Biltema vs. Motonet?
tarvikereaktitangon puslat on pitänyt ite vaihtaa vain sen yhden kerran ku muistaa että kiristää sen pultin vasta kun auto on oikeessa korossa. Alkeperäinenkään ei kestä jos kirraat sen väärässä vaiheessa. Aikoinaan sai opettettua senkin asian Jyväskylässä kaverille kuka huolsi poliisi-saabit ei tiennyt asiaa ! Kun kerroin että kun lasket auton alas ja mutteri on kiristetty niin kiertyy se kumi siellä kolkkien sisälä ja kun tankoon tulee vetorasitus niin taatusti repee irti vulkanisoinnit.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=lucastetammi kirjoitti:
Tuon TM:n testin jälkeen noista jarrupaloista käytiin piiitkäää keskustelua(haku löytää) mutta pitää muistaa että testiautona oli volvo ja bilteman palat oli tuossa tapauksessa samat mitä sai volvon tiskiltä, eri paketissa vain. Näin ei varmaan ole joka merkin kohdalla.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Selkeeksi tuli vai tuliko?moksu kirjoitti:http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=lucastetammi kirjoitti:
Tuon TM:n testin jälkeen noista jarrupaloista käytiin piiitkäää keskustelua(haku löytää) mutta pitää muistaa että testiautona oli volvo ja bilteman palat oli tuossa tapauksessa samat mitä sai volvon tiskiltä, eri paketissa vain. Näin ei varmaan ole joka merkin kohdalla.
Tuli tuosta mieleen, että sitten kun ketjun aloittaja pääsee siihen vaihteistoöljy kysymykseen, on siitäkin keskusteltu Haulla löytyy..
Citroen C5, OG900t16
No, juurikin näin olen homman hoitanut, eli pultit kireälle vasta kun auto on pyörillään. Ei kestänyt tarvike kuin vuoden verran, ja jo pystyi työntämään puslan kumin ja keskiholkin väliin ruuvitaltan. Saabin tiskiltä haetulla vastaavalla on nyt vuosi takana ja vulkanointi on ehjä.toms kirjoitti:tarvikereaktitangon puslat on pitänyt ite vaihtaa vain sen yhden kerran ku muistaa että kiristää sen pultin vasta kun auto on oikeessa korossa. Alkeperäinenkään ei kestä jos kirraat sen väärässä vaiheessa. Aikoinaan sai opettettua senkin asian Jyväskylässä kaverille kuka huolsi poliisi-saabit ei tiennyt asiaa ! Kun kerroin että kun lasket auton alas ja mutteri on kiristetty niin kiertyy se kumi siellä kolkkien sisälä ja kun tankoon tulee vetorasitus niin taatusti repee irti vulkanisoinnit.
Joku kun vielä selittäisi mikä on aikoinaan saanut ruotsalaisen insinöörin laittamaan tuohon paikkaan tuollaisen metallikuorisen puslan? Samantasoinen kuningasidea, kuin se hienokierre etuiskarin alapultissa, tai tuumakokoiset pultit tiesmilläkierteellä panhardtangossa.
No eiköhän nää vastaukset oo antanut jo aikapaljon infoa. Enemmäkin kuin olin kysynyt.
Luulen, että kaikki tarpeellinen tällä kertaa on jo tullut ilmi.
Ja niinhän se on, että näistä tarvike hommista riittäis juttua ihan omaan foorumiinsa asti. Jokaisellahan on omat kokemuksensa ja mielipiteensä.
Vielä kun tulis läpöset kelit, niin pääsis ruuvaamaan.
(tallissain on vain taivas kattona)
Joten kiitos ja kumarrus kaikille vastaajille.
Luulen, että kaikki tarpeellinen tällä kertaa on jo tullut ilmi.
Ja niinhän se on, että näistä tarvike hommista riittäis juttua ihan omaan foorumiinsa asti. Jokaisellahan on omat kokemuksensa ja mielipiteensä.
Vielä kun tulis läpöset kelit, niin pääsis ruuvaamaan.
(tallissain on vain taivas kattona)
Joten kiitos ja kumarrus kaikille vastaajille.
-89 900c 2d ml. ~360tkm
Jos nyt kuitenkin pari kokemusta Biltemasta: Biltemassa ongelma on siinä, että kamaa tulee eri paikoista. Esimerkiksi eri akkumallit voivat olla ihan eri firman tekemiä. Siitä sitten seuraa, että joku toimii loistavasti, toinen kuolee välittömästi. Itselläni kesti 900:ssa Bilteman akku reippaasti yli neljä vuotta eikä mitään ongelmia. Vaimolla taas silloisessa Volvo 340:ssä kaksi peräkkäistä Bilteman akkua kuoli alle vuodessa. Kolmas haettiin sitten muualta, vaikka kai ne tuonkin olisi kyselemättä vaihtaneet. Ei vaan enää viitsinyt.janpat kirjoitti:No eiköhän nää vastaukset oo antanut jo aikapaljon infoa. Enemmäkin kuin olin kysynyt.
Luulen, että kaikki tarpeellinen tällä kertaa on jo tullut ilmi.
900:aan ostin aikoinaan ajovalojen heijastimet Biltemasta. Maksoivat puolet siitä, mitä Saabilla. Kun laatikko tuli, niin Hella siinäkin kyljessä luki.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Biltema vs. Motonet?
sotkenko käteni turhaan jos vaihdan turboon bilteman jarrupalat eteen....hahahahaha
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Biltema vs. Motonet?
Joko tuut hakeen sen uuden karheen baarinalleolut kirjoitti:sotkenko käteni turhaan jos vaihdan turboon bilteman jarrupalat eteen....hahahahaha
fillarin Jyväskylästä ??
Re: Biltema vs. Motonet?
Olen pyrkinyt osittain suosimaan paikallista haratsua, mutta tietenkin valikoiden. Mm. siksi, koska takuu/ epäsopivuus yms seikoissa on helpompaa ja ovat lähempänä. Samoin kyläkauppoja on pidettävä hengissä , jotta kilpailu/ palvelu säilyy. Työkaluissa haratsut eivät yleensä pärjää kilpailussa.
Pitää aina muistaa ketjujen toimitus- / rahtimaksu vs. omat hakukustannukset.
Pitää aina muistaa ketjujen toimitus- / rahtimaksu vs. omat hakukustannukset.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Biltema vs. Motonet?
hahahahahahahhahahahhaha liian kaukana.....samasta puljusta saa fillarin .....jos se löytyis nurkilta900 I 16 Kat kirjoitti:Joko tuut hakeen sen uuden karheen baarinalleolut kirjoitti:sotkenko käteni turhaan jos vaihdan turboon bilteman jarrupalat eteen....hahahahaha
fillarin Jyväskylästä ??
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Biltema vs. Motonet?
Kun aloitin autoiluni Saabilla siis v.85 oli asetelma toinen. Varaosaliike vastaan merkkiliike nyt varaosaliike vastaan motonet.kun ostin ekan alapallonivelen Saab 96seen maksoi merkkiliikkeessä 180mk. ja varaoalikkeessä 60mk.Kun usko merkkiliikkeisiin ei ole kasvanu vieläkään kun etsin polttoaineen siirtopumppua 400 euroa(merkkiliike) ja motonetis 144 euroa ja sama bossin pumppuja nykyisin merkkiliikkeistäkään ei saa tavaraa aina heti mukaan miksi ... Motonetis on laatua joskin aika usein myyjät on mitä on ... Biltema myy erittäin laadukkaita työkaluja ja halvalla.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Re: Biltema vs. Motonet?
Sen voisin kokemuksesta ainakin sanoa, että sellainen osa, mikä on työläs vaihtaa, kannattaa ostaa alkuperäisenä. Tunnen yhden Finnairin lentäjän (pihi kuin mikä!), jolla oli Opel Astra vm. 1992 (!!!!! Don't even say it, TIEDÄN! ) ja mies teki monta tuntia töitä vaihtaakseen siihen Biltemasta ostamansa termostaatin. No, termari ei toiminutkaan koska siitä puuttui jokin reikä (valuvirhe). Oli kuulemma 5€ halvempi kuin Metro-Autossa!
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
(jäsen 44862)
Re: Biltema vs. Motonet?
Bilteman jouset on ollut ainakin ennen Lefjörsejä( Liekö oikein kirjoitettu ... )Ne on sitte yks ja sama mistä lesjöt ostaa. Saabin orgis-jousetkin taitaa olla lesjöjä...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147