lyhyt kysymys IMM:sta

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

lyhyt kysymys IMM:sta

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Mihin vaikuttaa esim. OG 900S -91:n IMM:ssä, sinisen tulpan alla oleva säätöpotikka?

Se kuuluu tietenkin sarjaan: tähän ei saa koskaan koskea?
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Seos suhteeseen ,eli CO arvoon.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
avo96_V6
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 21:43
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja avo96_V6 »

Dänke shön.

Tuota epäilinkin.

Ko. auton vikahistoria on nyt vaiheessa: vietävä korjaamolle maksoi mitä maksoi? Aika ei riitä enää vianhakuun.

Uutena oireena on että eipä käynnisty - ei koskaan. Vasta kuudes sahaus yleensä tuottaa tuloksen, mieluummin ensiksi virta päälle-virta pois kymmenen kertaa, sitten starttaus- ja kone käy ja kulkee kuin ei ikinä olisi mitään vikaa ollutkaan!

Mm. lämpöaikakytkin vaihdettu.

Osaako joku tyrmätä vääränä korjaamon idean, korvata Lucaslainen lämpöaikakytkin Boschilla?
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: lyhyt kysymys IMM:sta

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

AVO96_V6 kirjoitti:Mihin vaikuttaa esim. OG 900S -91:n IMM:ssä, sinisen tulpan alla oleva säätöpotikka?

Se kuuluu tietenkin sarjaan: tähän ei saa koskaan koskea?
ei vaikuta katti vehkeissä mihinkään...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Jos tuo virta päälle virta -virta pois systeemi auttaa niin vika viittaa bensapumpun takaiskuventtiiliin. Tosin yleensä noin montaa kertaa ei tarvitse renkata. Mikäli kyseessä on tuo allekirjoituksen auto eli jälkiasennus niin herää kysymys onko koko venttiiliä paikoillaan.

Muutoin lucasin viat johtuvat pääsääntöisesti ilmamassamittarista.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin