900C -89 kulutus
Ainiin huomasin vasta tuossa, että kaasarin alapää oli ikäänkuin ainva pikkuruisen öljyinen. Punertavaa tavaraa näyttää olevan ja vaimennussylinteriin on ATF kaadettu, eli olisiko sitä? Mistäs on tiiviste pettänyt, jos kaasarin alapää kostuu?
Lisäksi en löytänyt sitä seoksensäätöruuvia tuosta Pierpurgista, pitäisi varmaan vaikka 1/8 kierrosta vääntää sitä kiinnipäin, jotta varmasti menee päästöt läpi ekalla yrittämällä. Mistäs sen ruuvin pitäisi löytyä? Pohjassahan sen pitöisi olla, muttakun ei sinne oikein kunnolla nää..
Edit: Onko tietoa, mitä tuo Motonetin pierpurg-korjaussarja pitää sisällään? 120eur on aika suolainen hinta, kun neula + jotakin muuta härpäkettä on jo vaihdettu ja vielä alkuperäisosilla. Täytyy kaivaa kuitti esiin ja katsoa, mitä kaikkia osia ovat laskuttaneet.
Lisäksi en löytänyt sitä seoksensäätöruuvia tuosta Pierpurgista, pitäisi varmaan vaikka 1/8 kierrosta vääntää sitä kiinnipäin, jotta varmasti menee päästöt läpi ekalla yrittämällä. Mistäs sen ruuvin pitäisi löytyä? Pohjassahan sen pitöisi olla, muttakun ei sinne oikein kunnolla nää..
Edit: Onko tietoa, mitä tuo Motonetin pierpurg-korjaussarja pitää sisällään? 120eur on aika suolainen hinta, kun neula + jotakin muuta härpäkettä on jo vaihdettu ja vielä alkuperäisosilla. Täytyy kaivaa kuitti esiin ja katsoa, mitä kaikkia osia ovat laskuttaneet.
Pohjassa ihan keskellä muistaaksen 8mm hylsy/lenkkiavain sopisi siihen.akyttala kirjoitti: Lisäksi en löytänyt sitä seoksensäätöruuvia tuosta Pierpurgista, pitäisi varmaan vaikka 1/8 kierrosta vääntää sitä kiinnipäin, jotta varmasti menee päästöt läpi ekalla yrittämällä. Mistäs sen ruuvin pitäisi löytyä? Pohjassahan sen pitöisi olla, muttakun ei sinne oikein kunnolla nää..
Kyllä sen pitäisi tuntumalla löytää, tai laita peili koneen päälle kaasarin alle.
Munkin autossa on hiukan kostea kaasarin alapuoli... , mutten ole mitään tiivisteitä vielä vaihtanut. Eli tieto tiivesteestä/vaihdosta kiinnostaisi myös minua.
Muuten viime keskikulutus oli raskaan kaasujalan ansiosta 11L/100km 500km mittausjaksolla oli kylmäkäynnistyksiä ja perävaunun vetoa.
Why do those people, who have Saabs, have that smile on their face?
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
It's almost impossible to crash it! -Jeremy Clarkson-TopGear
-
- "Kaasari"
- Viestit: 36
- Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:24
- Paikkakunta: Pohjaslahti
Mie tossa eilen funtsailin ton meidän tuttavapiirin uuden tulokkaan (99) normaalia korkeampaa maantiekulutusta ja tajusin, että tossahan on tyhjäkäyntikin liian korkealla. Siitä summailin mielessäni, että jos sytytysennakkoa aikaistetaan, sehän nostaa tyhjäkäyntikierroslukua. Avasin jakajan pultit ja etsin korvakuulolta kohdan, josta moottori nostaa kierrokset kaasutettaessa ökähtämättä, eli herkästi, mutta kuitenkin niin myöhäiselle, kuin mahdollista. Tämä säätömetodi on osoittautunut kaikista parhaimmaksi ajettavuutta+taloudellisuutta haettaessa. Noo, sitä ennakoahan piti pienentää todella paljon. Tyhjäkäyntikin asettui normaaliksi tuon jälkeen, joten joku aiempi autoa laittanut henkilö oli säätänyt ennakkoa arviolta about 20-30astetta enemmän, kuin tarpeen on!
Tankkasin eilen, joten loppuviikosta saan lukemat kulutuksenmuutoksesta. Työmatka kun on 59km/sivu, niin loppuviikosta jo mentävä tankkaamaan...
Ainaskin persdynossa huomasin, että auto kulkee nyt paremmin, kun ennakkoa on vähemmän. (Kulki se säätöä ennenkin ihan melko iloisesti.)
Tankkasin eilen, joten loppuviikosta saan lukemat kulutuksenmuutoksesta. Työmatka kun on 59km/sivu, niin loppuviikosta jo mentävä tankkaamaan...
Ainaskin persdynossa huomasin, että auto kulkee nyt paremmin, kun ennakkoa on vähemmän. (Kulki se säätöä ennenkin ihan melko iloisesti.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sen säätöruuvin päällä saattaa olla sellainen muovitulppa, tai sen jämät.akyttala kirjoitti: Lisäksi en löytänyt sitä seoksensäätöruuvia tuosta Pierpurgista, pitäisi varmaan vaikka 1/8 kierrosta vääntää sitä kiinnipäin, jotta varmasti menee päästöt läpi ekalla yrittämällä. Mistäs sen ruuvin pitäisi löytyä? Pohjassahan sen pitöisi olla, muttakun ei sinne oikein kunnolla nää..
Edit: Onko tietoa, mitä tuo Motonetin pierpurg-korjaussarja pitää sisällään? 120eur on aika suolainen hinta, kun neula + jotakin muuta härpäkettä on jo vaihdettu ja vielä alkuperäisosilla. Täytyy kaivaa kuitti esiin ja katsoa, mitä kaikkia osia ovat laskuttaneet.
Laitoin itse taannoin tuon Motonetista hankitun täyden korjaussarjan ja se pitää käsittääkseni sisällään about kaiken mitä kaasariin voi kuvitella vaihtavansa, jopa niin että parin osan kohdalla piti pitkään miettiä minne ne tulee, vaikka kaasari oli jo osina pöydällä... Ostamani sarja oli Pierburgerin omatekele&pakkaama, ei siis mikään pussikokoelma tarvikeosia. Mm. kalvo tuntui olevan selkeästi laadukkaampaa materiaalia tarvikkeeseen verrattuna. Hyvä tulee, jos tuon viitsit laittaa ja sen jälkeen säädättää/säätää seokset ja muut kohdalleen.
Hinta on tietysti kova, etenkin jos vielä jotain muuta on tullut vaihdettua ekaksi. Tosin kaikkea pikkusälää ei taida välttämättä saada irrallisena. Omasta oli rikki mm. sellainen muoviklipsipalikka, joka pitää kaasarin kohon akselin kohokammiossa oikealla paikallaan...
Vaatiikos tuo korjaussarjan laitto jotain erityisosaamista tai erikoisempia työkaluja? Ei ole minunkaan satkussani kaasari enää parhaassa iskussa nimittäin.okaalto kirjoitti:Sen säätöruuvin päällä saattaa olla sellainen muovitulppa, tai sen jämät.akyttala kirjoitti: Lisäksi en löytänyt sitä seoksensäätöruuvia tuosta Pierpurgista, pitäisi varmaan vaikka 1/8 kierrosta vääntää sitä kiinnipäin, jotta varmasti menee päästöt läpi ekalla yrittämällä. Mistäs sen ruuvin pitäisi löytyä? Pohjassahan sen pitöisi olla, muttakun ei sinne oikein kunnolla nää..
Edit: Onko tietoa, mitä tuo Motonetin pierpurg-korjaussarja pitää sisällään? 120eur on aika suolainen hinta, kun neula + jotakin muuta härpäkettä on jo vaihdettu ja vielä alkuperäisosilla. Täytyy kaivaa kuitti esiin ja katsoa, mitä kaikkia osia ovat laskuttaneet.
Laitoin itse taannoin tuon Motonetista hankitun täyden korjaussarjan ja se pitää käsittääkseni sisällään about kaiken mitä kaasariin voi kuvitella vaihtavansa, jopa niin että parin osan kohdalla piti pitkään miettiä minne ne tulee, vaikka kaasari oli jo osina pöydällä... Ostamani sarja oli Pierburgerin omatekele&pakkaama, ei siis mikään pussikokoelma tarvikeosia. Mm. kalvo tuntui olevan selkeästi laadukkaampaa materiaalia tarvikkeeseen verrattuna. Hyvä tulee, jos tuon viitsit laittaa ja sen jälkeen säädättää/säätää seokset ja muut kohdalleen.
Hinta on tietysti kova, etenkin jos vielä jotain muuta on tullut vaihdettua ekaksi. Tosin kaikkea pikkusälää ei taida välttämättä saada irrallisena. Omasta oli rikki mm. sellainen muoviklipsipalikka, joka pitää kaasarin kohon akselin kohokammiossa oikealla paikallaan...
Arveluttaa vaan, kun en ole ennen isommin kaasareita rassaillut
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Muistaakseni tuossa pärjäsi ihan tavallisilla työkaluilla mitä pakista löytyi - oma osaaminenkin ei ollut normaalia tee-se-itse-saabikorjaus -tasoa kummempaa. Pääasiassa siis pura&putsaa&kokoa, samalla muistaen mikä osa tuli minnekin ja miten päin. Apuna mulla oli netistä löydetty kaasaripruju, jossa oli selvitetty toimintaperiaate, osat, jne, jotta vähän tiesi mitä odottaa.Jortsu kirjoitti: Vaatiikos tuo korjaussarjan laitto jotain erityisosaamista tai erikoisempia työkaluja? Ei ole minunkaan satkussani kaasari enää parhaassa iskussa nimittäin.
Arveluttaa vaan, kun en ole ennen isommin kaasareita rassaillut
Oikeastaan ainoa tulkinnanvarainen juttu oli kaasarin uuden kohon säätäminen niin, että bensapinta tulee oikealle kohdalle. Se kun muistaakseni oli joku 8mm mitattuna kaasarin rungon tiivistepinnasta kohoon. Tarkkoja ohjeita en löytänyt, että mihin kohtaan kohoa tuo pitäisi mitata. Säätö itsessään oli helppo tehdä taivuttamalla kohon vartta, joka säätelee neulaventtiiliä.
Tämä antoi uskoa, että homma voisi jopa onnistua, kiitosokaalto kirjoitti:Muistaakseni tuossa pärjäsi ihan tavallisilla työkaluilla mitä pakista löytyi - oma osaaminenkin ei ollut normaalia tee-se-itse-saabikorjaus -tasoa kummempaa. Pääasiassa siis pura&putsaa&kokoa, samalla muistaen mikä osa tuli minnekin ja miten päin. Apuna mulla oli netistä löydetty kaasaripruju, jossa oli selvitetty toimintaperiaate, osat, jne, jotta vähän tiesi mitä odottaa.Jortsu kirjoitti: Vaatiikos tuo korjaussarjan laitto jotain erityisosaamista tai erikoisempia työkaluja? Ei ole minunkaan satkussani kaasari enää parhaassa iskussa nimittäin.
Arveluttaa vaan, kun en ole ennen isommin kaasareita rassaillut
Oikeastaan ainoa tulkinnanvarainen juttu oli kaasarin uuden kohon säätäminen niin, että bensapinta tulee oikealle kohdalle. Se kun muistaakseni oli joku 8mm mitattuna kaasarin rungon tiivistepinnasta kohoon. Tarkkoja ohjeita en löytänyt, että mihin kohtaan kohoa tuo pitäisi mitata. Säätö itsessään oli helppo tehdä taivuttamalla kohon vartta, joka säätelee neulaventtiiliä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
jatketaanpas vanhaan niin ei tule turhia aiheita foorumille.akyttala kirjoitti: Lisäksi en löytänyt sitä seoksensäätöruuvia tuosta Pierpurgista, pitäisi varmaan vaikka 1/8 kierrosta vääntää sitä kiinnipäin, jotta varmasti menee päästöt läpi ekalla yrittämällä. Mistäs sen ruuvin pitäisi löytyä? Pohjassahan sen pitöisi olla, muttakun ei sinne oikein kunnolla nää..
.
eli onko seosruuville mitää ohjearvoa? esim. montako kierrosta auki?