Kytkimestä vielä kerran!
Kytkimestä vielä kerran!
Miikä ihme voi olla ku ei vaihteet tahdo kytkeytyä millään. Auto kyä pysähtyy kun kytkintä painaa ja mutta kun yrittää vaihdetta päälle ni kronisee vaan. On koitettu ilmata ja tehdä vaikka mitä, mutta ei vaan tunnu auttavan. Moottorin ollessa samuksissa vaihteet kyllä kytkeytyy ettei siirtäjissä pitäs olla vikaa... Työsylinteriin juuri vaihdettu kumit ja pää sylinteri avattu ja puhdistettu..
Kiitoksia neuvoista!
Kiitoksia neuvoista!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Voisko silmälaakeri olla niin huono, että vapaalla ollessan pyörittään sen avulla laatikkoa ja vaikeuttaa vaihteiden kytkeytymistä, tai voisko vika olla takeltelevassa boorissa kytkin akselin boorissa.. Irrottaa sen ainakin pitäs ja kun kolmosella lähtee liikkeelle ni kytkin kyä luistaa ettei asetelma uudenveronen ole...
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
1) levy loppu = liimakytkin
2) öljyä levyn pinnalla = puoliautomaatti
3) kuluneet booritkin aiheuttaa outoja ilmiöitä. Kuten myös vääräntyyppinen levy, joka allekirjoittaneen iivarista löydettiin vuonna x.
4) Millainen on ääni väärinkäyttötilanteessa eli ykkönen päällä, moottori sammuksissa lasketellaan taaksepäin kytkin pohjassa (hitaasti). Äänestä voi päätellä monenmoista...
5) ja sokerina pohjalla; pilalle poltettu vauhtipyörä.
2) öljyä levyn pinnalla = puoliautomaatti
3) kuluneet booritkin aiheuttaa outoja ilmiöitä. Kuten myös vääräntyyppinen levy, joka allekirjoittaneen iivarista löydettiin vuonna x.
4) Millainen on ääni väärinkäyttötilanteessa eli ykkönen päällä, moottori sammuksissa lasketellaan taaksepäin kytkin pohjassa (hitaasti). Äänestä voi päätellä monenmoista...
5) ja sokerina pohjalla; pilalle poltettu vauhtipyörä.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
1) Pintaa oli jonkin verran ja ottaa normaalistiajn kirjoitti:1) levy loppu = liimakytkin
2) öljyä levyn pinnalla = puoliautomaatti
3) kuluneet booritkin aiheuttaa outoja ilmiöitä. Kuten myös vääräntyyppinen levy, joka allekirjoittaneen iivarista löydettiin vuonna x.
4) Millainen on ääni väärinkäyttötilanteessa eli ykkönen päällä, moottori sammuksissa lasketellaan taaksepäin kytkin pohjassa (hitaasti). Äänestä voi päätellä monenmoista...
5) ja sokerina pohjalla; pilalle poltettu vauhtipyörä.
2) Ei ole öljynen
3) Boorin kunnosta ei tietoa, mut entä jos levy on väärinpäin?
4) Tarvii testata!
5) Vauhtipyörä on kevennetty, muttei pilalle poltettu mielestäni..
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: Kytkimestä vielä kerran!
Laitoin tontun v-pyörän omaani ilman silmälaakeria (kuten myöhemmin opinMake^ kirjoitti:Miikä ihme voi olla ku ei vaihteet tahdo kytkeytyä millään. Auto kyä pysähtyy kun kytkintä painaa ja mutta kun yrittää vaihdetta päälle ni kronisee vaan. On koitettu ilmata ja tehdä vaikka mitä, mutta ei vaan tunnu auttavan. Moottorin ollessa samuksissa vaihteet kyllä kytkeytyy ettei siirtäjissä pitäs olla vikaa... Työsylinteriin juuri vaihdettu kumit ja pää sylinteri avattu ja puhdistettu..
Kiitoksia neuvoista!

Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Väärinpäin laitettu levy. Jouset tulee enemmän ulos toisella puolellaMake^ kirjoitti:Mikäs tämän aiheuttaa..900T16 kirjoitti:3) Levy on mahdollista laittaa väärinpäin, jolloin vauhtipyörän pultit sorvautuvat.
Siis voihan se laakeri olla lopussa. Mulla ei ensin oirehtinut kun siinä oli jonkinlainen laakeri/kuori olemassa. Siten en sen lakrun puuttumista huomannutkaan.
Silmälaakeri pitäs kyä olla paikallaan.. Vähä ärsyttävä vika! Ihan kuin se kytkin ei irroittais mut kyä sen pitäs!
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Tuli mieleen vielä se brutaalein vaihtoehto, eli kytkinkoppa on murtunut ja siten antaa periksi sen verran, että kytkin tarraa kiinni koko ajan pikkusen.
Niin ja se vääräntyyppinen levy oli siis mittasuhteiltaan semmonen, että sylinteri ei saanut painettua sitä tarpeeki pitkälti.
Satkuun vaihdettiin paikallisessa saappi-pajassa kytkin alle 20 minuutissa, 2 äijjää ja erikoistyökalu eli paksu kuparilanka...

Niin ja se vääräntyyppinen levy oli siis mittasuhteiltaan semmonen, että sylinteri ei saanut painettua sitä tarpeeki pitkälti.
Satkuun vaihdettiin paikallisessa saappi-pajassa kytkin alle 20 minuutissa, 2 äijjää ja erikoistyökalu eli paksu kuparilanka...

-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Ei oo viä vika selvinny ku oon viikot kaupungisa, ni ei oo mahdollisuutta tutkia. Kytkintä en mielelläni heti avaa, kun kyse ei oo ihan normi saabista kuva, joutuu purkaan kaikkee kivaa
Levy on kyä oikeenlainen, mut siitä ei oo takuita onko oikein päin... no tarvii tutkia! Hyviä neuvoja tulee kokoajan!

putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!