Nopeusanturin testaus og 900 2.1 LH2.4.2

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kaneali
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 18:33
Paikkakunta: Loviisa

Nopeusanturin testaus og 900 2.1 LH2.4.2

Viesti Kirjoittaja kaneali »

Olisiko kellään neuvoa miten tuo mittaristossa oleva nopeusanturi testataan?
Meneekö se näin:
Toinen etupyörä ilmaan,Ecun liitin irti, virtapäälle,pyöritetään pyörästä ja mitataan Ecu liitinkappaleen navan 34 ja maan väliltä jännitteen 0.5-5.0 voltin vaihtelu.
Mitä teen väärin kun ei voltteja näy eikä kuulu.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Pyörititkö kuskin puolen pyörää? Käyttääkös LH nopeustietoa johonkin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kaneali
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 18:33
Paikkakunta: Loviisa

Viesti Kirjoittaja kaneali »

Moi JUS
LH 2.4.2 i 16lambda toimintaselostuksen mukaan
ohjausyksikkö hyödyntää esim. tietoa ajonopeudesta.
Kuskin pyörää pyöritin.

Toiseksi onko sinulla tietoa EZK sytytysjärjestelmän
kampiakselin asentokulman tunnistimen tarkastuksesta?
Olisiko sinulla joku linkkivinkki?
Tämä koko ketju liittyy tuohon LH 2.4.2 käyntiongelmat ketjuun.
Olisiko sinulla neuvoa tästä asiasta?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Aika vauhdikkaasti kai pitää pyörittää, jotta jotain olisi havaittavissa, 1 kierros sekunnissa tms.

Tonnarissa 20 km/h luvataan tuottavan noin 14 Hz, mikä vastaisi vajaat kolme kierrosta sekunnissa, jollen nyt ihan pieleen laskenut.

Kampiakselin asentoanturia pohdiskeltiin täällä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 486#182486
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Nopeusanturin testaus og 900 2.1 LH2.4.2

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

osaako joku kertoa kuinka tuon nopeusanturin mittaristosta saisi testattua toimiiko oikein?

meillä on -92 satkun kanssa ongelma kun cruise ei toimi ja kaikki muu testattu paitsi anturi ja ohjainlaite itse.

vikana on että alipainepumpulle ei lähde virtaa ohjainpoksista.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11507
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeusanturin testaus og 900 2.1 LH2.4.2

Viesti Kirjoittaja jus »

antti.hakamaa kirjoitti:osaako joku kertoa kuinka tuon nopeusanturin mittaristosta saisi testattua toimiiko oikein?
Auttaisko: http://townsendimports.com/Web/electric ... ontrol.htm
Pin 5, a blue wire on the 900 and a green wire on a 9000 is the speed sensor's input. Look for a varying voltage here while driving the car. Leave this to next to last after confirming all the other readings. If there is no voltage here, first make sure the speed sensor on the back of the instrument cluster is connected. If you have continuity from this pin to pin 2 off the speed sensor on three wire sensor cars, pin 1 of the sensor is getting voltage with the key on from fuse 22 on a 900 and from the ignition switch on a 9000(all the time, key on or off) , and the sensor's pin 3 has a ground, the sensor is bad. On two pin sensor 900s, pin 2 of the sensor is connected here. Pin 1 of these cars' sensor is connected to pin 8 of the ECU.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin