900i vm. 88 nykii pintakaasulla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jarmo
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 17:45
Paikkakunta: Oulu

900i vm. 88 nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

og900i vm. 88.
Oireet:
- Nykii pintakaasulla ajettaessa jatkuvasti ja etenkin kylmänä.
- Kylmäkäynnityksessä tarvii kaasua että jaksaa käydä.

- Tyhjäkäynnillä lämpimänä ja runsaasti kuormitettuna käy hyvin.
- Yli 90km/h nopeuksilla toimii jo lähes nykimättä.

Vaihdettu sytytys tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä.

Oisko vikaa poltto-aine puolella/Mistä kannattaa etsiä vikaa?
Jarmo
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: 900i vm. 88 nykii pintakaasulla

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Jarmo kirjoitti:og900i vm. 88.
Oireet:
- Nykii pintakaasulla ajettaessa jatkuvasti ja etenkin kylmänä.
- Kylmäkäynnityksessä tarvii kaasua että jaksaa käydä.

- Tyhjäkäynnillä lämpimänä ja runsaasti kuormitettuna käy hyvin.
- Yli 90km/h nopeuksilla toimii jo lähes nykimättä.

Vaihdettu sytytys tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä.

Oisko vikaa poltto-aine puolella/Mistä kannattaa etsiä vikaa?
Samantapaisia oireita aiheutti yhteen vastaavaan peliin venynyt jakopään ketju. Oireet voi helpottaa säätämällä sytytyksen perusennakko uudelleen. Jos ketju on todella venynyt, vaihto on tietenkin tehtävä.
Jarmo
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 17:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

Ei auttanut sytytyksen säätö. Laitoin ennakoksi 20 astetta 2000r/min säätimen alipaine letku irroitettuna.

Oisko vikaa polttoainepuolella?
Jarmo
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Jarmo kirjoitti:Ei auttanut sytytyksen säätö. Laitoin ennakoksi 20 astetta 2000r/min säätimen alipaine letku irroitettuna.

Oisko vikaa polttoainepuolella?
:? Tosta tuli mieleen yhtä Saabia vaivannut vähän vastaava vika. Polttoainesuuttimien o-rengas tiivisteet oli rikki ja veti ilmaa välistä. Eipähän siinä mitään menetä, jos nekin tarkastaa.

Sytkät olet ainakin säätänyt ok, joten ne lienee kunnossa, jos osatkin on kunnossa eli tulpat, kansi, johdot ja pyöriä.

Tämä on vähän hakuammuntaa, mutta tuollainen vika voi juontaa juurensa niin monesta asiasta.


Konehan käy kaikilla kuitenkin kylmänäkin, heti käynnistyksen jälkeen?
Jarmo
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 17:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

Kone käy kaikilla pytyillä. Kylmä käynnistys tuottaa vaikeuksia, käynnistyy kyllä, mutta ei jaksa käydä. Pitää pumpata kaasua ja saada kierrokset nousemaan yli kolmen tuhannen, vasta sitten alkaa käydä tyhjäkäyntiä. Tänä aamuna piti startata ainakin viisikertaa.

Kylmänä ajaessa nykiminen pahinta ja n. 2000r/min.

...vähän samalaista kun kaasari koneesta ois kaasuttimen luistin vaimennus öljyt loppuneet.
Jarmo
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Jarmo kirjoitti:Kone käy kaikilla pytyillä. Kylmä käynnistys tuottaa vaikeuksia, käynnistyy kyllä, mutta ei jaksa käydä. Pitää pumpata kaasua ja saada kierrokset nousemaan yli kolmen tuhannen, vasta sitten alkaa käydä tyhjäkäyntiä. Tänä aamuna piti startata ainakin viisikertaa.

Kylmänä ajaessa nykiminen pahinta ja n. 2000r/min.

...vähän samalaista kun kaasari koneesta ois kaasuttimen luistin vaimennus öljyt loppuneet.
Yksi Saabi prötäsi oikein kunnolla, kun virranjakajan alipainesäädin oli rikki. Helppo testata kunto. Säätimelle menevä letku irti ja ime tai puhalla siihen. Jos ilma liikkuu johonkin suuntaan, on kalvo rikki ja säädin vaihtokunnossa.
Vastaa Viestiin