n.465 000 km ja käy ja kukkuu. Nyt vaihdettu toisen kerran kannentiiviste ja laatikko rempattu joskus n. 250 000 km sitte ku oli moottoriöljyt olleet...
Orgis maalilla ja ei oo tarttenut hitsata ja ruoste ei ole raiskannut...
Sisustatkaan ei paljon uudehkolle häpeä jne. Pidosta ja huollosta se on kiinni.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
en jaksanut lukea koko viestiketjua mutta minulla on ollut joitakin huonoja 300 tkm ajettuja (mm. moottorin mekaaniset äänet nostettaessa kierroksia) satkuja. epäilen että kilometrejä on ruuvailtu satkun pari noissa tapauksissa.
velipojan "pankkiirin vanha satku" oli ajettu 420 tkm kun hän sen osti. ajoi vielä muutaman kympin ennen kuin joppari vei käsistä myydäkseen vielä eteenpäin. kävi todella upeasti. täydellisen holtohistorian mukaan ei oltu tehty muuta isompaa paitsi loota vaihdettu.
ystäväni satkulla ajettiin avaamatta 360 tkm ja kävi todella nätisti vielä. kulutus 7l matka-ajossa. ja loota hyvässä kunnossa.
olisi hienoa oppia tunnistamaan todellinen kilometrimäärä jollain konstilla
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Omissa satkuissa on tällä hetkellä 390tkm ja 421tkm = yht. 811tkm = sopivasti sisäänajettuja ovat mokomat. Jos pitäs sanoa mikä on saabille PALJON niin se olisi varmaan tuolla puolen miljoonan kilomterin toisella puolella...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Ei se 500 000 vielä paljon ole. Oman 99:n mittarissa oli sen poistuessa Lapin-poliisin käytöstä v. 91 kuulemma n. 300 000. Sen jälkeen autolla on sahattu Rovaniemeltä pohjois-Norjaan vuoteen -99 asti. Veikkaisin, että 500 000 on aika lähellä totuutta. Ehkä enemmänkin, sillä mittari on vaihdettu pariin kertaan.
Taitaa Saabissa auto lahota ympäriltä ennenkuin 8v H-moottorista loppuu käyttötunnit.
Audissani tuli muuten juuri 480 000 km täyteen.
Pihassa on kolme autoa: Ikää yhteensä 53 vuotta, kilometrejä varovastikin arvioituna sellaiset 1,2 miljoonaa,
Itelläni 280 000 kilometrii lasissa pystykeula ysisatku vm. 1985. Ei muuta ruostetta kuin kuskin puoleinen etuhelma lähes puhki ja bensatankin suojaläpässa reikä
Hieman yli 470tkm tuossa 99:ssä, pakko päästä se 500tkm. Ruostetta ei pahemmin ole, viime kesänä hitsattu ensimmäistä kertaa (olisi sen sillonkin ilman hitsauksia saanut leimattua). Maalipinta on vaan kammottavassa kunnossa ja kiveniskemiä/pieniä lommoja tuhottomasti. Jos tässä kevväällä ei muuta kehittele, niin voisi vaikka harjotella maalaamista, ei se ainakaan huonommaksi mene!
EDIT: Ja jos bensan loppumista jääradalle ei lasketa, niin eipä ole jättänyt tielle kertaakaan (jos tarkkoja ollaan, niin setä osti tuon kun oli n.20tkm mittarissa, ennen sitä ei ole tietoa)...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Itte oon ollu vasta pari viikkoa "Saabisti".
Alla -89 900c 2d sedan. Mittarissa tänään 359314.
Päädyin Saabiin paljolti tämän foorumin ansiosta. Kun olin kahlannut mielenkiintoisimmat topicit läpi ja aloin vertailemaan 900:n kilometri-laatu-hintasuhdetta muihin merkkeihin ja tehnyt koeajoja, ei tarvinnut kauan miettiä. Hetkeäkään en miettinyt kilometrejä mittarissa autoa hankkiessani! Eikä kilometrit tunnu vaikuttavan menoon nytkää mitenkään.
Eikä millään pahalla japseja kohtaan, mutta 500€ olisin saanut aika roiseja öljysyöppöjä "Rojotoja".
Oma satku on todella hyvin pidetty. Vain vähäistä pintaruostetta siellä täällä vakio paikoissa. Sisältä täysin ehjä, konetila kuiva jne. Todella jämäkkä ajettava (kuten kaikki ajamani satkut), ei kolise eikä nitise ja kone käy tosi nätisti ilman häiriöääniä.
Ja kiitos teille asiantuntijoille. Kaikki mitä on tarvinnut Saabista tietää, olen tältä foorumilta löytänyt, ja paljon enemmänkin.
Täällä mittarissa 363tkm. Kone tuli tiensä päähän 360tkm kohdalla kun omaa hölmöyttäni kierrätin pari paininkuppia halki ja palaset rikkoi öljypumpun jolloin hajosi loputkin koneen osat. Koneen kunnostustuksen jälkeen onkin tullut ajeltua varovaisesti joten kilometrejä on vielä paljon(?) edessä!
900 2,1-i16 3D '92 ja 272 tkm mittarissa, siitä viimeisimmät 48 tkm itse ajamaani. Bensaa palaa, mutta kokonaisedullinen käyttöpeli tämä on kun huomioi pääoma- ym. kustannukset. Ja mukavaa, turvallista kyytiä. Tätä ennen ajoin vajaat 10 vuotta ysikutosilla ja ajaisin ehkä vieläkin, jos malttaisin.