleni siistiä noppaa, sellaista kuitenkaan löytämättä.

Mutta, kun hintaa kysyt, niin täytyy muistuttaa, että kyse on harrastuksesta, johon olet laittanut varmasti paljon rahaa. Sinun täytyy miettiä, kuinka paljon turbo Saabin hankkimiseen tarvitset "käsirahaa", mutta jos et tätä käsirahaa tarvitse tai autosta ei tarpeeksi tarjota, niin pidä itse. Autohan ei tästä ainakaan parane, vaikka turbolliseen vaihtaisitkin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Taidan laittaa auton pumpuliin jos sopiva turbo jostain eteen löytyy. Saattaisi kaduttaa myyminen jossain vaiheessa aikas paljon. :) Totta on ettei näistä omiaan saa takaisin ja hintaa ei saa kuin harrastajalta, muut luokittelee ongelma jätteeksi.
#1890
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lääh, olipas vaikuttavan hieno kuvissa, tuohan on aivan timantti!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Todella hieno. olen vannoutunut satku fani, mutta tuo yksilö aiheuttaa kiinnostusta nooppiinkin.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

sairaan hieno!!
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Itse en ainakaan möisi, tulisi nimittäin tosi kova katumus vähäsen ajan päästä.

Pistä pumpuleihin ehdottomasti!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja Timppa »

hiton hieno. itse ainakin pistäisin talliin ja ajelisin aurinkoisina kesäpäivinä. ehdottomasti hienokuntoisin noppa näkemistäni, jo pelkkien kuvien perusteella.
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Jtp69
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 23:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jtp69 »

Ai että on komia peli!
Saabismi on saanut minut valtaansa!Vielä kun kohdalle sattuisi edes jonkun aikaa toimiva yksilö!
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

J-ani kirjoitti:Taidan laittaa auton pumpuliin jos sopiva turbo jostain eteen löytyy. Saattaisi kaduttaa myyminen jossain vaiheessa aikas paljon. :) Totta on ettei näistä omiaan saa takaisin ja hintaa ei saa kuin harrastajalta, muut luokittelee ongelma jätteeksi.
Kokemuksen perusteella voi sanoa, että lähes jokaisen hyvän auton (lue: SAABin) myyminen kaduttaa jälkeenpäin hetken aikaa, mutta sen kanssa oppii elämään :wink:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Grin
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 00:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grin »

Tuollainen olisi varmaan nannaa pysäköidä rannalle aurinkoisina kesäpäivinä. Talliin vaan ja kesäisin ajoa 8)
9-5 2.0t 99'
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä tästä kannattaisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

J-ani kirjoitti:Eli mitä tämmösellä silmänterällä on arvoa jos innostuisi myymään.



kuvia autosta http://students.oamk.fi/~pyjaan00/saab

edit: yksi talvikuva lisätty.
En huomannut että kukaan olisi kertonut halaistua sanaa hinta-arviostaan.

Jokainen Saabisti sekos pirssin nähdessään.

Mielestäni 3000 Eeroa on minimi, millä tuollaisen vois myydä. Itse en edes sillä summalla luopuisi, paitsi rahatilanteen ollessa huono.

Tuollaisessa kunnossa olevasta autosta voi pyytää ihan mitä vain.

Itse maksaisin mitä myyjä pyytää, jos tuon haluaisin.
Mun on tyydyttävä kuiteskin rakenteluun. :wink:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Hups niimpäs jäi itselläkin sanomatta....eli:
Kyllä nyt vähintään 5-6 tonttua.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin