900 i16 -91?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

900 i16 -91?

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Mulla on tommonen 170 tkm ajettu kokeiltavana. Onko noissa 16 tappisissa ruiskuissa mitään omia vikaherkkiä paikkoja? Polttoaine- ja sytkäzydeemithän ainakin on erilaiset kuin 8v ja T16-malleissa mistä on kokemusta.
Auto olisi pirun siisti vetarin tunneleita myöten. Pientä tikitystä ja rahinaa venakopan alta kuuluu ja jarrut on lievästi sanottuna raskaat, mutta muuten en ajolleen tai äänien suhteen ole isompaa huomannut.
Harmi, kun on liikkeessä myytävänä niin joutuisi säkillisen antamaan rahaa vaihdossa vaikka vaihdokki olisi mikä :(
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Aika varmoja pelejähän noi on. Ruiskuissa ei sen isompia vikoja ole kuin T16 ruiskuissakaan, eli lähinnä lämpöanturi ja huonolla tuurilla joskus ilmamassamittari, mutta nehän huomaa jo koeajolla. Sytkä on myös aika luotettava kapistus, kunhan pitää huolen ettei jakopäästä vuoda öljyä kampiakselin asentoanturin päälle. Se on lähinnä yleisin vikapaikka tuossa EZK-sytkässä joka on muuten varsin pätevä peli. Sitten tietty kaikkien kattiautojen huoltokohde lambda, mutta se ei montaa kymppiä maksa jos on väsynyt.

Onkos tuossa ABS? Öljynvaihto ja painimien putsaus varmaan tikityksen kadottaisi, ja eihän se jakopää koskaan äänetön ole vaikka olisikin vain 170t ajettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Ettei se vaan tikitä sieltä lokarissa olevasta aktiivihiilisäiliöstä..Kat-malli...Se on normaalia...ABS:lla varustetut autot on todella keveitä jarrutella voimaltaan polkimessa..
Kyseinen auto on toimintavarmin ruiskusaapeista...


Paljonko tommoisesta joutuu maksamaan ?
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

ABSia ei ole.
Ääni kuuluu selvästi venakopasta (vertailukohta on tosin huono, kun nykyiseen on vasta tehty kansiremppa ja ketju vaihdettu).
Hintalapussa lukee 4200, mutta välirahahan sen lopullisen hinnan kertoo. Saman ikäistä T16:sta tarjosin vaihdossa, kun ei oikein jaksa suoraan alkaa sitä myymään ja jos jää odottamaan ostajaa nykyiselle, niin tällainen "helmi" kuitenkin kerkeää mennä.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vähän kovahko hinta mutta lopultahan se määrää paljonko siinä ilmaa on..
Itse en kyllä vaihtaisi ikipäivänä T16:sta vapariin, mutta ilmeisesti joku painava syy vaihtoon sitten löytyy. :) Väliä en kuitenkaan missään tapauksessa maksaisi ellei tuo T16 ole sitten jotenkin erityisen pommi.. Kulutushan noissa T16 ja i16 on kutakuinkin sama, maantieajossa T16:ssa ehkä jopa alempi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Hölmöähän se tuollaista vaihtoa on suunnitellakkaan :oops: ja varsinkaan rahaa siinä antaa, mutta arkiajot ajaa pienemmilläkin tehoilla ja vaikkei mikään pommi olekaan, niin turbon kanssa pitäisi tehdä kaikkea pientä (esim. vetää uusi väri pintaan). Vähän vapaan autotalliajan käytän mielummin kajakkien kanssa 8)
Pitää töitten jälkeen mennä tuon iivarin alle talliin yöksi makoilemaan (kun nyt sitä aikaa sattuu olemaan) ja miettimään asiaa.
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Voitte alkaa kirjottamaan lausuntoja hullun papereita varten :roll:
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

Mikko_H kirjoitti:Voitte alkaa kirjottamaan lausuntoja hullun papereita varten :roll:
enovainaa muuten lohdutti aikoinaan, jotta kuulemma viisaan papereita ei oo kellään :lol:
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
olli siekkinen
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja olli siekkinen »

Maalaat sen turbon ja ajelet sillä. :roll: :lol:
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Täälä foorumilla taitaa olla pikkuisen enemmän kunnioitusta 900 T16:lle kun jollain autoliikkeen myyjällä :roll:
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
jari
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:30
Paikkakunta: 81720

Viesti Kirjoittaja jari »

stara kirjoitti:
Mikko_H kirjoitti:Voitte alkaa kirjottamaan lausuntoja hullun papereita varten :roll:
enovainaa muuten lohdutti aikoinaan, jotta kuulemma viisaan papereita ei oo kellään :lol:

ja terveen paperit saa kun on ollut hoidossa suljetulla ja pääsee pois :lol:
Vastaa Viestiin