Biltema vs. Motonet?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

tarvikereaktitangon puslat on pitänyt ite vaihtaa vain sen yhden kerran ku muistaa että kiristää sen pultin vasta kun auto on oikeessa korossa. Alkeperäinenkään ei kestä jos kirraat sen väärässä vaiheessa. Aikoinaan sai opettettua senkin asian Jyväskylässä kaverille kuka huolsi poliisi-saabit ei tiennyt asiaa ! Kun kerroin että kun lasket auton alas ja mutteri on kiristetty niin kiertyy se kumi siellä kolkkien sisälä ja kun tankoon tulee vetorasitus niin taatusti repee irti vulkanisoinnit.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
viirut
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 18:09
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja viirut »

ise ostan biltemasta ainoastaan 10v takuulla olevia työkaluja. myös bilteman 1l purkissa olevaa pesseli siveltävää ruosteenesto pohjamaalia olen ostanut ja on todella hyvää värkkiä..
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

tetammi kirjoitti:
Tuon TM:n testin jälkeen noista jarrupaloista käytiin piiitkäää keskustelua(haku löytää) mutta pitää muistaa että testiautona oli volvo ja bilteman palat oli tuossa tapauksessa samat mitä sai volvon tiskiltä, eri paketissa vain. Näin ei varmaan ole joka merkin kohdalla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=lucas
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

moksu kirjoitti:
tetammi kirjoitti:
Tuon TM:n testin jälkeen noista jarrupaloista käytiin piiitkäää keskustelua(haku löytää) mutta pitää muistaa että testiautona oli volvo ja bilteman palat oli tuossa tapauksessa samat mitä sai volvon tiskiltä, eri paketissa vain. Näin ei varmaan ole joka merkin kohdalla.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=lucas
Selkeeksi tuli vai tuliko? :)

Tuli tuosta mieleen, että sitten kun ketjun aloittaja pääsee siihen vaihteistoöljy kysymykseen, on siitäkin keskusteltu :wink: Haulla löytyy..
Citroen C5, OG900t16
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

toms kirjoitti:tarvikereaktitangon puslat on pitänyt ite vaihtaa vain sen yhden kerran ku muistaa että kiristää sen pultin vasta kun auto on oikeessa korossa. Alkeperäinenkään ei kestä jos kirraat sen väärässä vaiheessa. Aikoinaan sai opettettua senkin asian Jyväskylässä kaverille kuka huolsi poliisi-saabit ei tiennyt asiaa ! Kun kerroin että kun lasket auton alas ja mutteri on kiristetty niin kiertyy se kumi siellä kolkkien sisälä ja kun tankoon tulee vetorasitus niin taatusti repee irti vulkanisoinnit.
No, juurikin näin olen homman hoitanut, eli pultit kireälle vasta kun auto on pyörillään. Ei kestänyt tarvike kuin vuoden verran, ja jo pystyi työntämään puslan kumin ja keskiholkin väliin ruuvitaltan. Saabin tiskiltä haetulla vastaavalla on nyt vuosi takana ja vulkanointi on ehjä.

Joku kun vielä selittäisi mikä on aikoinaan saanut ruotsalaisen insinöörin laittamaan tuohon paikkaan tuollaisen metallikuorisen puslan? Samantasoinen kuningasidea, kuin se hienokierre etuiskarin alapultissa, tai tuumakokoiset pultit tiesmilläkierteellä panhardtangossa.
janpat
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 09:28
Paikkakunta: Pohja

Viesti Kirjoittaja janpat »

No eiköhän nää vastaukset oo antanut jo aikapaljon infoa. Enemmäkin kuin olin kysynyt. :D

Luulen, että kaikki tarpeellinen tällä kertaa on jo tullut ilmi.

Ja niinhän se on, että näistä tarvike hommista riittäis juttua ihan omaan foorumiinsa asti. Jokaisellahan on omat kokemuksensa ja mielipiteensä.

Vielä kun tulis läpöset kelit, niin pääsis ruuvaamaan.
(tallissain on vain taivas kattona) :lol:

Joten kiitos ja kumarrus kaikille vastaajille. :wink:
-89 900c 2d ml. ~360tkm
iikoo
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 12:20

Viesti Kirjoittaja iikoo »

janpat kirjoitti:No eiköhän nää vastaukset oo antanut jo aikapaljon infoa. Enemmäkin kuin olin kysynyt. :D

Luulen, että kaikki tarpeellinen tällä kertaa on jo tullut ilmi.
Jos nyt kuitenkin pari kokemusta Biltemasta: Biltemassa ongelma on siinä, että kamaa tulee eri paikoista. Esimerkiksi eri akkumallit voivat olla ihan eri firman tekemiä. Siitä sitten seuraa, että joku toimii loistavasti, toinen kuolee välittömästi. Itselläni kesti 900:ssa Bilteman akku reippaasti yli neljä vuotta eikä mitään ongelmia. Vaimolla taas silloisessa Volvo 340:ssä kaksi peräkkäistä Bilteman akkua kuoli alle vuodessa. Kolmas haettiin sitten muualta, vaikka kai ne tuonkin olisi kyselemättä vaihtaneet. Ei vaan enää viitsinyt.

900:aan ostin aikoinaan ajovalojen heijastimet Biltemasta. Maksoivat puolet siitä, mitä Saabilla. Kun laatikko tuli, niin Hella siinäkin kyljessä luki.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Biltema vs. Motonet?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sotkenko käteni turhaan jos vaihdan turboon bilteman jarrupalat eteen....hahahahaha
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Biltema vs. Motonet?

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

nalleolut kirjoitti:sotkenko käteni turhaan jos vaihdan turboon bilteman jarrupalat eteen....hahahahaha
Joko tuut hakeen sen uuden karheen baari
fillarin Jyväskylästä ??
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2277
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Re: Biltema vs. Motonet?

Viesti Kirjoittaja stara »

Olen pyrkinyt osittain suosimaan paikallista haratsua, mutta tietenkin valikoiden. Mm. siksi, koska takuu/ epäsopivuus yms seikoissa on helpompaa ja ovat lähempänä. Samoin kyläkauppoja on pidettävä hengissä , jotta kilpailu/ palvelu säilyy. Työkaluissa haratsut eivät yleensä pärjää kilpailussa.
Pitää aina muistaa ketjujen toimitus- / rahtimaksu vs. omat hakukustannukset.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Biltema vs. Motonet?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

900 I 16 Kat kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:sotkenko käteni turhaan jos vaihdan turboon bilteman jarrupalat eteen....hahahahaha
Joko tuut hakeen sen uuden karheen baari
fillarin Jyväskylästä ??
hahahahahahahhahahahhaha liian kaukana.....samasta puljusta saa fillarin .....jos se löytyis nurkilta
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
66Saab74
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 12:15
Paikkakunta: Lahti

Re: Biltema vs. Motonet?

Viesti Kirjoittaja 66Saab74 »

Kun aloitin autoiluni Saabilla siis v.85 oli asetelma toinen. Varaosaliike vastaan merkkiliike nyt varaosaliike vastaan motonet.kun ostin ekan alapallonivelen Saab 96seen maksoi merkkiliikkeessä 180mk. ja varaoalikkeessä 60mk.Kun usko merkkiliikkeisiin ei ole kasvanu vieläkään kun etsin polttoaineen siirtopumppua 400 euroa(merkkiliike) ja motonetis 144 euroa ja sama bossin pumppuja nykyisin merkkiliikkeistäkään ei saa tavaraa aina heti mukaan miksi ... Motonetis on laatua joskin aika usein myyjät on mitä on ... Biltema myy erittäin laadukkaita työkaluja ja halvalla.
Saab 1974 L. 4d. 1.85L. Oranssi , rekistöröity uudelleen 28.4-09. Jäsen 3689. Renu Megane 1.9dci ja LT volsu asuntoauto.
Jeltsin
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 12:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biltema vs. Motonet?

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Sen voisin kokemuksesta ainakin sanoa, että sellainen osa, mikä on työläs vaihtaa, kannattaa ostaa alkuperäisenä. Tunnen yhden Finnairin lentäjän (pihi kuin mikä!), jolla oli Opel Astra vm. 1992 (!!!!! Don't even say it, TIEDÄN! :lol: ) ja mies teki monta tuntia töitä vaihtaakseen siihen Biltemasta ostamansa termostaatin. No, termari ei toiminutkaan koska siitä puuttui jokin reikä (valuvirhe). Oli kuulemma 5€ halvempi kuin Metro-Autossa! :mrgreen:
OG 9³ 2.0t 5ov. rek.01(vm.02), paketti 2, Driving-paketti, Laser Red
(jäsen 44862)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Biltema vs. Motonet?

Viesti Kirjoittaja toms »

Bilteman jouset on ollut ainakin ennen Lefjörsejä( Liekö oikein kirjoitettu ... )Ne on sitte yks ja sama mistä lesjöt ostaa. Saabin orgis-jousetkin taitaa olla lesjöjä...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin